Sserena86 skrev 2014-11-17 07:16:35 följande:
Håller tummarna för dig!!
Har precis fått positivt utslag på mitt äl-test. Alldeles för tidigt! Enligt appen ska äl inte vara förrän på torsdag.. Jaja, jag litar på både appen och testet så vi kommer att försöka köra varje dag denna veckan för att gardera oss.
Jag har försökt analysera vad vi gjorde annorlunda den gången jag blev gravid, det är lite svårt för vi var utomlands under äl den perioden, men de två stora skillnaderna var att vi hade mer sex än vanligt och att jag inte drack något kaffe (kaffet smakade blä på det hotellet vi var på). Kaffe klarar jag mig inte utan såhär i novembermörkret men mer sex ska vi nog kunna få till!
Känns skönt att vara igång igen, veckan mellan mens och äl är den värsta på hela perioden för då är man så extremt medveten om att man inte är gravid och att det inte finns något att göra åt det just nu (jag är vanligtvis väldigt lösningsorienterad)
ÅH! håller med dig!!! Tiden mellan mens och äl! Eller även tiden till mens (om man tokvet att man inte är/kan vara gravid så klart!) för att komma igång med nästa försök därefter!
Om jag skulle göra en analys så skulle den se ut så här: Hade mindre sex än vad vi t ex haft denna cykel, men eftersom jag fick reda på att ÄL var på G under gynbesök den månaden vi blev gravida så sexade vi till det två dagar till den månaden (trodde att jag redan haft äl och att det var liksom kört) och då tog det. Så analysen är väl att jag blev gravid av att ha sex vid rätt tillfälle och att jag inte hade koll (fast jag trodde) på min äl. Och det var 3e försöket efter p piller stopp. Anledningen till förvirringen med äl/mens etc som inte var regelbunden.
Hur är din cykel nu efter mf? Har den förändrats något?