• Anonym (förvirrad)

cannabis vid livskris

Min man sedan 12 år som lämnade mig för tre månader sedan för att an sa att han mådde dåligt med mig och barnen. Han ville ut och festa, inte längre leva familjeliv. Vi har de senaste åren haft ett bra förhållande med sex nästan varje dag, barnen lite större och haft bättre ekonomi. Vi har gjort mycket roliga saker, inte bråkat. Så jag blev förvånad, och förkrossad när han lämnade mig med relativt kort varsel.

När jag träffade honom rökte han på nästan varje dag, drog lina då och då. Både amfetamin och kokain. En period innan jag träffade honom hade han gjort ett självmordsförsök, hamnat på ungdomspsyk, sedan åt han antidepressiv medicin i några år som han sedan tvärt slutade med. Innan jag blev ihop med honom hade han problem med humöret innan medicineringen slog sönder dörrar, fick utbrott för minsta lilla som när han  förlagt nycklarna.

Under vårat förhållande har inte rökt på alls, knappt druckit alkohol. Humörsvängningar har han haft. När an valde att lämna mig började han umgås meden vän från förr som han förr rökte på med. Min man har själv börjat röka på, han har gjort det här hemma innan han flyttade, på vår balkong samt att jag sett att han ar haft gräs på sig. Så jag vet att han håller på med cannabis igen. Det är jobbigt att skiljas oavsett men han har betett sig mycket underligt när han ska hämta saker, kommunicera om barnen. Varit otrevlig, lynnig nästan som personlighetsförändrad.
    Han har varit avståndstagande, nästan som paranoid. Det är han som ville lämna och flytta, han har fått göra det utan speciellt mycket drama. Ändå är han otrevlig, konstig, glömmer saker. Ibland vill han ha sex, andra gånger är han mycket fientlig.

Hur blir man av cannabis, är det rökandet, eller är det psykisk ohälsa eller är det kompisen som påverkar honom.

Kompisen ar alltid levt ett oansvarigt liv, 38 år, har ibland inte träffat sina barn på flera år, röker på varje dag, har svårt att behålla relationer, alltid varit emot alla i min mans liv, inklusive mig. Så jävla rörigt. De umgås nu varje dag, pratar mer i telefon än vad vi någonsin gjort, och min man har börjat umgås med kompisens andra ytliga vänner som alla är kåkfarare och hangarounds.

Hjälp mig förstå vad som är vad, hur blir man av cannabis om man har psykisk ohälsa.

Hur bemöter jag honom på bästa sätt?

• Svar på tråden cannabis vid livskris
  • Anonym (medicin - förbannelse- ?)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-05 19:00:20 följande:
    Fast finns ju ändå inga bevis

Har rökt upp dem hahahaha

ha h a h a.

Om det vill sig riktigt illa så anger nån moralist dig på sidan och länkar inlägg, detta landet är ganska sjukt när det kommer till förfölja drogbrukare.

sedan har du bevis, alla bevis som behoövs i detta vrickade land, du har spår av det i kroppen och kommer ha det i alla fall timmar"dagar kanske rent av veckor beroende på hur länge du röker för övrigt.

Men jag är helt med dig, min pipa är lagom varm nu och har en stort extrastark bredvid mig ;)

• Anonym (Vad?)
    Anonym (medicin - förbannelse- ?) skrev 2014-07-05 18:52:55 följande:

Inte alls smart att skriva så när duhar så pass öppen presentation som du har, det är trots allt fortfarande olagligt och inget man bör skylta med publikt, mer än kanske för en skara av pålitliga vänner.

då är jag med till hundra, absolut kan vissa droger ha paradoxalt effekt när dom sätts in där dom behövs medicinsk eller intas av en frisk person utan det behovet.

Just amfetamin är en perfekt exempel på det.

Men fantastiskt vad utvecklingen går fram, nu är det några år sen jag sökte efter nya strains, på den relativt korta tiden har verklig medicinsk marijuana tagits fram.
    Då inte drogen som delvis gör dig berusad även om det är pris värt att ta om det hjälper mot det verkliga problemet, utan ren medicin, med thc borta från bilden är med så pass liten andel så tar väl cbd över och neutraliserat thc helt så berusning uteblir?

Utvecklingen på detta område har verkligen tagit steg framåt, de senaste åren.

Och finns ett genuint intresse att ta fram dessa strain.

Då finns rätt många som vill medicinera sig med cannabis, men vill inte bli onyktra.

Och nästan kräver dessa strains.

De har säkert funnits de flesta, men först nu man lyfter fram dom.

Anonym (Vad?) skrev 2014-07-05 19:30:30 följande:

Utvecklingen på detta område har verkligen tagit steg framåt, de senaste åren.

Och finns ett genuint intresse att ta fram dessa strain.

Då finns rätt många som vill medicinera sig med cannabis, men vill inte bli onyktra.

Och nästan kräver dessa strains.

De har säkert funnits de flesta, men först nu man lyfter fram dom.

Verkligen, det sista jag läste om det var att det var inte möjligt att cannabis skulle nå nå sådan fördelning, nu har man lyckats med det trots allt.

Medicinsk mariuana legaliseras på fler och fler ställe så intresset att ta fram en fungerande medicin och inte bara sälja en rusgivande drog för den har multipla effekter förutom att göra folk bänga måste i dagsläget vara mycket hög.

Bara "vanlig" maruana samtidigt legaliseras för jag kan tänka mig att det finns många patienter som tycker även om den rusgivande effekten dagens medmariuana erbjuder.

Nyfiken gul skrev 2014-07-05 19:15:33 följande:
    Äääässch!

