• swede

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Löparnörden, jag mår bra idag. Inga biverkningar alls, förutom att det blöder lite, men det vore ju konstigt annars. Sov tungt inatt, var så trött. Säkert alla spänningar som släppte.

Oj, oj, oj...du har ju så många symptom! Hoppas, hoppas, hoppas...!

Maryhe, härligt att höra att du är på gång nu! Lycka till!

Måste förresten också prova appen Tack för tipset!

• swede

Myra, medicinerna jag tar är inför kommande FET. Duphaston för att framkalla en blödning, eftersom jag inte har någon mens. Sedan börjar jag med Estrofem (östrogen) och Utrogest (progesteron) för att bygga upp slemhinnan. Jag gör äggdonationen utomlands, så medicinerna har andra namn i Sverige. Kanske därför du inte känner igen namnen?

Jag är också 41 år.

Vad bra att du kunde använda medicinerna som du hade hemma! Skönt att kunna spara lite på pengarna, de rullar snabbt iväg ändå. Håller med att det är kul att flera är på gång samtidigt!

• swede
    aspjg skrev 2014-10-15 23:15:34 följande:

Jag är 26 år och gör första behandlingen.

Har fått tid till vul den 28/10 så får hålla tummarna att det finns någon där inne! Hur gör man med mvc? Säger fertilitetskliniken till när det är dags att skriva in sig?

Guuuud så spännande!! Ska hålla alla tummarna för dig! Lycka till!
  • swede

Myra, den senaste omgången mådde jag ganska dåligt. Mycket huvudvärk och ett mycket dåligt humörDemon som en berg-o-dal-bana. Svårt när man inte känner igen sig själv.

Hoppfulla grodan, stor kram till dig. Om det är till någon tröst, så kan jag berätta att jag hamnade i klimakteriet för något år sedan och jag känner exakt igen mig på din beskrivning. Tycker det är mycket konstigt att du inte fått svar från Riga på en hel vecka. Jag var på kliniken i tisdags och hade frågor både före och efter, Jelena besvarade min mail på mindre än 5 minuter varje gång. Vem har du mailat till? Om man kan ta sina embryon och byta klinik vet jag inte...låter som en svår och dyr transport i alla fall. Hoppas verkligen att det blir bättre!!

Herewego, lycka till på VUL. Hoppas att slemhinnan ser jättefin ut!!!

• swede

Hoppfulla grodan, jättetråkigt att höra att kommunikationen är så bristfällig. Blir ledsen för er skull, man har ju fullt upp ändå. En bra kommunikation är ju A och O. Prova skriv ett nytt mail och skriv "Urgent" i ämnesraden.

Måste ha varit tufft att inte "hinna" fram till Riga. Usch vad jobbigt. MEN nu har ni, som jag förstår det, embryon nedfrysta? Då har ni ingen donator som ni måste synka med, så då kan ni åka tidigare Glad.

Jag har inte haft mens på flera år, dvs har varit i klimakteriet ett tag nu och det är fullt möjligt att fortsätta med äggdonation när man är i klimakteriet. Det som du gör annorlunda är att istället för att du väntar på din mens äter du tabletter i 10 dagar för att på konstgjord väg få en blödning! Efter det tror jag att behandlingen ser likadan ut, så klimakteriet är inget hinder. Ett stort lycka till H Grodan, vad ni än bestämmer er för.

Jag kommer ihåg att ni inte heller var nöjda Maryhe, och jag förstår det eftersom de flyttade datum både hit o dit. Men det verkar som att ni är väldigt nöjda på den nya kliniken och det är det viktigaste {#emotions_dlg.flower} Lycka till.

• swede

Löparnörden, jag håller med JZ och Redan, du har flera dagar på dig att producera mer HCG, så jag håller tummarna till dig på måndag. Du kanske är en som plussar sent, hoppas det! Jag hoppas fortfarande stenhårt på dig!! Stor kram till dig

Myra och JZ, skönt att höra att era TSH-prov var bra! Ni avverkar hinder för hinder och kommer närmare ert mål! Bra jobbat!

Myra, vad söt du är som skrev att ditt inlägg verkade nonchalant (med frågetecknet)...jag tänkte inte alls på det, tycker frågetecken blir till eurotecken, utropstecken blir till procenttecken och alla tecken blir till något annat tecken, speciellt när man skriver från mobilen.

• swede
    Myra skrev 2014-10-17 11:08:46 följande:

Fertinova ringde mig precis. Dom har hittar en donator till oss. Har samma hårfärg som mig, inte ljus och inte mörk var deras förklaring;) några CM kortare, samma ögonfärg som min man en hon har melerade.

Donatorn ville inte börja förrän början på december så det passade oss väldigt bra. Så runt v 49-50.

Jag ska börja med primulot dag 15 och ska höra av mig på måndag om min mens slutar. Haft lite långdragen mens den här gången och den hoppade över förra månaden.

Jag skulle cykla iväg precis när hon ringde. Mina tårar rann nedför kinden när jag cyklade iväg. Så mycket känslor som kommer fram.

Åh så spännande Myra! Grattis! Kan tänka mig att allt känns "på riktigt" nu. Jag kommer ihåg när vi fick besked om vår donator, allt kändes så verkligt helt plötsligt! Så bra att det passade in med donatorns önskemål om start också Glad.

Vilken fin dag det blev för er idag! Passa på att njut{#emotions_dlg.flower} Stor kram
  • swede
    chikita124 skrev 2014-10-17 10:58:38 följande:

Dag 10 är jätte tidigt med blasto fick jag + dag 9 men med 3 dagars inte förrän dag 15 så hoppet är verkligen inte ute för dig..
    kram

Hjärta Hoppas och tänker på dig Hjärta 
  • swede
    BlankaBlanka skrev 2014-10-21 08:07:31 följande:

Kämpa på och ge inte upp!

Håller med! Massor med kramar
  • swede

Fantastiskt att höra JZ79! Vad roligt för er, stort grattis! Sååå spännande!! Ett stort lycka till nu! Kram

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015