• swede

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Tror du har rätt, Myra. När jag åt Primolut Nor för att starta en blödning så åt jag 2 piller/dag, dvs ett på morgonen och ett på kvällen. Fortsätt du med två om dagen och det är nog inte hela världen om du tog 3 piller idag.

• swede

Aspjg, förstår din oro. Håller med Löparnörden, "så länge motsatsen inte är bevisad så väntar du barn och inget annat". Men jag förstår helt och hållet att det inte alls är så lätt att tänka så alla gånger. Tisdag är snart!

Hur är det med dig Löparnörden? Har du fått några nya resultat? Har du pratat med läkaren? Hoppas du fått svar, så att du kan gå vidare! Stor kram

• swede

Dgbg, jättefint av dig! Jag är så glad att det finns människor som dig!

Löparnörden, jag är igång. Dr Fodina gav mig medicin samtidigt med hyston, så jag knaprar på för att få en blödning. Därefter blir det Estrofem, o sen Utrogest. Sedan FET i mitten av november. Har inte hört något ang testerna jag tog, så jag tänkte maila Riga imorgon. Tråkigt att du fick knapra piller några extra dagar, men, men...nu ser vi framåt. Jag blir glad att höra att ni änder framåt och gör nytt försök. Stort lycka till!

Dreamz, jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Du får sitta i morgonrock och sippa champagne...det fungerar ju också!!

Stort lycka till Herewego!

JZ79...fantastiska nyheter!

• swede

Myra, har du börjat med Primolut Nor nu? Så kul att du är igång!

Jag för lite dagbok, med betoning på lite dagbok, under behandlingens gång. Det är skönt att få skriva av sig och man kan gå tillbaka och läsa hur man upplevde de olika medicinerna. För mig har det hjälpt nu, eftersom vi gjort flera försök har jag kunnat gå tillbaka för att läsa vad nästa steg är. Tycker det är mycket att hålla reda på, precis som du skriver, med mediciner mm...så jättebra att ha en liten bok och skriva upp information på en gång i.

Jag tycker man hittar mycket information på nätet. Jag har sett filmer på youtube både en och två gånger, om hur man ska ta sprutor. Väldigt användbart!

Det är många hotell som man kan avboka gratis nuförtiden, så varför inte prel boka något redan nu!?

Spännande att få följa med på din resa!!

• swede

Jag är helt enig med dig Hoppfulla Grodan och med dig också Löparnörden. Alla tankar som maler i huvudet. Hur ska man någonsin veta vad som är rätt!? Veta när det är dags, som du skriver Löparnörden "att kasta in handduken"!? Hur ska man veta? Vi har inga barn, så jag hoppas att vi kan och orkar att göra några fler försök. Det bästa vore ju om det "tog sig" nästa gång och att det skulle resultera i ett litet barn, men om det inte gör det? Hur går vi vidare då? Orkar vi fler försök? Har vi råd? Kan/vill vi ta lån igen? Och om vi lånar mer pengar, hur blir det då OM vi får barn. Kommer vi kunna leva ok då? Och om vi inte får barn, hur går man vidare då?

Vi är ju två, några kanske gör det här helt ensamma...och jag tänker att även om jag vill försöka igen, om vårt sista försök inte går vägen, så är det ju inte säkert att min man vill det. Och jag är ju tjej, jag vill prata och diskutera, min man är ju man och han vill inte prata lika mycket som jag. Han tycker det är jobbigt att prata om det och jag tycker det känns bättre att prata om det. Igår tog jag mig i kragen och gick till en kurator. Hon var fantastisk. Jag behövde det, för jag är inte så stark just nu.

Jag tycker att jag pendlar väldigt mycket upp och ner i mitt humör just nu. Ena sekunden är jag glad och nästa sekund är jag helt nere i botten. Jag har alltid varit en tänkare och ibland önskar jag att jag inte tänkte så mkt hela tiden.

Vad händer om...? Vad händer om inte...? Vad gör vi...? Bla, bla, bla

...livet är ju NU och just NU kommer aldrig tillbaka igen. Jag ska försöka att leva mer i nuet och se det positiva just nu!!

