• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Tog ett negativt grav-test igår, lite utslag på äl-test men det får jag nästan alltid. Får väl se om det ökar och om flytningarna håller i sig. Antar/hoppas att gynbesöket på måndag kan ge besked på vad som händer i min kropp för tillfället. Men om det är tidig ÄL på gång är jag glad för det! Avskyr att behöva vänta så länge som jag brukar...

• joss82
    solsken82 skrev 2014-09-24 08:09:56 följande:

Hej, jag hoppar gärna in i tråden som jag följt ett tag. Är 32 år och vi försöker bli gravida med första barnet. Har ett missfall i bagaget från april. Nu börjar menscykeln hitta tillbaka igen. Har varit upp i hela 44 dgr. Nu är den nere på ca 34 som det var innan. Är inne på dag 23 idag men inte fått något utslag på cb ägglossningstest denna månad.. misstänker att jag inte har någon ägglossning denna månad... Eller finns det nån risk att man kan missat den..?

Jag har förstått på andra att man kan missa sin ägglossning om man har en väldigt kort stegring, själv brukar jag få positiva test i mer än ett dygn så har svårt att se att jag skulle missa den. Har du andra symtom på ÄL?
  • joss82
    solsken82 skrev 2014-09-24 08:54:45 följande:
    Jag hade lite ägglossningsflytningar i helgen men inga mängder. Haft lite molande värk o stick men som sagt sparsamt. Men vi myser så får vi hoppas på det bästa!

Hur går det själv? Är det första barnet? Hur länge har ni försökt?
    Vi har hunnit med fem ordentliga försök hittills. Eftersom jag har så lång menscykel (32-40 dagar) drar det ut rätt mycket på tiden. Första barnet. Det är ju inte jättemycket med fem försök, men jag är jätteorolig att det ska vara något fel med någon av oss. Mest mig. Så känns bra att jag ska till gyn snart och få kolla upp mig.
  • joss82

Eftersom det blivit lite mer aktivitet här (roligt!) och jag har svårt att hålla koll på alla gör jag ett försök med BIM-lista. Skriv gärna upp er så blir det lättare att följas åt och ha koll på varandra! Får chansa helt på datum för egen del eftersom min cykel verkar helt knäpp.

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}
    25/10 joss82, 1:a barnet, 6:e försöket

• joss82

Välkommen solsken82! 

Blörk går omkring och bara längtar efter gynbesöket nu, är så himla tydligt att ÄL aldrig hände denna månaden, får alltid ont i brösten efteråt och sen håller det i sig fram till mens.. Så illa att det gör ont att ta av BH:n liksom! Brukar hata det men nu när det inte infinner sig så saknar jag det.. Haha man blir ju störd av detta! 

Jag med! Får precis samma som du och den här månaden har jag inte känt något alls i brösten plus att jag fick bara lite mens. Så även om jag hade äl-flytningar och positivt test tror jag också att ÄL uteblev. När ska du till gyn? Jag ska dit på måndag.
  • joss82

Kan det vara så att man får ÄL mycket tidigare månaden efter att ÄL uteblivit? Det kanske är en förklaring till att jag fått ÄL-flytningar nu direkt efter mens?

• joss82
    25-27/9 Ellonbellon,16 försöket
    28/9 Diamant 8:e försöket
    25/10 joss82, 6:e försöket

Visst ja, första barnet för alla... Tar bort den delen av infon... =)
  • joss82
    25-27/9 Ellonbellon,16 försöket
    28/9 Diamant 8:e försöket
    2/10 Fjällsippa, 6:e försöket
    25/10 joss82, 6:e försöket
  • joss82

Hur vanligt tror ni det är att man testar negativt på BIM+3 och ändå är gravid? Kan inte riktigt slå ur hågen att jag skulle kunna vara gravid ändå... Bara lite mens, konstiga flytningar nu, illamående till och från, molvärk till och från och nu känner jag mig allmänt konstig. Liksom yrslig och småsjuk. Suck, jag vet ju att allt talar mot att jag skulle vara gravid. Låg temp, negativa test och inga känningar i brösten talar ju sitt tydliga språk :(.

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU