Inlägg från: Hoppfulla grodan |Visa alla inlägg
  • Hoppfulla grodan

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

nenne821 skrev 2014-11-09 19:51:11 följande:

Vi har nu fått en ny donator och insättning blir den 24/12

Vilken julklapp va??

Låter som tidernas bästa julklapp! Unna er ett mysigt ställe efteråt att slappa på, istället för att stressa ihjäl er för att "fira jul"!

Dreamz; fem vinnarägg där! Jättebra! Nu hinner de odla och plocka det absolut bästa ägget till er, härligt! Nu håller vi alla tummar och tår för er! 

Jo tack snälla Löparnörden som frågar. Trodde aldrig i mitt liv att ruvandet skulle ta så mycket energi i att "känna efter" o i att försöka att "inte känna efter". Jag "känner" absolut ingenting och har heller inte vågat göra något test. På onsdag första blodprovet. Känner mig så uppsvälld o illamående av hormoner o tabletter så helt ärligt kände jag mig mer gravid INNAN FET Den enda skillnaden är att jag är grymt sockersugen- och jag äter ALDRIG godis, choklad, kakor. Och så kom jag på mig med att tänka på en blodig biff. Rätt spännande, för jag äter inte rött kött haha! Men som sagt, tränade rätt bra i helgen o inget konstigt där med kraften heller. Inställd på ett minus. Har en sticka liggande i skåpet. När kan jag testa själv för ett "säkert" svar? 

Har du varit och träffat nya arbetsgivaren? Bestämt dig def för att flytta fram nästa omgång med ÄD?
  • Hoppfulla grodan

Repade mod o plockade fram stickan i morse. I displayen hände absolut ingenting....den var trasig....tar det som ett tecken att låta bli. Maken är bortrest med jobbet o åter nästa vecka. Vill inte lämna ev trista besked på telefonen till honom så kanske är meningen att stickan var trasig... Förra gången jag var gravid hade jag ALLA symptom vid detta laget. Kräktes från dag 8 fram till leverans. Så, tyvärr, är rätt säker på ett stort skrikande minus denna ggn.

Hemma idag med kräksjuk son. Har torkat spya o tröstat halva natten. Så trött. Men lycklig. Åhhhh vad jag önskar alla er som ännu inte har barn allt detta underbara. F*n att det är så mycket här i världen som kan hänga på pengar Ibland känner jag mig oerhört självisk som önskar ett syskon till sonen. Varför inte bara vara nöjd?....Hur kan jag ha ett barn o känna att något fattas....

• Hoppfulla grodan

Tack Swede! Här är det si o så med urlakad liten kille. 

Löparnörden; Stort grattis till nya jobbet! Säger som Swede, det kommer gå snabbt till februari. Nytt jobb o massor av helger....sen så! 

Jag har ordnat barnvakt imorgon så åker iväg o lämnar blod. Blev tillsagd å det bestämdaste i Riga, att OM jag testade själv, oavsett svar, inte avbryta doktorns "ordination" med blodprov....men här har jag läst om flera som tar eget prov o sedan, vid negativt svar, avbryter behandlingen själva...blir inte riktigt klok på vad som gäller.

Och visst är det så Löparnörden, att det absolut värsta som händer i ens liv ofta efteråt visar sig vara det absolut bästa! Nya lärdomar, nya vänner eller vad det nu leder till...alltid kan man finna nåt. Efteråt. 

• Hoppfulla grodan
    Myra skrev 2014-11-15 09:12:08 följande:

Tusen tack för alla tips och råd. Nu kan jag vara lugn om det blir aktuellt med PC. Det går upp och ner hela tiden och morgonen är värst. Köpte Nasonex för ett par dagar sen och hoppas det hjälper. 

