• swede

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

nenne821 skrev 2014-09-22 12:36:59 följande:

Tusen tack allihopa!!

Hur gick det för dig swede?

Håller tummarna för er alla!!

Jag testade precis och fick negativt resultat, men det gör ingenting, för jag tänker göra en "Nenne"

Känns lite tungt, men hoppas, hoppas att det kan hinna ändra sig till torsdag...och du är ju ett levande bevis på att det kan ändras fort Kraaaam
  • swede
    villsågärna38 skrev 2014-09-22 13:23:33 följande:

Grattis Nenne och hoppas det gick vägen för dig Swede!!

Tack "Villsågärna", det blev negativt idag på ruvardag 10, har eg testdag på torsdag...så jag tänker göra en "Nenne" nu, dvs ordna ett plus till på torsdag...hoppet är det sista som överger människan, så rätt som det är sagt.
  • swede
    Hoppfulla grodan skrev 2014-09-22 09:26:03 följande:

Tack alla snälla för att ni delar med er av era liv och sådant som, i alla fall för mig, periodvis har varit och är, väldigt tungt att prata om. Tack även för den positiva stämningen i tråden, I like!

Måste skratta, ni svänger er med uttryck som får er alla att låta som läkare! Jag fattar inte så mycket av alla uttryck, förkortningar....

Så snälla villsågärna 38, vad menar du med nedreglerad?? Kändes inte som den minste nedreglering, knaprade piller så det sprutade ur öronen...när jag gjorde kontroll av slemhinnan hade jag ätit 1x2 progynon. När den inte var tillräckligt tjock fick jag gå upp till 1x3/dag. Genast startade kramper/blödning. Vid två tillfällen. Nu ska jag göra två provmånader med andra tabletter för att "vänja" slemhinnan o sedan på det igen... Inser att jag var så naiv när vi for dit för första gången i våras....trodde att "hepp nu är det snart fixat, gravid under semestern....perfekt!" Av de jag känner (3 par) som genomfört äggdonation så har alla dessa blivit gravida vid första tillfället. Jag var så urbota dumt och tog saker för givet....att det skulle vara hur enkelt som helst....

Jag har inte så stor erfarenhet av detta, i Sverige var vi på utredning i Uppsala Linnékliniken, mer än så hade vi inte sett innan Riga. Tycker alla är trevliga när vi väl är där, men känsla av löpande-band. Nu när det "krånglat" och gått utanför det "vanliga" så har jag känt mig oerhört frustrerad över att det varit svårt att få till en dialog. Många frågor som inte blir besvarade etc. Försöker tänka att läkaren vet exakt vad hon håller på med men att det fastnar mellan mig o koordinatorn....typ... Kanske typisk växtverk, de har vuxit för snabbt o inte hunnit med? Huvudsaken att de är skickliga med att hjälpa oss komma i mål!

Till alla er som ruvar; jag tänker på er och håller tummar och tår!!!!

Kram kram

Här kan du läsa lite om förkortningar: www.villhabarn.se/content/130-Forkortningar-ordlista

Och har du funderingar, så kasta ut de! Vi har alla varit nya inför äggdonation en gång i tiden och man lär sig hela tiden mer. Kram
  • swede
    Vinterprinsessa skrev 2014-09-25 16:37:56 följande:

Imorrn är det dags för isättning av ägg i Umeå! Wish me luck denna gång.. :) Ngn annan som går där? Kram

Ett jättestort lycka till imorgon, Vinterprinsessan! Jag ska hålla tummarna för dig. Vi står i kö i Umeå, har gjort det ett år. Ska tänka på dig imorgon! Kram
  • swede

Vinterprinsessan, på 1,5 vecka kommer slemhinnan ha vuxit till sig till minst fina 8 mm! Titta på tidpunkten för ditt senaste inlägg här..."22.22"...oj oj oj vilket lyckonummer. 2:or betyder tur och mottaglig Det kommer gå jättebra för dig idag. Lycka till och en massa positiva tankar till dig!

• swede

Vinterprinsessan, jag vet inte hur det fungerar när man är 2 mottagarpar, men borde de inte också vara där idag? De är kanske redan där o är klara när ni kommer. Sååå spännande idag!!

• swede
    Vinterprinsessa skrev 2014-09-26 22:21:16 följande:

Halloj! Det gick jättebra idag! Det var två andra par där idag samtidigt som mig men jag fick komma in först så kanske hade vi inte samma donator. Dom var inte så "lika" mig heller :)

Det blev 10 ägg till oss varav 7 befruktades, 3 som hittills såg toppenfina ut och på mån vet vi om några kan frysas ner. 2 ägg sattes in. Jag har fått 2 ägg insatta de andra två gångerna oxå. Nu kan jag bara vänta o hoppas :) Kram!

Vinterprinsessan, så kul att höra att allt gick bra. 10 ägg är ju jättebra! Grattis! Nu får du se till att vila och jag ser fram emot att höra fortsättningen. När har du testdag?
  • swede
    nenne821 skrev 2014-09-27 08:21:26 följande:

Fick resultatet av mitt hcg värde igår och det var tyvärr rätt så lågt, tyder förmodligen på ett hotande missfall

Ska vänta en vecka och ta om det igen.

Men det känns kört, har inga symptom, ont i magen och det är fortfarande lite lite blodblandat som kommer.

Vill bara att detta ska vara över nu, så jobbigt att gå i ovisshet och ha det kvar i mig....

Lycka till alla ni som ruvar där ute!!!!

Åh Nenne821, hoppas verkligen att du har fel. Förstår att ovissheten är jobbig...

Skickar en massa kramar till dig.
  • swede

Nenne821, massor med kramar till dig. Håller tummarna för dig.

Jag har läst att man kan räkna så här vid IVF;

"När man blir gravid efter IVF-behandling räknar man dagen för ägguttag som själva ägglossningen d v s vecka 2+0", vilket skulle innebära att äggplock var den 6:september om du satte in ett 2-dagars. Och då skulle embryot vara 2+0 den 6 september och då stämmer det med att du är i 5+2 idag. Tror hjärtat börjar att slå i vecka 6, så det är nog för tidigt att se det nu.

www.1177.se/Skane/Tema/Gravid/Graviditeten/vecka-for-vecka/Graviditetskalender/Gravid-i-vecka-6/

Tänker på dig Nenne821.

• swede
    Myra skrev 2014-09-30 19:39:43 följande:

Hur har ni cyklar er cykel med donatorn? Jag är opålitlig mena och orolig att den ska strula. Mensen kom inte den här månaden. Jag frågade om dom ville jag skulle ta primulot nor för att vara säker men dom tycker det blir bättre om mensen kommer själv vad händer om den inte kommer när det är dags?

Är det något mer än progesteron innan och under behandlingen ni tagit?

Myra, jag har ingen mens, så när jag skulle synkas med donatorn så fick jag (som du skriver) äta Primolut Nor för att få igång en blödning. Du behöver nog inte vara orolig att mensen inte kommer när den ska, läkarna vet hur du ska göra då. De håller ju på med det här hela tiden och har säkert en massa olika tillvägagångssätt.

Under min behandling fick jag äta Estrofem, som är östrogentabletter och ca 3 dagar innan transfer fick jag också börja äta Utrogest, som är progesterontabletter. Eftersom vi går i Riga har medicinerna andra namn än hemma, men alltså först östrogen och de sista 3 dagarna östrogen OCH progesteron. Efter transfer fick jag en mängd andra mediciner, så det var bara att införskaffa en dosett.

Hoppas att du inte behöver vänta så länge till Myra. Lycka till!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015