Myra skrev 2014-09-30 19:39:43 följande:
Hur har ni cyklar er cykel med donatorn? Jag är opålitlig mena och orolig att den ska strula. Mensen kom inte den här månaden. Jag frågade om dom ville jag skulle ta primulot nor för att vara säker men dom tycker det blir bättre om mensen kommer själv vad händer om den inte kommer när det är dags?
Är det något mer än progesteron innan och under behandlingen ni tagit?
Myra, jag har ingen mens, så när jag skulle synkas med donatorn så fick jag (som du skriver) äta Primolut Nor för att få igång en blödning. Du behöver nog inte vara orolig att mensen inte kommer när den ska, läkarna vet hur du ska göra då. De håller ju på med det här hela tiden och har säkert en massa olika tillvägagångssätt.
Under min behandling fick jag äta Estrofem, som är östrogentabletter och ca 3 dagar innan transfer fick jag också börja äta Utrogest, som är progesterontabletter. Eftersom vi går i Riga har medicinerna andra namn än hemma, men alltså först östrogen och de sista 3 dagarna östrogen OCH progesteron. Efter transfer fick jag en mängd andra mediciner, så det var bara att införskaffa en dosett.
Hoppas att du inte behöver vänta så länge till Myra. Lycka till!