Surrogat mödrarskap
Hej
Undrar en sak. Skulle ni kunna ställa upp som surrogat mamma?
Hej
Undrar en sak. Skulle ni kunna ställa upp som surrogat mamma?
Dessutom är det ingen som nödvändigtvis nämnt att någon handel ska blandas in heller. Hade jag ställt upp hade jag inte gjort det för pengar.
Det är bra att ni vet. Själv vet jag av ERFARENHET. Och barnet lever med sin biofar och har kontakt med sin bio"mor" så så värst konstigt är det inte med det. Inte konstigare än många familjer idag, t ex styvbarn/föräldrar/halvsyskon etc.
Men vill man komplicera och problematisera allt så går ju det. Ni får nog vänja er med att familjer kan se mycket olika ut idag och i framtiden.
Det är bra att ni vet. Själv vet jag av ERFARENHET. Och barnet lever med sin biofar och har kontakt med sin bio"mor" så så värst konstigt är det inte med det. Inte konstigare än många familjer idag, t ex styvbarn/föräldrar/halvsyskon etc.
Men vill man komplicera och problematisera allt så går ju det. Ni får nog vänja er med att familjer kan se mycket olika ut idag och i framtiden.
Aldrig. Det är oerhört empatilöst att medvetet utsätta en bebis från att tas ifrån sin biomamma direkt efter födseln. Än mer vidrigt om det dessutom finns syskon som tvingas uppleva att deras syskon ges bort. Människohandel av värsta sort.
Om man ska se det så så har vi ALLA ett rent ensidigt vuxet perspektiv när vi bildar familj! Vi har aldrig någon garanti för något. Men vi kan välja att ha tänkt på allt vi kan komma på och göra det möjligt för barnet att få veta och få del av. Och det är viktigt för oss och där tycker vi att det är bättre med ett känt ursprung än t ex anonym donation. Men jag är väl en hemsk människa förstås för att jag fött ett barn som ska bo med sin pappa...och hua en mamma som inte är dess biologiska mor!! Och vilket enormt trauma att komma direkt från livmodern till en kvinnas famn som inte delar samma dna! Hemskt hemskt.... Jag borde brinna i helvetet för att jag inte tar hand om detta barn utan låter en annan kvinna och pappan göra det. Tack för mig. Tar bort tråden. Ni kan fortsätta diskutera.
Om man ska se det så så har vi ALLA ett rent ensidigt vuxet perspektiv när vi bildar familj! Vi har aldrig någon garanti för något. Men vi kan välja att ha tänkt på allt vi kan komma på och göra det möjligt för barnet att få veta och få del av. Och det är viktigt för oss och där tycker vi att det är bättre med ett känt ursprung än t ex anonym donation. Men jag är väl en hemsk människa förstås för att jag fött ett barn som ska bo med sin pappa...och hua en mamma som inte är dess biologiska mor!! Och vilket enormt trauma att komma direkt från livmodern till en kvinnas famn som inte delar samma dna! Hemskt hemskt.... Jag borde brinna i helvetet för att jag inte tar hand om detta barn utan låter en annan kvinna och pappan göra det. Tack för mig. Tar bort tråden. Ni kan fortsätta diskutera.
Bra länk där, vem tänker på barnen?
Författaren till artikeln i länken vinklar ALLT om surrogatmödrarskap negativt.
Det är väl ändå barnens åsikt som är viktigast, ska de känna sig som handelsvaror resten av livet, tvingas vara tacksamma för att någon betalade en okänd kvinna som inte ville ha de att föda de åt någon annan?
Författaren till artikeln i länken vinklar ALLT om surrogatmödrarskap negativt.
Jag vill det! Men hörde att det är förbjudet här. Skulke inte klara det med mina egna ägg för de vill jag ha själv.
Men från den sekund jag födde barn kände jag hur jag ville få uppleva det här igen, helst många gånger och har sedan dess tänkt bli det. Sen krossades min dröm när jag fick höra om lagen.
Varför jag vill detta: för att ett barn är den största gåvan och alla har inte turen att få möjligheten att bära sitt barn s
och självklart skulle föräldrarna/-en vara delaktig från start och nära, fortsätta umgås. Tycker det är riktigt häftigt att man kan göra såhär och förstår inte hur det kan anses värre än adoption när detta är högst planerat och älskat från start. Säger inte att adopterade barn inte var älskade men ni förstår.
Men innan jag själv var gravid och hade fött så var jag helt motsats inställd. Aldrig tänkte jag. Hur skulle man?
Men jag älskar verkligen att vara gravid, aldrig mått så bra, i alla fall vart lugn och förlossningen! Det bästa, vill bara föda barn om igen. Men jag skulle inte klara av att ta hand om så många barn samtidigt. Då är det bättre att alla vinner på det, jag får vara gravid, föda barn ochett lyckligt par får sitt efterlängtade barn.
Ser inga problem! Bara jag får träffa barnet ofta. Men visst alla graviditeter är olika så ska nog vara det en gång till för min egna räkning en gång till först.
Åh vill sätta mig och föds barn nu igen bara för att!