• swede

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Löparnörden skrev 2014-11-10 19:49:32 följande:

Häftigt Nenne, 24/12 måste ju bara innebära tur och att det kommer en försenad julklapp sisådär 9 månader senare.

Dreamz håller tummarna för er.

Hoppfulla grodan hur går det med ruvandet?

Swede hur går det för dig? Länge sedan vi hörde från dig?

Jag är här, Löparnörden Har varit så mkt med läkarbesök och annat den senaste tiden, men nu börjar det mesta falla på plats. Börjar med Utrogest imorgon och sedan blir det FET nu på fredag. Nervös. Det är våra två sista embryon som vi sätter in.

Tycker du har en bra plan med jobb och nytt försök Löparnörden! Hoppas att du får jobbet
  • swede

Hoppfulla grodan, håller tummarna. Är kanske en mening att ni ska testa tillsammans? Hoppas att din lille son mår bättre...stor kram

Löparnörden, stort grattis till jobbetSkrattande! Bra jobbat! Spännande med ett nytt jobb och dagarna kommer ju att gå fort...nytt jobb, jul, nyår och sen vips är det januari.

• swede

JZ79, tänker på er just nu! Håller alla tummarna för att ni ska få ett jättefint resultat. Åhhhhh...lycka till så JÄTTEMYCKET!! Så spännande! Hoppas att ni kan slappna av och njuta av spa, massage, god mat och varandra innan transfer.

Hoppfulla grodan, skickar en kram till dig idag...Det är ju väldigt bra med 5 embryon i frysen! Det är jobbigt att ladda om, men snart hoppas jag att ni har gått vidare och kan se framåt igen. Förstår precis hur du känner med att vilja rensa systemet från alla piller.

Löparnörden, när ska du börja på ditt nya jobb? Känns det bra? Snart är det jul, nyår och sen redan januari!! Och januari...du vet vad det innebär!!,

Myra, hur mår du? Insättning vecka 49? Det närmar sig med stormsteg ju! Vad är nästa steg för dig? Mäta slemhinnan igen? Lycka till!

Redan, tänker på dig. Snart dax för dig igen, eller hur? När drar du igång? Blir det preliminärt i december för dig? Hur mår du nu?

Själv är jag på ruvardag 3 och mår jättebra. Är lite orolig för att jag mår lite för bra. Inga ilningar, ingen trötthet, helt enkelt ingenting. Jämför mina ruvardagarna med de ruvardagar jag hade när jag blev gravid, då kom symtomen på en gång. Ont i brösten, fruktansvärt kissnödig, jättetrött...ja, jag vet att det kan vara olika från gång till gång men jag kan inte låta bli att fundera. På allt. Ruvningen gör mig T O K I G. Jag längtar till att få testa och samtidigt vill jag inte göra det heller. Vill inte se ett minus, igen. Så. Nu ska jag slappna av och njuta, för det är ju så himla lätt. Någon som har några tips på hur man kan skingra tankarna? Jag är ledig hela den här veckan och det känns verkligen jätteskönt, även om det ger en mer tid till att tänka också.

Massor med kramar och lycka till till er alla i tråden.

• swede

Du har så rätt, Redan. Jag ska försöka att bara njuta av att göra sånt som jag normalt sett inte gör eller har tid till. Skulle bara varit lite lättare om vardagsrummet/köket inte var fullt av hantverkare. Och du har rätt, två veckor går ganska fort faktiskt.

Jag hoppas verkligen att du kommer svara på östrogenet och att du kan få till en ok slemhinna. Du är värd det. December är ju alldeles runt hörnet också...Lycka till!

• swede

Hej alla!

Efter att vårt senaste ÄD-försök resulterade i ännu ett missfall (dec 14) har jag mer eller mindre haft en liten paus från FL. Det blev för jobbigt och misslyckandet tog hårt på mig, det var våra sista embryon i Riga och vi visste inte hur vi skulle gå vidare. Efter mycket diskuterande bestämde vi oss till slut för att byta klinik. Vi åkte ner till Arleta i Tjeckien och gjorde tester. Jag fick konstaterat endometrios och fick börja spraya med Synarel för att dämpa endon.

Vi åkte ner en andra gång och på midsommarafton satte vi in två morulas. Min slemhinna var inte bra, bara 6.3 mm (har alltid haft ca 11-12 mm vid insättning). MEN...det gick med liten slemhinna också, för på testdagen testade jag positivt. Nu är jag i v10+5 med ett lite pyre. Jag/vi tar verkligen en dag i taget. Jag känner mig överväldigad och har fortfarande svårt att ta in detta.

Jag håller tummarna för er alla. Kampen vi för är tuff och vi kämpar hårt. Detta blev vårt 5:e ÄD-försök. 4 stycken i Riga och nu ett i Tjeckien. Jag hoppas så innerligt att det vill stanna. Har ni funderingar angående Arleta i Tjeckien så hjälper jag gärna till. Vi är (såklart) väldigt nöjda med kliniken.

