Inlägg från: smalljey |Visa alla inlägg
  • smalljey

Junibebisar 2014

Åh herregud, hon sov från 02.30 till 07.10!!! Första gången ever hon sovit så många timmar!! Nu känner jag mig riktigt hoppfull att det kan bli ordning på henne

• smalljey
    ellami skrev 2014-11-30 23:24:49 följande:

Min bvc sköterska sa i somras att en del föräldrar överklär sina barn pga att de gör felet att de utgår från att barnet är kallt om händer/fötter är kalla. Detta då apropå den värme som var i somras och att jag kände en som trots 35+ klädde på sitt barn massa kläder medan min knappt klarade värmen i bara blöja. Då sa hon att vissa barn är alltid kalla om händer/fötter å då tror föräldrarna att de fryser trots att de inte gör det. Så man ska känna på nacken eller framme vid bröstkorgen istället först då kan man känna om de är varma eller kalla. Är ju inte bra om de är kokheta heller :)

Nica - vad duktig din tjej är!! Kryper hon framåt också?

Smalljey vad skönt! Håller tummarna att det fortsätter åt rätt håll nu! Vad är knepet? ;) mvh trött mamma

Hehe, om jag bara hade ett knep så man visste att hon skulle fortsätta sova så vore ju fantastiskt nä jag gissar på att det är faserna de går igenom som ändrar om allt. För nu verkar hon sova lite bättre på nätterna men istället vara svår att natta. Hon har svårt att komma till ro och somna och sen vaknar hon typ var tionde minut fram tills efter kl 12. Sen verkar det bli längre och längre mellan. Innan detta så hade hon lätt att somna och vi har i princip aldrig haft problem med nattningen (kvällstid). Så ja vem vet vad natten har att erbjuda
  • smalljey

Får en försmak hur nästa jul kommer att bli när lilltjejen når allt på riktigt haha!

• smalljey

Usch, fick ett riktigt psykbryt nu ikväll. Tittade igenom massa gamla foton då vi ska skapa en fotovägg här hemma med familj och vänner. Och när jag satt där och tittade så insåg jag vilken skillnad det var på mig för bara 18 månader sen. Innan jag var gravid och nu. Känns som jag åldrats typ 10 år mådde illa och åt jättedåligt under hela min graviditet och när hon äntligen kom sen så har man knappt fått sova på ett halvår och det har satt sina spår. Jag vet att allt kommer ordna till sig när hon bara blir tillräckligt stor att hon sover ordentligt och går på dagis så man får sitt gamla liv tillbaka hyfsat igen. Men vilken jädra sorg som kom över mig nu. Jag sörjer mitt gamla, fria, lyckliga jag som nu är en trött, trasig mamma med immunförsvaret i botten, stressnivån maxad, typ icke-existerande kärleksliv, hinner eller typ orkar aldrig fixa håret eller göra iordning mig (vilket jag ALLTID gjorde förut). Nu har man inte ens utsläppt hår, örhängen eller halsband för att det dras i. Usch, ville bara skriva av mig lite mellan tårarna.

• smalljey

Alltså jäklar vilken fart det är här hemma nuförtiden!! Hon drar fram genom lägenheten som en virvelvind! Vänder man ryggen åt henne nån sekund så är hon på andra sidan rummet när man vänder sig tillbaka. Känns som att jag säger "nej, nej! Aj, aj!" Konstant nu. Alla teknikprylar; sladdar, datorer, mobiler, fjärrkontroller är 10 gånger roligare än hennes egna leksaker så allt måste gömmas nu. Och så har hon börjat resa sig upp oxå så man måste vara där och titta varje sekund så hon inte drar sig upp och glider ner igen *puh*. Men det är så jäkla häftigt att hon utvecklas så oerhört! Vi var på 50-årsfest i lördags och hon fick så mkt beröm för att hon var så otroligt glad och charmig. Då blir man stolt!

• smalljey
    soffipropp1987 skrev 2014-12-16 07:35:21 följande:

Åh nu har jag lagt ut en av mina bästa vänner (hästen) till försäljning. Fick en klump i magen och hade svårt att somna igår kväll... Det är ett tufft beslut att ta!

Vi har även bokat tid till hunden för kastrering på torsdag. Har man inte så mycket att göra så får man skaffa sig saker att göra.

Fy vad jobbigt med hästen! men tänk att hon/han kommer hamna hos nån som ger all tid och kärlek och du slipper slitas mellan häst och bebis. Kram!
  • smalljey
    ellami skrev 2014-12-16 09:59:38 följande:
    Oj vilken duktig tjej! Sonen tar sig också fram fort som tusan nu men inte på alla fyra utan han ålar än, däremot har han inte försökt resa sig än MEN jag förstår inte varför alla sladdar, teknikprylar, fjärrkontroll osv är sååååå roliga för det är samma agenda här!? Lägger fram massa sjungande blinkande färgglada leksaker men nej, ser han min telefon, en stängd laptop, sladden eller fjärkontrollen så blir det sån fart i han för att få tag på det! Varför?! Haha.. Sen har han börjat öppna nedersta lådan i köket, jätteroligt att vara där och pilla när mamma lagar mat, rädd att han ska slå i huvudet eller klämma sig. Och så ska han röja ner allt från tv bänkens hylla (den som finns under tvn som han kan nå från magen) minst några gånger om dagen, snart åker prylarna väck ;)
    Hahaha, ja eller hur!! Varför inte leka med allt det färgglada för?? Nä min kravlar bara oxå, drar sig fram så sjukt fort! Och ja herregud alla "faror" man ser överallt nu! Alla vassa kanter, klämningsrisker, saker som kan falla ner i huvudet om de små fingrarna når...man är så otroligt mammig och nojig nu
  • smalljey
    Asjak skrev 2014-12-16 10:08:05 följande:

Men ni kan ju inte ha bebisar som är födda samma månad som min!!

Vet att man inte ska jämnföra men min lilla skrutt kan inte ens sitta ännu och era börjar stå och ålar/kryper??

Det är ju så otroligt olika, så du behöver inte känna så! Det går över en natt bara så har de hajat grejen och man förstår inte alls vart det kom ifrån. Min har istället inte fått sin första tand än som de flesta av era bebisar verkar ha fått

Sen var jag själv tydligen väldigt snabb som bebis så hon har säkert ärvt min otålighet
  • smalljey
    boogiewoogie skrev 2014-12-16 11:20:26 följande:
    Hur gammal är din dotter?
    Hon blev 6 månader den 10e
  • smalljey

Ja det är ju lite kul hur otroligt olika alla bebisar är önskar man kunnat lägga upp filmklipp här, filmade igår när lillsnorpan reser sig upp, galet!!

Men jag undrar över de här faserna...hon ska ha varit ur fasen nu i kanske en vecka, men hon har aldrig varit så svår att få att sova som nu. Hon kämpar för livet när man ska lägga henne, sparkar, gråter, gnäller och Hill absolut inte! Och så vaknar hon och stortjuter genom hela natten. Ska de inte bli lugna när de kommit ur faserna? Blah, så jäkla jobbigt! För nu kan man ju inte skylla på att det är nån fas som snart slutar...

Svar på tråden Junibebisar 2014