vinterros skrev 2014-11-14 20:21:09 följande:
Jag har inte varit med om MF men förstår din känsla :( Hoppas att denna månad blir din med ett härligt plus :) Spännande med BIM snart!
Hur tänker ni med alkohol? Då menar jag självfallet inte nära man vet att man är gravid. Det svaret är givet. Men jag menar nu.... tar ni ett glas vin? Eller tänker ni att det flrsämrar chanserna att bli gravid? Jag är lite kluven. Har funderat på det där och har nu kommit fram till att jag vill leva som vanligt. Så nu på fredagskvällen unnar jag mig ett glas vin och "motiverar" med att är man avslappnad och glad har man mindre stresshormoner och därmed kanske inte bättre chans att lyckas bli gravid, men i varje fall inte sämre.
Tack så mkt!! Hoppas att det blir många plus i tråden lagom till jul! Hur mysigt hade det inte varit!!!
Ang alkohol så dricker inte jag så mkt generellt sätt. Väldigt sällan. Är oftast hellre den som kör typ. Men något glas vin tar jag då och då och det tror inte jag försämrar några chanser. Jag är däremot en kaffemänniska. Kan dricka kopiösa mängder i perioder. Så det försöker jag dra ner till max två om dagen.
Men när vi ändå är på ämnet...hur tänker era män kring det? För stor alkoholkonsumtion är ju inte bra för männen heller, för spermierna osv... Inte för att min man direkt tänker på det. Nog mer jag som gör det "å hans vägnar". Han är inte heller någon "storsdrickare" men han kan absolut dricka mängder även om det är få tillfällen.
skrattar åt mig själv nu. Den helgen jag hade ÄL så var vi bjudn på fest och det var mkt sprit. Efter en hel del drickande (från hans sida) säger jag "du... Det kanske räcker nu?? Tänk på att DOM ska hitta ägget också...
" hahahaha fasiken va knäpp man kan bli i denna process hahaha