Lotta1985 skrev 2014-10-29 08:49:52 följande:
Vad tråkigt med MF. Jag håller tummarna för att det ska ta sig igen nu då för er! Är det första barnet?
Jag tog ett grav-test imorse som visade negativt. Är på dag 41 idag. Jäkligt trist med så lång cykel...
Jag blev besviken men inte lika mycket som förra gången i somras när jag hade 44 dagars cykel och var helt säker på att jag var gravid.
Det är bara att invänta tant röd och försöka igen! Men jag blir lite besviken på att cykeln blev så lång igen, den avvikande cykeln i somras på 44 dagar inföll samtidigt som jag var extremt stressad på jobbet så jag trodde det berodde på det. Efter det har cykeln varit 34 resp 36 dagar. Alltså inte så farlig variation, jag hade hoppats på att den skulle fortsätta vara så jämn, men tydligen inte. Nu är jag inte alls stressad på jobbet så det beror inte på det heller. Nåja.
Det finns ju en chans fortfarande att jag kan vara gravid, men inte så trolig. Sambon var bortrest dag 27-36 så då blev det inget. Vi myste på dag 20, 22,24,26. Beräknad ÄL baserat på de två cyklarna innan var dag 22.
Men iom att jag nu är på dag 41 så lär väl ÄL inträffat senare så vi förmodligen missat den. Om den inträffat öht. :-/
Jag hade som sagt ömma bröstvårtor för en dryg vecka sedan, det började på dag 29. Kan det ha varit tecken på ÄL tror ni?
Tack! Det är första barnet ja... För er också?
Det är en sån evig väntan på allt i denna process. Väntan på mens, väntan på ÄL, väntan på icke-mens, väntan på plus haha och efter graviditet väntan på att komma över v 12, väntan på ultraljud, väntan på ens efterlängtade barn etc... Test i tålamod med andra ord!
Förberedelser inför föräldraskapet som om nåt kräver stort tålamod bland annat.
Förstår att det känns frustrerande när kroppen verkligen lever sitt egna liv. Om man då tänker mycket på dessa saker så hjälper inte det heller. Psykisk stress är nog så mkt värre i denna process än fysisk...men man kan ju inte rå för ens tankar även om man försöker göra allt för att skingra dem.
Det där med ömma bröstvårtor vet jag inte om det kan bero på ÄL. Jag brukar inte känna av min ÄL så utan känner mer av hugg vid äggstockarna som pågår under några timmar och sedan avtar.
Ömma bröstvårtor kände jag av i början av graviditeten dock. Håller tummarna för dig! Det är bara att vänta och se, tyvärr.