• Lavelii

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Sserena86 skrev 2014-11-21 07:44:16 följande:
    Åh vad tråkigt! Stor kram till dig! Du kommer säkert att få ett plus i julklapp nästa månad! <3
    Tack!
    Åhhh vad jag hoppas och önskar det. För oss alla här i tråden!! Plus och bebbe i magen - hur underbart skulle inte det vara under julafton!!
    Kollade kalendern och om min kommande cykel liknar den som gick så har jag bim 24/12... Verkligen verkligen verkligen så himla mkt julklapp det hade kunnat bli!!! *hoppas!* <3
  • Lavelii

V

LaFontaine skrev 2014-11-21 18:07:45 följande:

Hej på er, jag ansluter nog till tråden nu. Alldeles strax 30 och häromdagen påbörjades första försöket efter väldigt kort betänktetid.

Jag inser ju att också jag kommer att förvandlas till ett psykfall om en dryg vecka. Tänkte ventilera lite här istället för att göra min stackars kille galen

Välkommen hit!

Superbra ställe att ventilera på
  • Lavelii
    vinterros skrev 2014-11-21 18:22:11 följande:

ok mens mens betyder iaf att ni får ett nytt försök snart! Perfekt datum för nästa BIM för dug med 24/12 :)

Fick du någon info från gyn om det kunde bli så att mensen ändrar karaktär efter MF? Iofs positivt att inte ha ont men förvirrande att inte känna igen sin kropp.

Tack för att du håller tummarna för mig. Jag har kännt som lite mensvärk till och från under dagen. .. :(

Ja det är väl det som är jobbigt faktiskt. Efter att iaf de senaste 10-15 åren känna sin kropp så vet jag verken ut eller in nu. Först pga p piller stopp (gick inte på p piller så länge och i flera år dessförinnan använde jag inte p piller heller) sen blev jag gravid på andra försöket
  • Lavelii

Jäkla mobil. Råkade komma åt skicka knappen. Hursomhelst... Skulle ändra till andra/tredje försöket och sen missfall. Så jag vet faktiskt inte hur min kropp fungerar längre.

Tidigare har jag haft mensvärk delux. Också haft ÄL smärtor tydligt så att jag vetat när de varit. Haft regelbunden mens a la 28-29 dagar. Och ungefär i mitten haft ÄL. Nu bara svänger det hej vilt känns det som.

Aja men som du sa, mens innebär iaf att vi snart kan försöka igen!

Håller tummarna hårt för dig! Molnande värk som påbörjan till mens var ett av mina tidiga tecken i grav. Minns att jag ofta tänkte "nu kommer mensen" och så dök den aldrig upp. Det och spända bröst. Så hoppas hoppas!!!

• Lavelii
    vinterros skrev 2014-11-23 13:54:07 följande:
    Besvärligt att kroppen plötsligt ska bete sig annorlunda när man bara vill att et ska vara som vanligt så man kan ha lite koll :)

Känns tröstande att du säger så, tack! Men det konstiga är att jag inte känner någon ömhet över brösten alls. Brukar ha lite ömma och svullna bröst sista dagarna innan mensen. Men inte nu... vet inte om det är bra eller dåligt. Törstar att se. Ska försöka låta bli att testa innan BIM, då kan man iaf leva på hoppet ram till dess :)
    Psyket kan verkligen ställa till det ibland också. I denna process så lägger man ju märke till ALLT - både positivt och negativt. Jag vet att jag många gånger tänkt "hmm, brukar jag känna så där i magen vid denna tidpunkt" för att sedan komma fram till att känslan var så minimal att i en annan period i livet hade jag inte alls överhuvudtaget reflekterat över det haha...

Det där med svullna och ömma bröst innan mens brukar jag också ha. Har inte haft det alls denna cykel. Varken innan eller under mensen. Så jag försöker nu i den mån jag kan att tänka att om jag är gravid så visar det sig förr eller senare oavsett vilka symptom som finns eller inte finns. Och därför testar jag inte heller förrän minst några dagar efter BIM. Helt onödigt innan, tycker jag. 

Det är inte många dagar kvar för BIM till dig så du kan nog hålla dig Och jag håller alla tummar och tår här!!
  • Lavelii

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

27/10 Karimag, 4:e försöket
    1/11   sofi1981, 2:a försöket
    3/11   Ronja111
    4/11   Lotta1985, 7:e försöket 
    12/11 joss82, 7:e försöket
    19/11 heyorange
    27/11 vinterros, 2:a försöket
    2/12   ammela, 5:e försöket
    4/12   Sserena86, 9:e försöket
    3/12   grodansmamma, 3:e försöket
    9/12   SC2014, 5:e försöket
    9/12   Leonas, 3:e försöket
    11/12 Solros, 12:e försöket
    16/12 Solsken, 5:e försöket (efter MA)
    16/12 Linda086, 3:e försöket
    24/12 Lavelii, 5:e försöket (2:a efter MA)
    30/12 Boonyi 

