Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
Lycka till nu Löparnörden. Det är ju dax för er nu! Hoppas att ni får en skön minisemester och att allt kommer att gå bra för er. Massor med kramar och hälsa till Riga
Lycka till nu Löparnörden. Det är ju dax för er nu! Hoppas att ni får en skön minisemester och att allt kommer att gå bra för er. Massor med kramar och hälsa till Riga
Löparnörden; Ja, vi har bestämt oss för att göra en hysto. Jag slutade med alla mediciner häromdagen och avvaktar en blödning nu. Jag har varit i kontakt med Riga och vi bestämde att jag kontaktar de igen när blödningen kommer och då kan de ge mig ett datum för hysto. Som sagt är ju pengarna för hysto ingenting i det långa loppet och som flera andra har skrivit tidigare, så borde man kanske ha startat med en hysto direkt.
Så just nu väntar vi på nästa steg.
Hoppas att det går bra för din man imorgon. Blir det förhoppningsvis insättning på måndag eller tisdag för er då?!
Igår på dag 12 så vågade jag mig på att tjuvtesta. Har egentligen provdag på lördag men kunde inte hålla mig längre :) Resultatet visade ett pluss!! Vågade inte riktigt tro på det så jag gjorde ett till imorse. Så nu är det bara att hålla tummarna för att den vill stanna kvar!!
Hej tjejer! Har en fråga. Det verkar kunna bli aktuellt med ÄD för mig och sambon. Jag undrar vad som krävs för att det ska funka att bli gravid genom ÄD. Jag är med största sannolikhet i klimakteriet.. som 35-åring. Mensen kommer när den vill....både sent och tidigt. Har ingen äl. Behövs det liksom bara en livmoder och så sköter man uppbyggnaden av slemhinnor på "konstgjord" väg? Förlåt om jag är dum ...men det låter så konstigt att en bebis kan växa i en även om man är i klimakteriet. Äter man hormoner under hela grav. sen?
Det var tyvärr ett missfall
Hej alla flickor.
Här känner jag att jag ärligen, på något sätt, passar in.
Jag är 26 år gammal, och är i klimakteriet, hur sjukt det än låter oxå har varit det i över 1 år, men levt med "diagnosen" sen 6 månader tillbaka.....
Detta ställde ju helt klart mitt liv helt uppochner och alla de där planerna som var så självklara vart helt borta, och självklart även för min sambo blev detta en stor chock.
Snacka om att känna sig världslös, inte ens att vara fertil klara man tydligen av....
Efter den största chocken och sorgen lagt sig började man ju såklart spåna på alternativ och killen hade redan klargjort att om barn var aktuellt så är det med mig, hur det en ska gå till <3
Så, äggdonation är ju det som kommer vara aktuellt för oss, även om det inte är på G just nu men att kicka igång hela proceduren är väl tänkt till nästa år.... Men jag blev så glad när jag hittade denna grupp och har redan läst så mycket bra ni skrivit och känner mig pepp på livet igen.
Så jag hoppas det är okej att hänga här med er och få utbyta mina tankar, frågor och funderingar med er andra underbara kämpande tappra kvinnor <3?
"Apelsinen", visst är det orättvist!? Och visst blir man både arg och ledsen när "alla andra" får barn så himla lätt...därför är jag så glad att man kan få skriva av sig här emellanåt. Ofta känns det bättre när man får lufta sig och gnälla lite.
Samtalet med kuratorn behöver du absolut inte oroa dig för. Jag har inte hört någon som har upplevt det negativt (det finns säkert flera som har det, men jag har aldrig hört någon berätta om det). De flesta upplever det som ett vanligt samtal, inte som något förhör direkt. Vi hade ett trevligt samtal och vi pratade om allt möjligt, så det ska du i alla fall inte oroa dig för. Kram
Hoppfulla grodan, hysto=hysteroskopi och är en titthålsoperation där man inspekterar tillståndet i livmodern. www.sodermalmslakarhus.se/vardverksamhet-och-vantetider/hysteroskopi/
Jag ska göra en hysteroskopi nästa vecka.
Och du har helt rätt inställning. NU ska vi lyckas!! Kram
Välkommen i tråden JZ79. Fick du prata med 8-10 olika gynekologer innan du hittade någon som ville hjälpa dig med UL? Pust vad jobbigt! Jag tycker också att det ständigt är en kamp för att kunna få hjälp med tester/UL/blodprover mm. Jag är ganska så nyinflyttad också, så det har varit jobbigt att veta vart man ska vända sig.
Det är ganska mycket motvind i äggdonationskarusellen tycker jag, men jag hoppas att det är värt det, att det kommer att ge utdelning i slutändan.
Jag har haft väldigt svårt att hitta någon som vill ta HCG-prov på mig. Hittade till slut en läkare som sa att hon kunde göra det, men när jag kom till kliniken hade hon ändrat sig!!!! Och med alla mediciner man proppar i sig är man ju inte så kaxig alla gånger...jag blev såååå ledsen.
Har du läst om Werlabs? Det kan ju vara en lösning om det är kris någon gång. http://www.werlabs.se/
Jag kan inte heller göra VUL på helger, men det har aldrig varit något problem med vår klinik (IVF Riga) om jag har gjort VUL en eller två dagar tidigare/senare, så det kommer nog inte vara något problem för dig.
Ett stort lycka till nu och välkommen i tråden! Kram
JZ79, vi har gjort en hög IVF'er och 3 äggdonationsförsök i Riga. Första försöket visade plus, men fick dessvärre missfall i vecka 6, de andra två försöken har inte tagit sig alls. Vi har satt in ett embryo varje gång. Vi har två embryon kvar i frysen. Så...nästa vecka åker jag till Riga för en hysteroskopi, titthålsoperation (för att kolla upp livmoderns tillstånd) och efter det hoppas jag kunna börja en ny behandling och då sätter vi in de sista två, om allt går som vi vill.
Jag bor i södra Sverige och lyckades faktiskt hitta en läkare som hjälper mig med VUL MED högkostandskort!! Men jag fick prata med olika personer på den kliniken och vissa sa att de inte alls kunde hjälpa mig, men då ringde jag igen, senare och nu får jag komma dit och göra VUL. Rätt som det är säger de ja!!
Vi köper all medicin i Riga. De skickar även med DHL och det fungerar smidigt och bra.
Jag tycker Åbo verkar vara ett mycket bra val. Vi funderade också på de, men resan dit skulle bli lite mer omständig för oss. Vad spännande att du är gång nu. Jag ska. Hålla tummarna för dig!!