Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Tack för omtanken. Inget mer än så länge, men räknar med att det kommer...
Tack för omtanken. Inget mer än så länge, men räknar med att det kommer...
Verkar komma lite mer, suck. Varför ska det vara så svårt???
Ingen mens än så länge idag. Även om jag vet att den med största sannolikhet kommer inom ett dygn kan jag inte hjälpa att hoppet ökat lite igen...
Mer blod nu på morgonen. Ledsen
Så kul för er som plussat och fy faen för oss andra. Vi missar äl den här månaden pga att min man har sexförbud precis över de fertila dagarna. Jag är så jättebesviken och frustrerad över att behöva vänta en månad till, samtidigt som det faktiskt ska bli skönt att slippa bryta ihop när mensen kommer. Den här gången vet jag ju att det inte finns någon möjlighet alls. Har vi någon BIM-lista i den här tråden? Vore kul att kunna följa er lite lättare. Kram till er alla, var ni än är i verkstaden! (Gillar inte det uttrycket egentligen. Det ska ju vara roligt att göra barn, men visst känns det som en verkstad ibland, med planering, väntan, utvärdering...)
Igår var vi till läkaren och fick ett tungt besked som vänder upp och ner på hela vår värld.... Min sambo har inga spermier... Har gråtit konstant nu i nästan ett dygn... Ingen som har hört eller varit med om detta och kan ge en positiv historia? Just nu känns allt hopplöst och jag vet varken ut eller in...
Jag bokade hos en privat och fick tid om 3 veckor, känns bra att få bli undersökt, oavsett hos vem :)
När har du BIM nästa gång?
Jag har på söndag och eftersom jag inte haft ÄL så är det ju hopplöst läge såklart, men ändå kommer tankarna.. Gah!
Jag älskar verkligen min chef och ser henne som en vän, men just nu är hon lite jobbig, så fort jag känner mig dålig av något, känner mig trött eller hungrig (eller vad som helst!) så frågar hon DIREKT; Är du gravid?? Hon vill så himla gärna att vi ska lyckas (trots att jag inte berättat för henne att vi försöker men hon har räknat ut det själv hehe) och hon säger det av ren välmening det vet jag, men just nu känns det mest jobbigt.. Har ni det också så? Någon som lägger lite press på bebis-skapandet?
Vad skönt att få det kollat, vi lutar väl åt att göra det efter jul. Det kan ju vara något så enkelt som att man behöver lite hormontillskott eller hjälp att få igång ägglossning eller något.
Jag borde ha BIM på torsdag eller fredag. Onsdag för två veckor sen fick jag glad gubbe på äl-test, men tror inte äl skedde förrän tidigast torsdag kväll. Är dock inte helt säker då vi var på resa så kunde inte kolla med något annat test :P.
Jag har gått upp en del i vikt och allt har lagt sig på magen och tuttarna (okej, inte allt, men mycket), så jag ser ju gravid ut. Och jag försöker dölja det så klart vilket gör det värre. En kollega frågade om vi hade börjat försöka (finare sätt att fråga om man är gravid) och några andra har tittat på magen (som jag upplever det). Men annars är det mest mormor som tjatar, men hon bor så långt bort :PVad jobbigt med chefen. Kan du inte bara säga att du lovar att berätta när tiden är inne?
Jag har försökt att inte tänka symptom denna månad, men har så klart noterat det mesta. Haft sinnessjukt ont i brösten, och dom kan typ "bränna" lite. Och så har jag haft 37.3-37.6 "feber" i flera dagar. Brukar inte ha så hög... men vågar inte hoppas på något ändå. Är så rädd att bli besviken igen, vågar knappt ta ett test!!
Hur länge hade du försökt, Ellonbellon? Du har säkert sagt, men jag glömmer!
Min kropp är jättemärklig för tillfället. Har haft mens sedan i torsdags som typ slutade igår, men det har varit mycket mycket mindre än det brukar. Har fortfarande lite spottings idag. Men plötsligt idag upptäckte jag att jag också hade världens äl-flytningar! Mär än jag brukar ha på äl. Helt genomskinliga, mycket, gick att dra ut säkert 7-8 cm??? Alltså, min äl brukar komma runt 22 dagar efter första mensdagen. Vad är detta? Ska hem och ta både ett gravtest och ett äl-test nu. Väldigt liten chans att jag är gravid dock, har tagit morgontemperaturen de senaste dagarna och den är nu på 36,0 (hade 36,5 någon gång före mens). Verkar som att det i princip är omöjligt att vara gravid med sänkt temperatur i kroppen.