Juronjaure skrev 2014-11-16 23:02:19 följande:
Jag smyger på tå här hemma... Bebisen har sovit i 1,5h och jag vill så gärna att hon fortsätter sussa ett bra tag till! Vågar inte låsa ytterdörren (hon vaknar kanske av ljudet) Spola toaletten? Nej. Tv:n på lite lågt, ja. Vågar inte stänga dörren till sovrummet, för då kanske det blir så svalt att hon fryser och vaknar. Vågar inte lägga på henne täcket, för då vaknar hon säkert av det. OM hon vaknar så hamnar hon nog i vår säng (igen), och eftersom vi har andningslarm i hennes säng så vill jag HELST ha henne där, iaf större delen av nätterna... Plus att jag sover bättre utan en plutt intill mig... Förr sov hon som en ängel från 19.15 och vaknade inte av nåt, nu somnar hon i bästa fall kl 21, i värsta fall runt 23.30, och vaknar av minsta ljud. Sover inte riktigt djupt förrän 3-4h efter att hon somnat känns det som!
Fler som fått nattningsproblem på sistone?
Vi har också fått problem! Malte somnar så fint när han äter sitt sista mål runt halv åtta, sen lägger man ner honom i sängen och det tar max 10 minuter sen vaknar han igen. In och natta om och han somnar eftee en stund, men vaknar igen. Så håller vi på ett par gånger, men sen är det bara inse att han inte kommer somna.
Igår var han vaken till 22.30 och vi fick tom ge honom mer mat för att han skulle somna. Sen har han sovit jätteoroligt i natt och vaknat massa gå
nger.nu hat ganska precis somnat efter att ha varit vaken i ca 1,5 timme.. Kommer vara helt förstörd idag..