Sexet ja...man stoppar upp piller både här och där, man har endera ett embryo insatt eller annars har man gjort en hysto och tagit bort en polyp. Man blöder. Och man är stressad. Man är tjock av all kortison. Mår allmänt kass med alla piller. Så njae...mysoverallen och lite godis lockar mer nuförtiden.

Var inte meningen att det skulle bli en uppsats, men det är på väg att bli det så jag får nog avrunda nu.

Löparnörden, jättesmart idé att skriva för dottern. Får jag kopiera dig? Och gör samma? Till mitt (förhoppningsvis) framtida barn. Det är ju en jättebra idé.

Gick det bra idag Herewego? Har tänkt på dig.

Kram alla underbara kämpare som är i tråden och utanför. Tack för att ni finns och lyssnar!

• swede

Löparnörden, du får en cyberkram från mig också. Förstår det är tufft. Jobbigt att behöva se barnvagnar överallt. Tänk om det bara kunde vara lätt...men som Hoppfulla grodan säger...vi får inte ge upp! Även om vissa dagar känns tuffare än andra.

Jag måste säga att jag var väldigt positiv när vi startade med äggdonation, men ju längre tiden går, desto mer inser jag att det inte är så lätt att hålla humöret på topp hela tiden. Och jag menar inte att man måste vara glad och positiv hela tiden, men just nu tycker jag att det känna tungt. Allt går emot en. Och med alla piller man petar i sig är det inte alltid så lätt att vara stark.

Jag har ringt runt för att få tag i en läkare. Ingen ville hjälpa mig men...till slut fick jag en telefontid till en läkare. En läkare skulle ringa upp två dagar senare, mellan 13-14. Jag satt och väntade...och väntade, men ingen ringde. Så jag ringde till deras växel och fick sitta i kö i 1 timme och 49 minuter!!!! Och när jag väl kom fram, så hade de missat att ringa mig, så nu fick jag en ny tid om ytterligare tre dagar. Jag vet att det absolut finns mycket större och jobbigare saker än så, men ibland blir de små sakerna för många och det är ingen bra kombination med mina hormontabletterna.

Jag skulle behöva lite positiv energi idag, har ni någon över som ni kan skicka??

Hoppfulla grodan, förstår din frustration när kompisen gnäller över hur jobbigt det är att ha barn...speciellt nu när hon ska ha nr 2. Ja, det är säkert jobbigt med barn, men åååå vad jag längtar efter det...att ha det lite jobbigt med barn. Hoppas din kompis tänker sig lite extra för när hon pratar barn med dig Hoppfulla grodan.

Det borde faktiskt finnas en chat här på familjeliv tycker jag. En chat till varje tråd.

Kram på er alla i tråden. Idag har jag förresten börjat att äta Estrofem för ett nästa försök Det är ju i alla fall positivt

Kraaaaaaaaaaaaaam

• swede

JZ79, så skönt att du slipper att ta sprutan! Du är verkligen på gång nu. Fantastiskt. Jag håller tummarna för dig. Vi behöver lite plus i tråden nu

• swede
    aspjg skrev 2014-10-28 12:25:10 följande:

Hade hoppats på att få liva upp tråden med några goda nyheter efter vårt vul idag. Men tyvärr inte :( Det hade tagit sig men aldrig fortsatt utvecklats.. Så nu är det bara att vänta ut blödningen innan vi kör igång igen!

Kram till er alla som kämpar?

Neeeeej Aspjg...vad är det du skriver??? Så himla tråkigt att läsa! Antar att det måste ha varit ett slag i magen för er..! Jag säger som Löparnörden, sånt här ska inte få hända.

Önskar att jag kunde göra något. Skickar de största och varmaste cyberkramarna till er båda. Kraaaaaaaaaaaaaam
  • swede

Löparnörden, förstår dig. Vissa dagar ÄR tuffare än andra.
    Önskar att jag kunde ge hela tråden en stor kram just nu {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• swede
    Herewego skrev 2014-11-10 20:58:14 följande:

Inte heller jag fick bidra med något plus... och till frysen blev det inget denna gången heller..tillbaka på noll..

Så tråkigt att höra Herewego Massor med styrkekramar till dig nu
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015