Lycka till allihopa. Jag ska läsa ikapp lite nu. Massor med kramar och förlåt att jag bara hoppade in...

• swede

Maryhe, fantastiskt att höra! Stort grattis! Det var faktiskt ditt inlägg tidigare som öppnade mina ögon för Arleta. Tack!

Missne, tack så mycket. Det är 5:e plusset av 5 försök. De första 4 slutade i missfall runt vecka 7. Nu har jag gått 3 veckor längre än jag någonsin har gjort. Jag mår jättebra. Äter inte lika mycket mediciner denna omgång.

xxx4, detta blev vårt 5:e försök. Jag gjorde även en hysteroskopi i Riga, men endometriosen upptäcktes inte förrän vi bytte klinik till Arleta. Till skillnad från mina tidigare behandlingar började jag att spraya Synarel, för att stävja endon, det har jag inte gjort tidigare. Denna gång har jag tagit: Estrofem, Utrogest, Klexane-sprutor, babyasperin och vitaminer (B6/B12/Folsyra+Gravid) Tidigare behandlingar har jag även tagit kortison, levaxin, trombyl och Hjertomagnyl. Lycka till på Serum nu! Har bara hört bra om de. Du ska se att det är din tur snart!

Redan, ja tänka sig...det gjorde det till slut. Hoppas att man klarar det hela vägen nu bara. Stort grattis till din tvillinggraviditet. Har du långt kvar?

• swede

GrukanGrace, tack så mycket för tumhållningen...den behövs!

Längtar74, tack fina. Hoppas så att det är eran tur nu!

Kristin2015, jag håller med Maryhe, i och med att du ökar dosen så ska slemhinnan alldeles säkert växa till sig fint. På en vecka hinner det hända massor. Jag ska hålla tummarna för dig att slemhinnan ser bra ut på fredag, vilket jag nästan är säker på att den gör. Så spännande med transfer på måndag. Ska hålla alla tummar för dig att det går bra. Jag tror inte jag har några direkta tips att ge, vill bara önska dig ett stort lycka till. Har ni funderat på ett eller två embryon, om ni får möjlighet att välja?

xxx4, ett stort lycka till. Jag tror att det kan vara bra att byta klinik, alla kliniker jobbar på olika sätt, även om grunden kanske är den samma. Jag tror på Serum. De verkar mycket kompetenta och jag har bara hört bra om de, så ett stort lycka till nu!

Tänk Maryhe, första svenska Arleta-bebisen! Fantastiskt! Ett stort grattis igen! Du/ni/Freja ger oss andra hopp! Tack!

• swede

Kristin2015: Hade vi fått göra om våra försök, så hade vi satt in två embryon från början, varje gång. Våra 3 första försök satte vi in ett embryo, de två följande satte vi in 2 embryon. Vi ville 2 från början, men Dr Fodina i Riga sa att det var toppkvalitet på våra embryon, så hon rekommenderade starkt att vi bara satte in ett, vilket vi då gjorde.

Alltså, jag hade satsat högt. De kan ju hjälpa varandra och så är det större chans att det blir ett barn i slutändan. Kan man absolut inte tänka sig tvillingar och bara ser problem, så är det kanske smart att sätta in ett. Vi velade fram och tillbaka angående ett eller två...men så här i efterhand hade vi satt in två varje gång. Men det som är rätt för oss, behöver ju inte vara rätt för någon annan.

Jag har läst att man kan hjälpa slemhinnan lite på traven, genom att äta E-vitamin (max 300 mg/dag)

Dreamz: Så underbart att höra att du har blivit ruvare. Låter bra att göra saker som man mår bra av. Jag ska hålla tummarna för dig!

• swede

Kristin2015; Vad härligt att höra att du blivit ruvare till två små embryon. Ett stort lycka till nu! Vi går ju på samma klinik och min slemhinna gick ju tillbaka ganska mkt de sista dagarna, var ju bara ynka 6.3mm vid insättning. Men det kanske beror på att de mäter lite olika? Håller tummarna för dig nu!

• swede
    Kristin2015 skrev 2015-09-08 18:54:20 följande:

Hej, jag satte in två blastocyster på Arleta för ett par veckor sedan. Igår var testdag, jag tog blodprov som visade bra hcg stegring. Vi har försökt i över två år inklusive ivf försök och detta är första gången jag nått ett plus. Känns overkligt ännu!

Kram till alla

Så underbart att höra Kristin2015! Ett jättestort grattis till dig! Så glad jag är för din skull! Lycka till nu :)
  • swede

Severina, vad säger din klinik? Vad tycker de att du ska göra? De jobbar ju med det här dagligen, så de måste ju veta vad som är bra att göra!? Lycka till och hoppas att du får bygga upp en fin slemhinna!

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015