• Fii 81

Surrogat mödrarskap

Hej
    Undrar en sak. Skulle ni kunna ställa upp som surrogat mamma?

• Svar på tråden Surrogat mödrarskap
  • Det vackraste
    Esoada skrev 2014-07-20 19:04:28 följande:
    Perverst tycker jag

På vilket sätt är det perverst?
  • Esoada

Att låta någon annan föda ens barn, det är inte naturligt

• Detoxtjejen

Jag känner personligen att de fall som verkligen skulle vara av rätt skäl nog får stryka på foten för de enorma problem som surrogat av fel skäl för med sig.

Skulle personligen inte ha problem med det tror jag.

• Naaw

Aldrig. Det är oerhört empatilöst att medvetet utsätta en bebis från att tas ifrån sin biomamma direkt efter födseln. Än mer vidrigt om det dessutom finns syskon som tvingas uppleva att deras syskon ges bort. Människohandel av värsta sort.

• cirkusmusen
    Naaw skrev 2014-07-20 22:43:08 följande:

Aldrig. Det är oerhört empatilöst att medvetet utsätta en bebis från att tas ifrån sin biomamma direkt efter födseln. Än mer vidrigt om det dessutom finns syskon som tvingas uppleva att deras syskon ges bort. Människohandel av värsta sort.

Håller med dig.

Men jag skulle nog kunna göra ett undantag för en syster. Fast inte med mitt egna ägg.
  • fluu
    Men det är okej så länge det inte finns någon biologi i bilden?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Dessutom är det ingen som nödvändigtvis nämnt att någon handel ska blandas in heller. Hade jag ställt upp hade jag inte gjort det för pengar.
  • Naaw
    fluu skrev 2014-07-21 06:05:04 följande:
    Men det är okej så länge det inte finns någon biologi i bilden?
    Har bebisen vuxit i magen är det biologi med. Om än dock inte genetik. (Även mödrar som använt sig av donerade ägg ses som bio eftersom barnet påverkas av den vars livmoder det växer. Dock ej genetisk förälder.) Oavsett genetik är det lika hemskt i mina ögon. Man utsätter inte medvetet ett spädbarn från en separation från den som burit det. Det är grymt. Som om barn vore vita blad när de föds.
  • fluu
    Naaw skrev 2014-07-21 06:38:31 följande:
    Har bebisen vuxit i magen är det biologi med. Om än dock inte genetik. (Även mödrar som använt sig av donerade ägg ses som bio eftersom barnet påverkas av den vars livmoder det växer. Dock ej genetisk förälder.) Oavsett genetik är det lika hemskt i mina ögon. Man utsätter inte medvetet ett spädbarn från en separation från den som burit det. Det är grymt. Som om barn vore vita blad när de föds.
    Samtidigt så finns det inget i barnet som är ditt biologiskt...
Svar på tråden Surrogat mödrarskap