Jag är helt enig med dig Hoppfulla Grodan och med dig också Löparnörden. Alla tankar som maler i huvudet. Hur ska man någonsin veta vad som är rätt!? Veta när det är dags, som du skriver Löparnörden "att kasta in handduken"!? Hur ska man veta? Vi har inga barn, så jag hoppas att vi kan och orkar att göra några fler försök. Det bästa vore ju om det "tog sig" nästa gång och att det skulle resultera i ett litet barn, men om det inte gör det? Hur går vi vidare då? Orkar vi fler försök? Har vi råd? Kan/vill vi ta lån igen? Och om vi lånar mer pengar, hur blir det då OM vi får barn. Kommer vi kunna leva ok då? Och om vi inte får barn, hur går man vidare då?
Vi är ju två, några kanske gör det här helt ensamma...och jag tänker att även om jag vill försöka igen, om vårt sista försök inte går vägen, så är det ju inte säkert att min man vill det. Och jag är ju tjej, jag vill prata och diskutera, min man är ju man och han vill inte prata lika mycket som jag. Han tycker det är jobbigt att prata om det och jag tycker det känns bättre att prata om det. Igår tog jag mig i kragen och gick till en kurator. Hon var fantastisk. Jag behövde det, för jag är inte så stark just nu.
Jag tycker att jag pendlar väldigt mycket upp och ner i mitt humör just nu. Ena sekunden är jag glad och nästa sekund är jag helt nere i botten. Jag har alltid varit en tänkare och ibland önskar jag att jag inte tänkte så mkt hela tiden.
Vad händer om...? Vad händer om inte...? Vad gör vi...? Bla, bla, bla
...livet är ju NU och just NU kommer aldrig tillbaka igen. Jag ska försöka att leva mer i nuet och se det positiva just nu!!
Sexet ja...man stoppar upp piller både här och där, man har endera ett embryo insatt eller annars har man gjort en hysto och tagit bort en polyp. Man blöder. Och man är stressad. Man är tjock av all kortison. Mår allmänt kass med alla piller. Så njae...mysoverallen och lite godis lockar mer nuförtiden.
Var inte meningen att det skulle bli en uppsats, men det är på väg att bli det så jag får nog avrunda nu.
Löparnörden, jättesmart idé att skriva för dottern. Får jag kopiera dig? Och gör samma? Till mitt (förhoppningsvis) framtida barn. Det är ju en jättebra idé.
Gick det bra idag Herewego? Har tänkt på dig.
Kram alla underbara kämpare som är i tråden och utanför. Tack för att ni finns och lyssnar!