Staten kommer inte få hindra mig från att bli lite hög ibland

Var inte så säker på det!

• Anonym (Vad?)
    Anonym (medicin - förbannelse- ?) skrev 2014-07-05 19:52:02 följande:

Verkligen, det sista jag läste om det var att det var inte möjligt att cannabis skulle nå nå sådan fördelning, nu har man lyckats med det trots allt.

Medicinsk mariuana legaliseras på fler och fler ställe så intresset att ta fram en fungerande medicin och inte bara sälja en rusgivande drog för den har multipla effekter förutom att göra folk bänga måste i dagsläget vara mycket hög.

Bara "vanlig" maruana samtidigt legaliseras för jag kan tänka mig att det finns många patienter som tycker även om den rusgivande effekten dagens medmariuana erbjuder.

Var inte så säker på det!

Jag har för mig industrihampan viss industrihampa, har kan ha extrema mängder med CBD.

Det jag har läst igenom under åren, så har jag fått uppfattningen.

Att CBD behöver THC, för få en aktivation.

Huruvida det är sant eller inte, vågar jag inte svära på.

Men vet de barn som har svåra EP anfall.

Så gör man extrakt utan THC mer eller mindre, och ska innehålla i stora mängder.

Som kan göra barn att inte få EP anfall längre, eller par få.

från kanske haft 5-10 per dag.

Så en medicinsk effekt av CBD finns även utan THC verkar det som.

Kanske det är andra saker som man måste ha THC för få medicinsk verkan.

Anonym (Vad?) skrev 2014-07-05 20:00:39 följande:

Jag har för mig industrihampan viss industrihampa, har kan ha extrema mängder med CBD.

Det jag har läst igenom under åren, så har jag fått uppfattningen.

Att CBD behöver THC, för få en aktivation.

Huruvida det är sant eller inte, vågar jag inte svära på.

Men vet de barn som har svåra EP anfall.

Så gör man extrakt utan THC mer eller mindre, och ska innehålla i stora mängder.

Som kan göra barn att inte få EP anfall längre, eller par få.

från kanske haft 5-10 per dag.

Så en medicinsk effekt av CBD finns även utan THC verkar det som.

Kanske det är andra saker som man måste ha THC för få medicinsk verkan.

Cannabis är en medicinsk bomb vi inte ens förstår en bråkdel av, så mycket kan man säga, vi inte mycket mer än att det fungerar utmärkt mot många åkommor.

Fullt medveten att vi drar tråden kraftigt oft men jag finner detta fascinerande.

Vi skulle nog behöva hundra år för att åtskilja dom olika Cannabinoider och se vad dom gör på egen hand eller i olika kombinationer.

Handlar väl om 400-600 om jag minns rätt. varav vi i dagsläget känner till vad 3-4 gör.

Så som vi korsar plantan i dagsläget för att få fram unika egenskaper, skulle inte vara helt omöjligt att få fram en biverkningslös cannabis, bara man kommer fram till vad alla beståndsdelar gör och vilka står för dom negativa egenskaper.

• Anonym (Vad?)
    Anonym (medicin - förbannelse- ?) skrev 2014-07-05 20:15:38 följande:

Cannabis är en medicinsk bomb vi inte ens förstår en bråkdel av, så mycket kan man säga, vi inte mycket mer än att det fungerar utmärkt mot många åkommor.

Fullt medveten att vi drar tråden kraftigt oft men jag finner detta fascinerande.

Vi skulle nog behöva hundra år för att åtskilja dom olika Cannabinoider och se vad dom gör på egen hand eller i olika kombinationer.

Handlar väl om 400-600 om jag minns rätt. varav vi i dagsläget känner till vad 3-4 gör.

Så som vi korsar plantan i dagsläget för att få fram unika egenskaper, skulle inte vara helt omöjligt att få fram en biverkningslös cannabis, bara man kommer fram till vad alla beståndsdelar gör och vilka står för dom negativa egenskaper.

Dr Tod´s list, listar vad cannabinioderna kan hjälpa emot.

Finns 259st på den listan.

Tillägga måste man göra, att man kan inte röka cannabisen för alla dessa.

Ibland handlar det om utvärtes och även äta.

Just för röka, så når inte de verksamma ämnen fram till det skall kurera.

Sen har du denna, som ger en bra överblick.

Cannabinoid Uses.jpg

• Anonym (Vad?)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-05 20:20:13 följande:
    Allt ovan är bara lögn! Jag är varken full eller på några droger! Jag skrev fel!

Är du säker du inte helt borta på nått?

Då det är fantastiskt att du träffar fel så många gånger på tangentbordet.

• Anonym (Vad?)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-05 20:22:40 följande:
    Det var syftningsfel! Inte stavfel.

Nu blir jag nyfiken vad syftiningsfelet var.

Fick uppfattningen att det var att du inte alls hade rökt nått.

• Anonym (Vad?)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-05 20:38:19 följande:
    Ups, jag menar. Jag har aldrig rökt nått.
    Din lilla trollare :D
  • Anonym (Vad?)
    Fru Gustavsson skrev 2014-07-05 20:37:48 följande:
    Jag har aldrig rökt nått.
    okey :D
  • Anonym (förvirrad)

Minns han vad som sagts mellan oss när han varit bäng, samt dagen efter?

Vid ambivalens eller stora val i livet hjälper cannabis att fatta rätt beslut.

Min man, snart ex man kanske röker på varannan dag hur påverkar det hans omdöme, jag tycker hans föräldra ambition blivit lite nedsatt.

Svar på tråden cannabis vid livskris