Myra, jag är allergisk mot flera sorter av antibiotika så gör det mesta som står i min makt att bota i tid. När jag känner att det knakar i öronen o spränga i bihålorna så gör jag som ovanstående-nasonex+nässpruta(finns på apotek, nässköljning. Såååå bra) och så använder jag öronljus. Det är helt fenomenalt. Säljs på vissa apotek men framförallt på hälsokostbutiker. ca 10-15:-/st. De fungerar, alltid. Tar bort allt skit som trycker på i gångarna. Se till att du får hjälp med att elda på. Jag lovar, att jag har haft sprängande huvudvärk av trycket i bihålorna, knakiga öron mm o rest mig upp efter öronljusbehandling o känt hur trycket släppt rejält. Efter det, ös på med nasonex o du blir frisk1
  • Hoppfulla grodan

God förmiddag alla tappra tjejer! Tyvärr känner jag min kropp alltför väl, i morse visade grav testet Minus. Två toppembryon sades sättas in, funderat en del sista v över vad det är som avgör att vissa embryon överlever och andra inte...

För mig var det första försöket, ändå känns det rejält i hjärtat och bränner i ögonvrån...

Nu ska jag gå och fixa mig en rejäl koffeinfylld kopp med kaffe. Kanske lindrar en smula

Kram

• Hoppfulla grodan

Tack alla söta! Maken kommer hem till veckan så då får vi ta o fundera över när vi kör igång med nästa försök. Har 5 kvar i frysen, det tröstar. Har ju kört estroferm sedan i juni så en del av mig vill "rensa systemet" innan jag drar igång nästa....men kanske lika bra köra medan vi är på G.

Trevlig lördagkväll allihopa & tack för styrkekramar! Det hjälper mer än vad ni anar!

• Hoppfulla grodan
    JZ79 skrev 2014-11-18 12:51:39 följande:

En uppdatering från ett soligt Åbo

De fick ut 9 ägg från donation och 3 har blivit befruktade!! Maken hade några få superspermier som orkade befrukta några ägg. Såhär långt har vi aldrig kommit tidigare, men mina få och usla ägg blev det aldrig någon befruktning. Nu håller vi tummarna att våra små mumintroll växer som de ska och att vi gör återföring på torsdag som planerat. Lite nervös väntan.. De lovade att ringa om något händer med våra embryon..

Ikväll ska vi iaf u och fira lite. Precis spa'at och efter lite vila åker vi in till stan.

Åh så spännande JZ79! Underbar uppladdning, detta kommer gå hela vägen!! Håller tummar o tår!

• Hoppfulla grodan
    jazz2014 skrev 2014-11-20 14:09:29 följande:

Hej!
    Kanske en urbota dum fråga men ställer den ändå:
    Jag ska i veckan ta procrensprutan. Är det sedan noll tolerans mot alkohol? 
    jag dricker knappt aldrig men ska på en större middag där det serveras vin till maten och undrar om jag helt bör avstå (mest troligt o naturligt eftersom man såklart inte vill riskera något) eller om det funkar att ta ett glas? Ni som är mer pålästa än jag, tacksam för svar.

Som jag förstått det ska vi "leva som vanligt" fram till transfer. Jag var på stor middag några dagar innan min transfer och blev tillsagd att jag kunde dricka vin.
  • Hoppfulla grodan

Hej vänner här i tråden. Jag undrar om någon av er kommit i kontakt med Holistic Cellsyre, se http://www.vitavera.se/product.html/cellsyre---holistic. Jag är själv mycket förtjust i rawfood, juicar mycket mm och fick tips om detta när jag är i en "juiceperiod". Personen som tipsade, sa i förbifarten att detta innebär att det ökar chansen att embryon överlever. Och personen har ingen aning om vad jag går igenom....så blir nyfiken... Någon som vet/testat?

Kram

• Hoppfulla grodan
    Redan47 skrev 2014-11-25 12:49:46 följande:
    Det är bra då produkten hjälper till att öka syresättning och pH balansen. Ökad syresättning bra för alla organ inkl livmoder! PH mkt viktigt att rätt miljö i livmoder o kroppen! Lycka till och ps blir absolut inte sämre!
    Tusen tack Redan47, ska ta o droppa i glasen då Ska köra 5-dagars juicning så tipset kom i samband med detta för att "öka effekten av utrensningen" typ. Alltid är det bra för någon del av kroppen
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015