Inlägg från: smalljey |Visa alla inlägg
  • smalljey

Junibebisar 2014

Kela1981 skrev 2014-08-14 11:51:13 följande:

"Ammar du inte flickan?"

"Nej, hon får bara ersättning."

"Stackars barn!"

Eh....va?!

Får lust att skalla folk i min omgivning när dom insinuerar att jag misshandlar mitt barn.

När f-n fick andra människor rätt att döma mig och mitt moderskap? Som om det inte är körigt nog att bli förälder redan!

Har dom inget vettigt eller stöttande att säga så kan dom hålla truten! Ååååå vad jag blir aaaarg!!!

Men vafan, folk är så jäkla trötta i huvudet!! Men det är ju så, jag har också fått så mycket blickar när folk bara tar för givet att man ammar och man säger nej. Jag har dessutom lämnat ifrån mig min tjej till brorsan lite då och då för att få sova och jösses vilka dömande blickar jag har fått för huuuur kan man lämna bort sin lilla. Men JAG bestämmer vad som är bäst för MIN dotter! Jag blir en bättre mamma om jag får sova, då gör jag det.
  • smalljey
    Juronjaure skrev 2014-08-18 23:00:52 följande:

Skönt att veta att jag inte är ensam om tristesskänslan! Och varför får man så dåligt samvete för allting så fort man blir mamma? Det ÄR inte roligt att bara umgås med en liten jollrande, gnyende Putt i ett helt år, hur underbar denne än är... Nä, jag ska masa mig iväg till öppna förskolan nån dag, det ska jag.

Du är verkligen inte ensam! Jag försöker tänka att ja, den här tiden kommer aldrig tillbaka så jag ska försöka njuta av att bara vara med bebis oxå. Men det är inte lätt när man vill kunna göra saker utan att bli avbruten stupikvarten för att den lilla behöver uppmärksamhet. Jag lämnade bort min tjej hela eftermiddagen igår och hängde på jobbet. Är egen företagare så jag kan ju såklart inte bara släppa allt, så det var lite balsam för själen att få sitta där och bara vara vuxen

Däremot tycker jag det är jäkligt ballt med allt som händer med lillskruttan nu. Det går fort i utvecklingen hon är 10 veckor nu och nu kommer allt. Hon börjar skratta lite smått och ler med hela ansiktet när hon får syn på en och man snackar med henne. Hon snackar som sjuttsingen, hon börjat ta tag i nallarna och för dem till ansiktet för att smaka, hon trycker ifrån med fötterna när hon ligger på mage och pressar sig framåt liiiite lite och börjar vända sig till sidan från ryggläge. Bästa som finns är att ligga på skötbädden och leka tittut. Så mina dippar jag haft för att jag inte bara vill sitta hemma börjar sakta bytas ut mot att jag är ivrig att se utvecklingen och att hjälpa till att lära henne saker
  • smalljey
    ellami skrev 2014-08-20 03:45:30 följande:

Jag avundas er som har bebisar som sover så bra om nätterna! Min vaknar säkert varannan timme.. :/ har dessutom en febrig liten bebis nu också.. Så nu kan jag knappt sova för jag vakar över honom.. Usch vad varm han är!!

Samma här! Förstår inte att hon ska vakna hela tiden?! Jag ligger bara och gråter nu för att jag är så slut av att ha jouren dygnet runt. Man kan ju fan aldrig slappna av längre, inte ens på natten får man ro.

Jag ammar inte så jag måste springa upp och fixa välling typ varannan timma hela natten och ska det ätas en längre stund och lagom tills jag lyckats varva ned och somna om är det dags igen ungefär. Det suger! ( jag orkar inte!!

Usch, läskigt med feber! Hoppas det går över fort!
  • smalljey

Jag vet att de flesta vaccinerar sina barn utan att ens fundera en liten sekund, och det förstår jag. Men jag är en sån som inte bara följer massan och låter andra bestämma vad som är bra och inte utan jag väljer att forska i saker själv innan jag tar viktiga beslut. Så om det är någon mer än jag som ifrågasätter hela grejen och inte är helt säkra så kan jag tipsa om det här föredraget som jag precis tittat på. Så jäkla intressant!! Det ät dock i 10 delar, så det är långt! Men väl värt det.