Lisen84
    mikamon

HjärtaPlussat i novemberHjärta
    Annastanna, 2:a försöket

HjärtaPlussat i oktoberHjärta

Diamant, 8:e försöket
    Fjällsippa, 6:e försöket
    Trestobbs, 6:e försöket
    Milie, 7:e försöket
    emzerus, 2:a försöket
    Ellonbellon, 17:e försöket
    elilou, 2:a försöket

HjärtaPlussat tidigareHjärta
    Fiiaaa

Ändrade mitt BIM... om denna cykel är som föregående så har jag BIM 24/12. Får se efter ÄL...
  • Lavelii
    Ammela hur går det med bröllopsplaneringen? Skönt att ha annat att tänka på antar jag!

vinterros haha låter som ett bra avslut på veckan vilket som, men saft låter mysigare just nu! Hoppas hoppas

Nu hoppas jag snart att min mens är över för denna gång så man kan börja försöka igen!

Tjejer, vet ni hur det är med den här "1 års gränsen" då man kan söka hjälp, gäller den även om man varit gravid och fått MF eller räknas det då från MF och 1 år framåt? Jag menar i maj har vi försökt i 1 år...men jag var ju gravid under 3 av de här månaderna och en månad gick förbi pga efterblödningar etc. Allt som allt har ju vi egentligen "bara" gjort 4 försök (5 blir det nu). Någon som vet?
  • Lavelii

Tack för svaren tjejer! Visste inte att det kunde skilja sig åt mellan landstingen men när jag tänker efter så låter det ju troligt faktiskt. Precis som åldersgränsen för KUB testen t ex. Men då förstår jag.

Misstänker dock att om jag skulle gå i maj och säga vi försökt sedan maj och jag sedan var gravid (finns ju dessutom dokumenterat) mellan juni/juli till mitten/slutet på sept att de kommer räkna 1 år från de att vi började försöka igen (alltså nu nov). Aja, hoppas inte att det ska behöva gå så långt!

Sserena86: förstår att du är ledsen att hon inte sagt något. Men troligtvis har det ju att göra med att hon i din sorg inte ville kasta sig över med en sådan nyhet. Och kanske också för att hon varit rädd innan de 12 v passerat.

Och din känsla av att det går för alla andra men inte er förstår jag men det kommer komma er tur. Ni har blivit gravida en gång. Glöm inte det. Det betyder att ni kan! Även om du hade kunnat räkna det som en sen mens. Jag tror inte att något är "fel" på er. Du har blivit gravid! Det är faktiskt så jag försöker tänka när jag deppar ihop: vi har blivit gravida. Så det bör inte vara något fel på någon utav oss och vi är kompatibla! Bara kämpa på!!

• Lavelii
    vinterros skrev 2014-12-03 19:38:28 följande:
    Lavelii, saknar dig. Är du kvar? Hur är det med dig?

Hallo!!
    Jag är kvar...typ Först och främst STORT grattis till plusset!! Läst igenom tråden lite nu för att se vad jag missat! Mycket ser jag! Både du och Sserena86 har ju plussat! Grattis grattis till er!!! Perfekt tidig julklapp!

Hur känns det för er?!

Jag har varit borta lite härifrån... har faktiskt lyckats att tänka lite på annat. Håller fortfarande stenkoll på ÄL och temperaturer etc. Men har inte känt behovet av att skriva och analysera så mkt. Plus att jag haft så mkt att göra på jobb på senaste!
    Men jag har försökt läsa lite då och då.

Jag inväntar ju ÄL. Verkar komma tidigare än förra månaden då den kom på dag 23. Nu är jag på dag 14 och fick en blinkande smiley gubbe på testet idag... Så nu kör vi då på försök 2 efter MF eller 5 totalt. Hoppas på det bästa!

I övrigt så följer jag en väninna just nu som haft sina turer in och ut på BB då de funderat på att sätta igång henne men sen har det varit fullt på förlossningen osv. Men NUUUU händer det! Just nu i denna stund har processen satts igång. Så spänd!!!!

Anyway, hur ser det ut för er andra tjejer? BIM nära?

Grodansmamma, stor kram till dig! Som nog alla härinne så förstår jag dig så väl. Häromdagen, hade jag också en sån där 20 minuters fnattperiod där jag bara ifrågasatte och var så arg över att vi har EN dag i varje månad då vi kan bli gravida! EN chans... orättvist! Men det kommer, en vacker dag som man brukar säga! 

• Lavelii

Denna cykel har jag ju fortsatt köra med både ÄL clearblue tester (dubbel hormonindikator) och tempat. Till skillnad från förra cykeln så hade jag 4 dagar av hög fertilitet (förra var 2) och sen igår som då var fjärde dagen så testade jag en gång till på kvällen och då dök den fasta smiley gubben upp så alltså maximal fertilitet i två dagar nu då. Får se om det går väl ihop med att tempen då bör höjas imorgon eller övermorgon.

Har av någon anledning en känsla som säger att den inte kommer det och därmed inte detektera att ÄL skett på fertility friend appen.

Någon som fått maximal fertilitet men inte haft ÄL? Eller går det ens??

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU