Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
Hej!
Jag undrar om ni vill svara på hur många försök som behövdes innan ni blev gravida? Nån som blev gravid på första försöket?
Mvh E

Hej!
Jag undrar om ni vill svara på hur många försök som behövdes innan ni blev gravida? Nån som blev gravid på första försöket?
Mvh E
Tack för svaren.
Hoppfulla grodan: Anledningen varför jag ville veta är för att en av klinikerna vi varit i kontakt med erbjuder ett "gravid garanti program" vilket inkl tre försök. Frågan är om det är värt de pengarna med att köpa det paketet el om chansen är stor att det tar sig på första försöket... Ville veta vad "verkligheten" säger, inte klinikens siffror på ett papper... Kändes nästan som ett påhopp...för mig, som oxå "har en massa i bagaget", är antalet försök i allra högsta grad viktigt..
Så spännande, dags för insättning för flera! Då håller vi tummarna hååårt för positiva resultat i julklapp!!!
Jag har en fråga till er som gått igenom ruvningen; testar ni själva innan blodtagning och om, och det är negativt, genomför ni blodtagningen trots detta?
Jag drar mig för att testa själv hemma innan blodprov...när är det rimligt att hemmatestet ska ge korrekt utslag?
Grodan, jag har gjort bägge och;). Oftast testar hemma flera ggr. Testen är mkt bra. Tex clearblue. Vid minus... Upprepade ggr. Inget blodprov hcg.
Jag har ixå testat hcg, bara. Ich båda delar. JSg har långt att åka för ett hcg.
Fick ett telefonsamtal ifrån sambon. tydligen hade dom hittat en donator som var lik mig och dom ville att han skulle åka ner och lämna bidrag på månadg som dom sedan skulle frysa in eftersom jag inte ens börjat käka några hormoner eller what so ever än..
Tänker lite på e det så stor skillnad mellan att sätta in ett ägg som är "färskt" eller ett som har varit fruset??
Och hur länge kan det vara fruset när är egentligen bästföre datumet??
Känner mig lite snuvad på konfekten om jag ska vara ärlig.. jag ville juh vara beredd på att bli behandlad å få ett färskt ägg (har för mig att det är bättre chans ,med färskt än ett som var fruset..),,
Tänk om jag nu är fullpropad med hormoner och dom timar äggen och inget av dom klarar sig.. då blir det juh att vänta igen..!
Ja jag låter nog väldigt konstig.. jag ska juh vara glad och jag ÄR glad men jag gillar inte såna här överaskningar-- jag föredrar att vara beredd.
Fick ett telefonsamtal ifrån sambon. tydligen hade dom hittat en donator som var lik mig och dom ville att han skulle åka ner och lämna bidrag på månadg som dom sedan skulle frysa in eftersom jag inte ens börjat käka några hormoner eller what so ever än..
Tänker lite på e det så stor skillnad mellan att sätta in ett ägg som är "färskt" eller ett som har varit fruset??
Och hur länge kan det vara fruset när är egentligen bästföre datumet??
Känner mig lite snuvad på konfekten om jag ska vara ärlig.. jag ville juh vara beredd på att bli behandlad å få ett färskt ägg (har för mig att det är bättre chans ,med färskt än ett som var fruset..),,
Tänk om jag nu är fullpropad med hormoner och dom timar äggen och inget av dom klarar sig.. då blir det juh att vänta igen..!
Ja jag låter nog väldigt konstig.. jag ska juh vara glad och jag ÄR glad men jag gillar inte såna här överaskningar-- jag föredrar att vara beredd.
Myra visst är det trevligare att åka tillsammans men ibland tillåter inte ens vardag det. Efter 4 tidigare transfers känns det som at jag vet vad det handlar om och klarar mig utan gubben:)
Dreamz, förstår din känsla. Jag är också lite av kontrollfreak och vill känna att jag vet vad som händer och styr över min situation. Något som man definitivt inte gör vid äd. Lite sämre chans är det med fryst, kan dock inga procentsatser.
Tjejer jag behöver era kloka tankar. Jag började ju jobba i måndags efter min föräldraledighet. Har ett jobb jag trivs halvdant på och som i Stockholmsholmperspektiv ligger helt fel från där vi bor = lång resväg, kommer inte vara hållbart när dottern börjar dagis. Har sökt ett jobb via ett företag jag tidigare varit anställd hos och fick i eftermiddag veta att de vill träffa mig för intervju och jag ligger väldigt bra till för som jag förstod det så är jag den enda de intervjuar. Jobbet är väldigt intressant och läget mycket mycket bättre. Har ju planerat fet i december men det känns som lite taskig timing att komma med en graviditet under en provanställning om det skulle lyckas. Känner lite att om jag skulle få jobbet så skjuter vi på Riga till februari typ så att provanställningen hinner löpa ut innan jag måste berätta om graviditeten. Hur skulle ni resonera? Skjuta på fet nån månad eller köra ändå och chansa att provanställningen ändå övergår till fast trots en eventuell graviditet? Vet att det bara handlar om nån månad att skjuta upp men man vill ju här och nu.
Grodan med 5dgr blastocyt, är testdagsrna 12,13 ich 14,15 vanligast. Vad jag hittills sett. Visar det plus första är det ju hcg stegring vi vill se på andra. Och även im det finns låghormonare så vill man ich räknar med att värde nummer ett är mer än 25.
Är det under... Får du minus. Därför vänta två dgr kissa igen. Plus då, hcg två dagar senare. Stegringen ...!
Utvecklar fostrets sig dåligt ... Hcg värden låga och ej dubblerar sig, Dåliga förutsättningar för live birth.
Hur länge går man på medicinerna innan FET? 1-2 månader? Några veckor?