• swede

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Vi har 3 ägg i frysen på nya Avakliniken i Riga. Vårt första tog sig, men blev MF i vecka 6. Vi planerar ett andra försök i augusti/september, om allt går som planerat. Jag följer gärna med här tråden.

• swede

Fruhn, på vilken klinik kommer ni att göra syskonförsök?

• swede

Hej tråden !
    Nu börjar vi så smått komma igång...Jag tar Utrogest för att starta en blödning just nu och efter det kommer jag (troligen) äta Utrogest och Estrofem igen. Så om allt går bra kommer vi åka tillbaka till Riga i mitten av september för ett andra försök. Vi har 3 frysta embryon kvar som väntar på oss

Nenne, hur långt har ni kommit? Läste just att ni planerar insättning i september Vad kul! Var i Danmark gör ni er äggdonation?

Löparnörden, jag blir så glad att höra att ni har en liten äggdonationsdotter. Det ger mig hopp Solig! Blev er dotter till på ert tredje försök? Satte ni in ett eller två ägg vid försöken? Spännande med ett syskonförsök.

Fruhn, och Vinterprinsessa ni står i kö i Huddinge respektive Umeå va? Hur fungerar det? Jag menar får ni reda på hur ni ligger till i kön allt eftersom, eller kommer de att ringa och säga att nu har vi hittat en donator? Jag undrar lite eftersom vi också står i kö i Umeå, men vi har inte hört något alls. Men det kanske är den vanliga gången?

Inell, ni kommer att försöka i början på nästa år? Ett stort lycka till.

Lycka till allihopa i tråden!

• swede

Löparnörden, Fruhn och Vinterprinsessan...tack för svar.

Ibland önskar jag att de bara satte in ett ägg åt gången i Riga också, så slapp man fundera så mycket på om man ska sätta in ett eller två Vi kommer nog ta ett ägg nästa försök också, om de klarar upptiningen förstås.

Vinterprinsessan, spännande att du får information imorgon. Du får berätta mer sen! Så jobbigt det måste varit att få avbryta i 21+6 ...hoppas att du/ni mår bättre nu. Är det länge sen?

Fruhn, 9 månader lät snabbt. Vad skönt att slippa vänta alltför länge, själv tycker jag att det är det enda man gör...väntar alltså. Man väntar på gyn-tid, man väntar på provsvar, man väntar på medicin, man väntar på mail, man väntar på Riga, man väntar på ägg och man väntar och man väntar....

Håller tummarna för er att det kommer att gå bra!

• swede

Vinterprinsessan...ja det går nog inte riktigt att förstå hur jobbigt det måste varitHjärta. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, mer än att jag skickar dig de största styrkekramarna. Jag förstår att du tänker på den lille varje dagHjärta. KRAM

Visst är det idag du får information angående medicinering?? Jag ska verkligen hålla tummarna för er. Hur länge får du äta medicin innan du/ni får åka till Umeå? Stort lycka tillHjärta  

• swede

Hur har det gått Vinterprinsessa? Fick du någon behandlingsplan? Hoppas att du fick det och att du är på gång nu Glad. Håller tummarna.

Idag är min sista dag jag äter Utrogest för att framkalla en blödning. Kram på er alla

• swede

Så spännande Vinterprinsessa och vad kul att du "är igång"Glad.

Min plan från Riga är; 10 dagar med Utrogest för blödningen (sista dagen idag), sen förhoppningsvis kommer det en blödning och då ska jag meddela Riga. De vill att jag börjar äta Estrofem 3 piller om dagen från den andra dagen av blödningen. Hur länge vet jag inte än...sist var det 23 dagar, men då synkade vi med en donator också. Kanske blir det lite kortare den här gången...

Lycka till nu och hoppas att det kommer gå bra. Du är igång nu! Jippie!

• swede

Linnez, jag är i alla fall fantastiskt glad att det finns tjejer som kan tänka sig att donera ägg och jag tror att jag kan tala för alla oss som får hjälp genom äggdonation. Kön för att få ta emot donerade ägg är olika länge beroende på var man bor i Sverige. Om det är brist på ägg i Sverige vet jag inte, vi gör det utomlands. Och anledningen till att vi gör det utomlands är att de inte har någon kö.

Självklart Dreamz, hoppa bara in och välkommen i tråden! Så spännande att ni ska på samtal. Hoppas att ni får en bra start på "er resa"...! Hur länge har ni fått vänta? Lycka till Skrattande

• swede

aspjg; Vad kul att höra att ni har kommit igång, men tråkigt att höra att du mår dåligt av tabletterna. Själv fick jag en väldigt jobbig huvudvärk sist, så jag hoppas att det blir bättre den här gången. Lycka till nu Solig

dreamz; Jag har också hört att det är läkartider det är brist på Vi står i kö i Umeaå och det var vad vi fick veta, att det var brist på läkare och tider.

Vet du, jag fattade också nada, på vårt första försök, men man lär sig mer och mer för varje dag. Jag lovar...!! Slemhinnan mäter man för att man vill att den ska vara ca 8-12 mm och i treskiktad (eller hur man nu stavar det) när man gör själva insättningen. Så kul att höra att ni är igång nu. Såååå spännande!

Löparnörden; Då är det ju dags för er också. Så kul att läsa att det är så många som är på gång Glad. 13.e skrev du. Det är ju snart. Då kan ju äntligen den 13.e bli ett lyckonummer, eller hur!?

nenne821; Imorgon!!!! Insättning! Men ååå så spännande. Ska tänka på er jättemycket och hoppas att det blir ett riktigt guldägg nuHjärta. Ett stort lycka till!

Vi är på gång också. Åker till Riga strax, så det blir spännande.

Massor med kramar till er alla i trådenHjärtaoch lycka till

• swede

Löparnörden; Så skönt att det gick att lösa, så att du kan börja med Estrofem lite tidigare. Jag visste inte heller att man kunde ändra så, men kanonbra att det gick. Som du skriver, man lär sig något nytt varje dag. Det är verkligen en djungel det här, jag menar för drygt 2 år sen visste jag knappt vad äggdonation innebar, men för varje dag som går lär man sig mer och mer...och den mesta informationen har jag faktiskt fått här på Familjeliv.

Förstår att det blir många mail fram och tillbaka, det blir det även här Vi har Jelena som koordinator nu.

Vi åker till Riga på torsdag, så det är inte alls länge kvar. Känns overkligt, men skönt. Lycka till nu med pillerknaprandet! Jag får lite variation i dieten till morgondagen, börjar med Utrogesten då.

Lycka till allihopa!

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015