• Axo

Junibebisar 2014

ellami skrev 2014-08-12 21:58:56 följande:

Här är en till med en gosse på 10 veckor som väger 6100 g ;)

Vi valde att avstå från rotavirusvaccinet idag. Det kändes onödigt ärligt talat.. Ger typ ett års skydd. Ska ändå inte ha mitt barn på dagis innan dess där risken kanske är störst att smittas. Tyckte inte det var värt biverkningarna som är vanligt förekommande enligt fass.

Jag har storebror på dagis så smittan kan ju lätt komma därifrån. Sen ska jag vara ärlig, så har jag inte läst på något om vaccinet utan tar det som erbjuds.

Han hade lite lätt magknip igår kväll, inte värre än han haft innan.
  • Axo

Hur mycket är era vakna på dagarna? Malte har börjat vara vaken nästan hela tiden, tar bara några tupplurar i famnen eller i vagnen, men han vaknar väldigt fort igen. I vagnen kan han ligga vaken en halvtimme om vi är ute och går.

Tycker han borde sova en längre stund på dagen också, men det tycker inte han!

• Axo
    Tizi skrev 2014-08-14 10:36:04 följande:

Min lilla är vaken ganska mycket på dagarna. Hon sover korta stunder och det betor nog mest på att hon blir väckt av syskonen i tid o otid Hoppas hon sover längre stunder när dom börjat skola/förskola sen igen! När det låter och händer nått så MÅSTE hon vara med verkar det som..

Lite så är det nog här också. Inte lätt att sova när storebror hela tiden ska säga hej och pussa
  • Axo

Vilken tråkig attityd folk har. De ska ju ge blanka fan i om man ammar eller inte.

Jag har precis slutat, orkade inte mer än 2 månader den här gången. Trivs verkligen inte med amningen, utan jag gör det i början för barnets skull.

Har som tur är inga i min närhet som har några kommentarer om det, inte som de säger högt iaf!

• Axo
    rosii skrev 2014-08-17 15:41:11 följande:

När vi ändå pratar amning.. första barnet ammades bara i 4 veckor så jag vet inte hur de ska te sig. Kommer tissarna alltid läcka när det inte är meningen? Tänker mellan amnings tillfällena rinner det för mig fortfarande, inte lika mkt än i början men ändå! Och när jag ammar t.ex. högra bröstet så rinner det från vänstra. Måste ha amningsinlägg 24/7 :(

Jag har fått ha amningsinlägg i hela tiden. Behöver fortfarande det även att jag numera bara ammar på natten och morgonen.
  • Axo
    Zakira skrev 2014-08-17 18:26:42 följande:

Vår lille är 7v idag, blev efter ca 3v inte helt nöjd efter amning så nu ammar jag först en stund på båda brösten tills han blir lite "bökig" (sålänge det kommer mycket håller han sig lugn, men när det börjar avta blir han otålig). Men tänker på om du har ammat dagtid förut, tycker du att din produktion minskat mycket sen du började amma bara nattetid och morgon?

Jag försöker vara noga med att alltid amma innan flaskan dygnet runt för att inte förlora den lilla mjölk jag har då jag vill delamma helst ett par veckor till, men ibland dagtid känner jag bara att det skulle vara så befriande att bara kunna ge flaska.

Mjölken har anpassat sig väldigt bra, när jag började ge flaskan mer så fick jag pumpa några gånger om dagen, men nu behöver jag inte det.
  • Axo
    Juronjaure skrev 2014-08-18 12:07:05 följande:

Har era barn fått vaccin mot rotaviruset, och isf, har de fått biverkningar? Min plutt ska få första dosen idag, är orolig att hon ska få feber eller annat elände...

Malte fick förra veckan och han hade bara lite magknip på kvällen. Inte värre än han haft tidigare.
  • Axo

Kan ni ta er till öppna förskolan så är det super! Perfekt att kunna prata av sig lite och träffa lite folk!

Nu har jag en 4 åring också så mina dagar går rasande fort. Han börjar på dagis igen imon så nu är jag och Malte själva hemma 15 timmar i veckan. Den tiden går nog åt till promenad och träning ned hunden. Sen ska ju hemmet skötas också.

• Axo
    soffipropp1987 skrev 2014-08-19 12:09:45 följande:

Bvc besök idag nu är plutten 2 månader imorgon, 59 cm lång och 6235 gram tung! Det är nog bara grädde i mina bröst alltså! Väger han otroligt mycket? Han ser liksom inte så tjock ut som man kan tro att han borde göra :P

Precis som min lilla knubbis! Han vägde 6,2 och var 59,5 lång på 2 månaders kontrollen. Så länge de följer sin egna kurva så är det inga bekymmer. Äldsta sonen hade ungefär samma kurva när han var bebis.
  • Axo
    Kela1981 skrev 2014-08-19 12:29:04 följande:

Usch i natt var ingen rolig natt :(

Eftersom det har varit så grymt varmt på senaste tiden så har vi inte haft någon värme på i huset. Men nu slog det om ganska plötsligt så igår var det skitkallt här hemma. Jag fick tom sova i pyjamasbyxor (första gången på typ 10 år). Detta innebar att stackars bebis frös ju också och bara vaknade hela tiden men ville inte äta på hela natten. Fick tillslut lägga henne i våra sängar tätt intill mig så somnade hon tillslut och sov till klockan 10 idag stackarn.

Nu har jag skruvat på alla elementen och hoppas att hon kan sova i egen säng i natt. Visst är det mysigt att ha henne nära men jag sover så oroligt av rädsla att rulla på henne.

Ett par nätter nu så har hon inte velat ha mat på natten utan bara napp och sen kommer det några nätter när hon vill äta. Kan detta vara ett tecken på att hon snart tänker sova hela nätter?

Hur äter era på nätterna?

Vi har också vissa nätter när han hoppar över maten. I natt vaknade han runt 5 istället för 4, men han kunde somna om när han fick ligga bredvid mig och sov till 7 istället!
Svar på tråden Junibebisar 2014