Sen sa hon i föredraget nåt intressant också. Hon valde med sitt sista barn att inte gå till BVC alls (Hon bodde i Finland) Så länge barnet växer och mår bra finns det ingen anledning att sitta och bli uppläxad om man följer en kurva eller inte. Och egentligen, lät rätt logiskt. Att man bara går om man undrar något eller om barnet beter sig annorlunda. Men är det frivilligt att gå till BVC? Eller blir man typ anmäld som oansvarig eller nåt då? Bara lite funderingar utanför boxen liksom

• smalljey

Åh idag vände sig min lilla tjej om! Jag la henne på rygg i babygymmet och gick in i ett annat rum, när jag kom tillbaka låg hon på mage <3 hon blir 3 månader nästa vecka!

• smalljey
    soffipropp1987 skrev 2014-09-07 22:30:52 följande:
    Ja det va verkligen jättemysigt! Och tur med vädret hade vi också :)

Vi va inte så många 22 med barn inräknat. Skickade inbjudan ca 1 månad innan och alla som blev bjudna kom. Vi beställde exotisk planka med potatissallad till och så bakade jag tre olika tårtor (fråga mig inte hur jag hann/orkade det med en bebis som kräver all uppmärksamhet). Fick hjälp med barnpassningen av min mamma ;)

Jag hittade en så himla fin dikt på en blogg som jag läste upp, kan den tyvärr inte utantill men kan lägga in den här imorgon om nån vill veta :) tipspromenaden va jättelyckad och alla frågor handlade om Ludwig, tro det eller ej men vi fick ihop 10 jättebra frågor. Hade bara ett litet pris till vinnaren, en ask choklad.

Köpte vimplar från Lagerhaus och hängde upp i taket och det blev väldigt festligt.

Det va nog allt :)
    Funderar oxå på ett namnkalas, eftersom vi inte vill döpa vår tjej. På ett sätt känns det som att man tigger presenter, men det är inte det jag vill, utan man vill liksom fira henne lite och inte bara missa hela namngrejen. Vad kom du på för frågor till tipspromenaden? Lät ju jättekul!
  • smalljey

Åh, min lilla älskling har börjat skratta!! <3 hon gjorde det litegrann häromkvällen, men idag gapskrattade hon när jag buspussade henne på magen. Åh herregud vad mammahjärtat svämmar över!! <3

• smalljey

Min tjej är oxå 62 lång och väger 6500, så hon är en stadig bit hon har bråttom oxå med allt känns det som. Hon vänder sig om, hon tar tag i saker helt själv och stoppar i munnen. En blå bitring är en favorit nu, håller man den framför så tar hon den ur handen och stoppar i munnen och biter ett bra tag. Hon skrattar högt och har långa diskussioner med läten som är helt fantastiskt gulliga. Och nu har hon börjat röra sig ur babygymmet också. Hittade henne en meter ifrån det imorse...hon trycker sig upp med bakbenen och liksom sprattlar till som en fisk haha. Hon blev 3 månader den 10e, hur ska detta sluta?!

• smalljey
    ellami skrev 2014-09-19 09:55:17 följande:
    4 h i streck hade varit en lyx för mig :( jag har tur om jag får sova 2 h sammanhängande.. Är helt slutkörd.
    Samma här!! Ska börja testa gröt om 1 vecka eller så, då kanske hon håller sig lite längre stunder i sträck hoppas jag på
  • smalljey
    boogiewoogie skrev 2014-09-22 21:51:47 följande:

Har tänkt till nästa vaccination att verkligen ta reda på vad sprutorna innehåller ! läste skrämmande annons om vaccination idag.... vaccin.me/2014/03/17/var-dotter-forgiftades-av-alla-sprutor-efter-mpr-vaccinet-forsvann-ogonkontakten-talet-och-livsgladjen/

Jag måste tipsa om Linda Karlströms föredrag på youtube om just detta (hennes egna barn blev vaccinskadade så hon har forskat i flera år med skrämmande resultat.) Jag kommer aldrig spruta in dessa gifter i min lilla dotter. Aldrig nånsin.
Svar på tråden Junibebisar 2014