• swede

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Myra, nej jag fick ingen mer förklaring än att hon inte kunde ta provet, så länge jag var frisk Kändes som att det kunde hon ju sagt redan i telefonen...

Dreamz, äggdonation är ju en organdonation, vilket säkert gör att kroppen vill stöta bort embryot. Men jag vet inte, jag önskar embryot skulle vilja fästa och sitta kvar...Vi har gjort 3 äggdonationsförsök.

• swede

Flyg försiktigt och välkommen hem Redan! Hoppas så mycket att behandlingen kommer att visa fina resultat. Det är du verkligen värd.

Löparnörden, Åhhhhh vad jag håller alla tummar på att det blir positivt! Bra med symtom...jag håller på dig! Progesteronprov kan jag inte hjälpa dig med...vet inte varför du får ta det...men jag hänger kvar och avvaktar svar från Redan. Hon kan allt

Kram på er alla

• swede

Löparnörden, håller helt med dig angående Redans kunskap och hjälpsamhet. Är mycket tacksam för hennes hjälp och även tacksam för hjälpen från er andra. Ibland är det bara så skönt att få "lufta" sina tankar. Skönt att få ställa sina "dumma" frågor. Är väldigt tacksam för tråden.

Jag åker till Riga imorgon och har tid för hysto på tisdag. Det känns bra att göra hyston, om än lite nervöst. Förhoppningsvis kan vi starta en ny behandling om inte alltför lång tid.

Myra, det blir mycket pengar man lägger ut på mediciner. Jag vet inte hur mycket vi lagt ut, men det blir en del. Första äggdonationsförsöket köpte jag Primolut Nor hemma för att starta en blödning, men all annan medicin har jag köpt från Riga, antingen på plats eller fått det skickat med DHL. Jag tycker det har varit så mycket annat att fokusera och lägga energi på, så därför har jag inte orkat söka upp någon läkare som kan/vill skriva ut medicinerna hemma i Sverige. Har ringt så mycket överallt ändå tycker jag, fast det är klart att det hade varit skönt att slippa den kostnaden. Lycka till Myra! Hoppas du hittar någon som kan/vill hjälpa dig med medicinerna här hemma.

Redan, jag har inte helt riktigt förstått vad ditt "experiment" har inneburit. Är det för att slemhinnan ska växa till sig bättre!? Önskar att det kommer att bli ett lyckat resultat för dig!

Löparnörden...ska du inte testa snart!!?!???? Håller med Redan, illamående är ett mycket bra tecken! Håller tummarna!

• swede

Myra, är det i november som du ska börja din behandling eller blir det tidigare? Jag har för mig att du skrev november eller har jag helt fel?

Jag fick inte all min medicin på en gång, utan beställde mer när jag visste att embryot hade fäst. Känns det bra att komma igång!?

• swede
    Tina70 skrev 2014-10-12 21:05:26 följande:

Hej! Får jag komma med i ert gäng? Har följt er tråd en tid och känner igen mig i mycket.

Fick efter 7 IVF:er en mycket efterlängtad dotter 2010.

Har därefter gjort ytterligare 3 IVF:er som tyvärr inte lyckades.

Ska nu göra ÄD i Åbo. Har fått donator och ska ta Procren spruta den 24:e och

Förhoppningsvis blir det ET i slutet av november. Vore kul att följas åt.

Kram Er alla och lycka till!!!

Hej Tina och välkommen i tråden! Så klart du ska vara med här! Jag har hört mycket bra om Åbo. Fick du/ni stå i kö länge? Stort lycka till och välkommen igen!
  • swede

Löparnörden, ja nu bär det av till Riga. Jag har tid för hysto tidigt imorgon bitti och jag har bokat flyg hem samma kväll. Blir det problem får jag helt enkelt stanna längre. Är på väg till flygplatsen nu. Håller tummarna för dig Löparnörden, tycker det känns positivt

Tina70, jag ÄLSKAR mirakel!! Och jag säger som Myra, gör dig redo för mirakel 2 nu!

Myra, det är snart november, tiden kommer att gå snabbt! Massor med lycka till!

• swede

Löparnörden, då är du ju (förhoppningsvis) 12 dagar gravid...och det borde def kunna ge utslag, men det är klart...man borde väl eg vänta till testdagen. Fast å andra sidan...det är inte alltid så lätt.

Tack för att du delger oss dina positiva upplevelser inom vården. De får man absolut inte glömma bort! Jag har också träffat på några fantastiska människor där...och det är jag väldigt glad över. Så det finns såklart både och...Jag blir så känslosam av alla mediciner, så är det någon som är otrevlig så blir jag ofta jätteledsen och är det någon som är trevlig och snäll, så blir jag också ledsen. Ha, ha...ja det är så jag har det just nu...kan bara skratta åt det hela.

Redan, nu får vi se vad hyston säger. Känns skönt att tagit beslut att göra den, då kan man förhoppningsvis utesluta vissa "saker", och om de hittar något kan man kanske få hjälp med det.

• swede

Hyston gick bra. Kom in klockan 8 och lämnade kliniken strax efter 14. Det blev narkos för mig. Dr Fodina hittade en polyp. Tror jag tagit alla olika prover och tester nu...Strax till flygplatsen. Kram alla

• swede
    Redan, testerna som jag tog skulle ta ca en vecka att få svar på. Fodina skickade också in polypen för att checka den. Nu känns det väldigt skönt att jag gjorde hysto, annars hade vi ju inte vetat att jag hade en polyp. Tack för peppningen innan Redan!

JZ79, jag sa bara: -Ta alla tester ni kan! Ungefär så Flört. Jag fick tips av Zaq1234, på vilka hon hade tagit så jag bad om att få ta samma och så några till. De rabblade lite olika namn och jag sa ja...så om jag ska vara helt ärlig så är jag inte helt säker på vad jag tagit, men hidden clamydia, ureaplasma, mycoplasma har jag tagit i alla fall. Tror de kollade cellförändringar också. Sen tog jag blodprov också, lika bra att ta för det hela, när man ändå är där. ? 201 för alla testerna och lite medicin blev det. ?700 för hyston. Totalt 8292 kr.

Tina70, nästa steg startade redan igår. Fick Duphaston för att äta i 10 dagar och starta en blödning, började redan igår. Efter det blir det Estrofem och sen Utrogest. Så om det inte blir för tråkiga resultat på någon av testerna, så ser det ut som att vi kan få göra FET runt den 10 november.

Löparnörden, testat än?? Hur känner du dig? Håller tummarna stenhårt för dig!

Myra, så roligt att höra att du har kommit igång! Ska bli spännande att följa din resa.

Lycka till alla! Stor kram
  • swede
    Herewego skrev 2014-10-15 11:27:34 följande:

Hej alla!

Smyger mig in i värmen här..

Det är lätt att känna sig ensam i hela den här karusellen, skönt att veta att det finns fler därute!

Är på gång inför ÄD försök nummer 2 i Malmö. Prel v43, knaprar progynon för fullt Hoppas på lite sällskap på vägen!

Varmt välkommen i tråden! Vecka 43 är väl redan nästa vecka? Så spännande! Var i Malmö går ni? Lycka till nu!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015