Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
Hej alla underbara tjejer, läser in mig på tråden efter att (än en gång) inte varit här ett tag.
Så mycket hopp och ljus jag läser om, håller alla tummar för alla oss. Tänk vad vi är duktiga på att ta nya tag och komma tillbaka med nytt mod!! Och mitt i detta så tänker jag som du Löparnörden, när ska jag kasta in handduken och vara glad och lycklig med det barn jag har. Ge upp syskontanken...Jag har inte ens kommit till ägget....kämpar på med att få slemhinnan att växa/inte blöda ut. Och ändå finns grubblerierna där... I morgon ska jag iväg och mäta slemhinnan. Igen. Håll tummarna, denna gång ny medicinering så hoppas på god tillväxt. Ibland tänker jag, att om jag blir så ledsen av varje misslyckat försök med slemhinnan- hur ska jag då kunna hantera ett misslyckat FET?
Alla dessa år med att försöka bli gravid, misslyckanden o hormoner har påverkat mig oerhört o framför allt oss som par. Och dessvärre inte till det bättre. Jag är mer gråtmild o tycker inte att han frågar tillräckligt mycket och maken tycker att jag fokuserar så mycket att jag ibland glömmer bort "allt det andra"... Sexet är stendött för mig, just nu känns det befriande att en doktor kanske ska plantera in något så slipper jag DET momentet+ skuldkänslor för att känna så...Ibland känner jag mig oerhört ensam. Fast att vi är två. Det är ju ett j**a pusslande med tabletter, scheman o allt. Vi bor på ett litet ställe, har 3 timmars körning till närmaste gyn. Hur känner ni? Är jag ensam om emotionella berg o dalbanor? Tvivel mitt i all längtan? Hur gör ni alla fantastiska tjejer för att ladda om?
Kram