• Lavelii

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Här lyser ÄL med sin frånvaro. Enligt appen ska jag ha ÄL idag! Men har inte visat positivt hittills. Vet ju inte hur lång min cykel är nu sen missfallet. Har ju fått en mens sen missfallet. Och under den cykeln försökte vi inte ens bli gravida men minns att jag hade ÄL känningar men hittills inget i denna cykel. Är på dag 15 nu. Får väl fortsätta testa och mysa på varannan var tredje dag.

Sserrena: usch jag förstår dig så väl! Men tyckte det var bra som de sa på MVC. Det ska jag ha med mig i bakhuvudet!! Styrkekram

• Lavelii

Åhhhhh!! Är ju på dag 17 och fortf ingen stegring. Inte heller någon temphöjning! Vi har sett till att mysa från dagen efter mensens avslut och varannan/var tredje dag dock. Så vi kan ju inte ha "missat" ÄL om det nu skett. Det är väl bara att fortsätta.

Så här var det för mig den månaden jag blev gravid också. Ingen stegring på ÄL test. Kan man ha ÄL men ha för låga halter för att äl test ska upptäcka dom? Strecken varierar ju från svaga till starka men aldrig starka som kontrollstrecket. Har främst testat på eftermiddagen efter jobb. Men senaste dagarna har jag testat på

Morgonen och ibland på e m med. Nada. Nästa period köper jag clearblue digital ist för Apotekets egna.

• Lavelii
    joss82 skrev 2014-11-04 08:11:48 följande:
    Frustrerande! När brukar din äl komma? Min kom dag 23 den här gången men den brukar komma ungefär så sent. Fick inte heller helt positivt test, men nästan och tydlig temphöjning efteråt.

Ja, jag vet ju knappt det. Innan p-piller så hade jag en menscykel som en klocka. Regelbunden till max med ÄL mer eller mindre i mitten på cykeln (dag 14-15). Åt bara p piller ca 8-9 månader (och kan väl ångra det nu när det bara var en så kort period till slut ändå!). Sen efter det så blev jag ju gravid så pass snabbt (på 2a försöket) så jag hann liksom inte se något mönster. Cykeln var ju helt uppåt väggarna (så det kan ha varit 3e försöket också! haha). Så jag har inte haft mens mellan juni och oktober (MA/MF i slutet på september). Fick första mensen efter MF 19 okt som var lite längre än den brukar. Skulle enligt appen ha ÄL i helgen. Men det vet jag kan variera och speciellt efter MF. Kanske inte stabiliserat sig. 

Det var väl det här min gynläkare varnade mig för den gången då jag besökte henne pga oro för oregelbunden mens efter p piller och hon kunde se (VUL) att ÄL var på g och jag sa att jag inte fått utslag på ÄL test. "Lägg ifrån dig dom, för de stressar ju uppenbarligen dig bara mer. Ha som princip att ca en 8-9 dagar efter mensstart så har ni sex så ofta ni vill men iaf varannan var tredje dag och runt mitten på cykeln (om man utgår från att den iaf infaller någon gång ca 14-16 dagar efter mens dag 1) kan ni ha lite oftare om ni vill och sedan varannan var tredje dag därefter till mens eller helst icke mens... då har ni gjort vad ni kan för att gradera er."
    Åkte hem efter det besöket. Talade om för maken att ÄL tydligen inte missats utan är på g idag eller under morgondagen. Myste till 2 ggr därefter och plussade några veckor senare!

Men åh! Vad frustrerande! Nästan så man vill boka akutVUL bara för att se om de kan se om ÄL är på g igen haha! Solig

• Lavelii
    solsken82 skrev 2014-11-04 12:25:56 följande:
    Tycker också det är svårt. Det går upp och ner. Ibland tänker man på det hela tiden och ibland skingras tankarna på annat. Är själv på äl+8 idag. Hatar denna eviga väntan... Har ju precis som du lång cykel.

Till er som inte fått tydliga utslag på ägglossnings stickorna.

Antingen har ni missat den eller så kanske ni inte hade ägglossning den månaden. Ibland kan den ju hoppa över tyvärr..

