• swede

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Nenne, jag håller tummarna att det är ett guldägg och förstår att de kommande veckorna kommer att få långsamt! Ta hand om dig själv nu och stort lycka till! Kraaam

• swede

aspjg: Man kan leva precis som vanligt efter insättningen! Det kan nog vara bra och ta det lugnt efteråt! Lycka till nu. 8 mm är fint resultatð??

• swede

Nu har vi varit på kliniken här i Riga och satt in ett embryo. De är så tillmötesgående och trevliga här, och jag/vi är så tacksamma för det. Dr Fodina hade tinat 2 embryon (vi hade 3)...vi valde att sätta in ett och frysa ned det andra igen. Så ett till mig och två till frysen. Just nu känner jag mig lycklig! Fick en go' påse med dropp (glykos) och är nu tillbaka på hotellet. Är så glad att det gick bra. Glad att embryot klarade upptiningen mm.

Aspjg: Insättningen känns inte alls och det går jättefort. Absolut ingenting att vara orolig för. Jag fick ligga ner i 30 minuter efter insättningen och fick dropp (glukos), så hoppas det kan få embryot att vilja stanna kvar!

Tack Löparnörden! Känns så overkligt! Allt gick så fort. Min sambo var med den här gången, så det blev mer verkligt för honom också.

Hoppas det går bra för er alla!!! Kraaaam

• swede

Aspjg: Fråga på, annars får du ju inget veta Insättningen skulle kunna ske på måndag, men det behöver inte vara så. Vår klinik i Riga odlar de befruktade äggen till 5 dagars blastocyster, men det är olika och beror helt på vilken klinik man går på. Går ni i Sverige eller utomlands? Hade ni gått i Riga hade det kunna bli insättning på måndag. Spännande nu!!

• swede

Aspjg: Vi gör vårt andra äggdonationsförsök nu. Det första tog sig, men blev missfall i vecka 6. Jag har hört flera som det har tagit sig för första gången, så gravid på första försöket det kan man absolut bli...vissa får dock kämpa mer än andra. Det verkar inte vara någon logistik i vilka som blir gravida och vilka som inte blir det. Hade jag vetat "tricket", så hade jag använt mig av det!

Realistiska förväntningar...det är jättesvårt att säga! Ju mer man hoppas, desto jobbigare blir ju ett negativt svar. Men personligen försöker jag att se det positivt tills motsatsen är bevisad. Jag vill inte intala mig att "den här gången går det nog inte", utan försöker intala mig att det ÄR ett guldägg den här gången. Fast det är klart, ibland vill inte knoppen samma som jag vill, men jag försöker. Det jag försöker att säga är att det nog är större risk att man får prova ett par gånger, MEN det är ju också några de ska lyckas för första gången. Eller hur?! So go for it!! Du kanske är en av de!?

• swede

Nenne821, Ska du testa redan på måndag!? Så spännande! Ska hålla alla tummar, fingrar och tår för dig/er. Har du några symptom?

• swede

Löparnörden, jag känner ingenting den här gången. Känner mig ovanligt pigg. Sist hade jag fruktansvärd huvudvärk och ömma bröst. Fick ont på en gång. Men den här gången känner jag ingenting. Vi satte in i fredags och dagarna kryper fram.

• swede

Aspjg: 8 ägg! Vilket fint resultat! Hoppas nu att riktigt många blir befruktade tills imorgon. Och insättning redan på torsdag. Så spännande! Ska hålla alla tummar jag kan för morgondagen och såklart framförallt för torsdagen. Massor med kramar

• swede

LinaQ: Så fantastiskt att höra att du fick se ett litet pickande hjärta! Vad skönt. Förstår att du blivit orolig efter blödningar, men helt underbart att du fick se ett hjärta nu. Lycka till

Aspjg: Jag har tänkt på dig idag. Hoppas att det har gått bra.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015