Det som är frustrerande är att jag trott att jag missat den innan eller att äl hoppats över en månad men har ju vid den månaden blivit gravid så uppenbarligen har man ju haft ÄL utan att få utslag på stickorna. Därför funderar jag på nu om man kanske ha lite för låga halter för testet att upptäcka LH stegring... Likaväl som en del får riktigt "rikliga" ÄL flytningar och en del knappt märker av det... Undrar om det finns ett samband. För den månad jag väl blev gravid så fick jag varken stegring ELLER några ÄL flytningar som jag iaf la märke till. Därför var jag så övertygad att det inte hade tagit sig den månaden och lät det gå nästan 2 veckor efter beräknad mens innan jag testade för graviditet med ett plus.

Men ja, vi får väl se! Mina stickor tar slut idag. Köpte nytt paket och då köpte jag clearblue ist! Enligt apotekspersonalen skulle det kvitta att man bytte stickor mitt under cykeln så att säga. Får se om de ger mig lite hopp haha

• Lavelii

Tjejer. Ni som använder clearblues ÄL test, måste hylsan träs på efter man testat i urinet och lagt det plant, för att det ska fungera?

Jag använde det för första gången idag och brukar i regel alltid sätta på hylsan på alla andra test men glömde det idag av någon anledning. Testet blinkade och blinkade i någon minut och då såg jag hylsan och satt på den i efterhand och på direkten dök cirkeln upp (ej fertilperiod). Har ni någon erfarenhet av om testet kan blir "fel" om inte hylsan träs på? Tyckte jag hade mkt ÄL sekret igår kväll. Men men...

• Lavelii
    grodansmamma skrev 2014-11-05 10:16:27 följande:
    Vet faktiskt inte om den kan visa fel pga det,men tycker inte det borde spela så stor roll. Testet blinkar för att visa att det funkar och att det tänker typ. Men kolla på strecken på stickan med.

strecken var nästan (men inte helt) lika... Blir nästan fundersam på om jag ska testa ikväll igen eller bara testa imorgon haha...

Egentligen ska man väl inte tyda strecken på de testen eller?

• Lavelii
    grodansmamma skrev 2014-11-05 13:12:40 följande:
    Testa ikväll igen :) jag testade på morgonen med nästan lika streck men ingen gubbe, på kvällen sen fick jag en gubbe :)
    Gör nog så faktiskt Tror ju inte heller att hylsa eller icke-hylsa ska spela roll men eftersom den blinkade ett tag och sedan så fort jag satt på hylsan då kom cirkeln fram. Så då blev jag fundersam, eftersom det är första gången jag använt clearblue. Kan ju självklart bara vara ett sammanträffande
  • Lavelii
    grodansmamma skrev 2014-11-05 14:26:32 följande:

Det var säkert ett sammanträffande tror jag :) den blinkar lite tills resultatet kommer :)

Japp. Precis så var det när jag kom hem från jobb och hade hållt mig borta både från toaletten och något drickande under ca 3 timmar. Fortf cirkel. Får se i morgon. Men då är jag på dag 19. Känns inte som att det blir någon stegring denna cykel
  • Lavelii
    ammela skrev 2014-11-05 19:04:15 följande:

Mensen är här så inget för mig denna månaden. Mer sug till att planer bröllop dock, tanken är att vi ska gifta oss den 5 september, vill inte ha ett bröllop med en 2 månaders bäbis men vill heller inte ha det när det är 2 månader kvar till förlossning då jag inte har någon aning om hur jag kan må då eller om något händer så det blir en väldigt tidigt förlossning. 

Så för att vi ska kunna gifta oss då kan gärna graviditeten vänta tills februari eller så, men vi kommer inte sluta att försöka för det, de får gå som det går!

Är det någon som har koll på BIM-listan, för visst gjorde vi en sån? :)

Så roligt med bröllopsplaner! Jag och maken gifte oss förra året i oktober. Sjukt vad tiden går snabbt. Kan sakna alla bröllopsplaner och den stora dagen! Det är ju definitivt något som kan få en på iaf lite andra tankar då och då. Och jag skulle tippa på att det är precis då det sker för er. Mitt uppe i planeringen när man minst tänker på det

Lycka till med allt!
  • Lavelii
    grodansmamma skrev 2014-11-05 20:14:11 följande:

Har du testat något mer?Men då... hoppas du får en glad gubbe snart!

Hoppas jag med! Känns iaf som jag har mer ÄL flytningar än tidigare. Har inte hunnit registrera i minnet tidigare ifall flytningarna börjar komma någon dag innan ÄL eller om det är precis i samband! Någon som vet? Säkert olika för alla. Eftersom jag plussade så pass snabbt ändå efter p piller så hann jag aldrig riktigt se något mönster.
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU