Inlägg från: smalljey |Visa alla inlägg
  • smalljey

Junibebisar 2014

*men uppvaken är vidriga ska det stå, dumma autocorrect

• smalljey

Gick förresten in på appen wonder weeks och läste nästa utvecklingsfas och då stod mardrömmar med. Kanske att hon är lite före där då för det känns som att hon verkligen är rädd/orolig/ledsen när hon vaknar..

• smalljey
    Kela1981 skrev 2014-11-20 23:21:53 följande:
    Oj är ni redan så långt framme? Alice ska precis in i "Relationships"-leapet :) eller om ca en vecka är det dags enligt appen :)
    Nä, klev nog in i relationship perioden förra veckan. Jag var bara inne och smygläste på nästa period och tänkte att eftersom vår lilla är så extremt ivrig så kanske hon nosar på delar av den redan nu oxå. Just att hon är så ledsen på nätterna. Hon kan vakna och gråta hysteriskt och liksom skaka. Men det kanske hör till den här oxå?

Något jag funderar över...det står ju t ex att den här fasen börjar nångång mellan v23-26 och håller på några veckor. Sen drar nästa fas igång v33-37 nångång och sen igen v41 osv...det känns ju lite som att dem är i utvecklingsfaser typ 90% av tiden och borde alltså alltid sova dåligt och krångla. Men det verkar som att mångas bebisar sover bra och bara vaknar kanske 1-2 gånger om natten max. Konstigt att det kan vara så olika?!
  • smalljey
    Gulas skrev 2014-11-22 21:39:55 följande:

Haha jag blir svartsjuk såfort andra får barn. Jag förstår inte varför, för jag älskar min bebis mest i världen och jag vill inte ha en till just nu. Det kanske är de fantastiska känslorna man får när bebisen är nyfödd man blir avundsjuk på..

Haha, lustigt, jag tänker precis tvärtom - stackarna!! För jag tänker bara på att de inte kommer få sova på hur länge som helst, inte tid till nåt osv...jag är så glad att vi har kommit åtminstone 5 månader framåt och längtar, längtar tills hon börjar prata och tala om vad hon tycker och tänker och säga vad som är fel när hon är ledsen. Hur sött det än är med bebisar så är den här perioden inte något jag vill göra om. Vill kunna prata med min älskade lilla tjej nu
  • smalljey

Woooow, inatt sov hon faktiskt i 2,5 timmar i sträck vid ett tillfälle!!! :-O såå skönt! Hoppas hoppas på mer sånt!!

• smalljey
    nica skrev 2014-11-27 12:08:21 följande:

Har haft funderingar på att köpa gåstol men är lite kluven om de:-P största grabben använde gåstol och älskade den sen andra grabben ville inte alls sitta i en men lärde sig gå och krypa väldigt tidigt. ..kan man prova gå stolar i affären?

Köpte en hoppgunga igår till henne men hon drunknade i den :-P

Har oxå varit sugen på gåstol men blivit avrådd av flera just för att det tydligen tar längre tid att lära sig gå med såna. Så jag vet inte? Vi hoppar nog deg i alla fall tror jag?
  • smalljey

Weeee, lilla älskling tog sig plötsligt framåt idag! Över natten så har hon lärt nu att man drar sig framåt på mage om man vill nånstans!! Stolt!!

• smalljey
    ellami skrev 2014-11-28 13:14:42 följande:

Jag har sovit totalt en timme inatt/imorse. Haft bebis i famnen större delen av natten. Är det verkligen normalt att de sover SÅ dåligt när de är förkylda/snoriga? Han vaknade var tionde minut och grät. Just nu ligger vi i sängen och jag känner hur hela rummet snurrar. Nätterna innan var heller inge bra och nu en sån här natt totalt utan sömn - jag mår inte alls bra.. Är rädd för att jag ska svimma å är ensam hemma med bebis!

Hur har det gått för dig? Vet precis hur du mår. Nu har jag tack vare att jag själv varit sjuk och haft ont i ryggen fått väldigt mkt hjälp nattetid av sambon, morföräldrar och morbror så jag känner mig ganska i balans för en gångs skull. Men jag vet hur långt ner jag faller efter en natt utan sömn när man redan är så utmattad. Blir riktigt deprimerad och känner inte igen mig själv alls och allt känns helt hopplöst. Men på nåt sätt härdar man ju ut ändå, kommer aldrig nånsin gnälla inför en utmaning i livet efter detta maraton. Så, hur tungt det än känns så kommer du må bättre imorrn. Härda bara ut och hoppas du får sova inatt! Massa kärlek från en trasig mamma till en annan <3
  • smalljey

Till nåt positivt, jag skrev ju igår att min lilla älskling äntligen rörde sig framåt och nu när hon hajat det så går det med en jäkla fart när man lägger nåt en bit ifrån henne som hon vill ha. Jäkla målinriktad liten tjej haha! Så jäkla sött när hon drar sig fram med sina små armar <3

• smalljey

Men alltså på riktigt...majskrokarna?! Köpte en påse igår när jag såg att ni hade såna. Hon har den i max 10 sekunder sen är den uppäten...? Hur gör ni med dem?

Svar på tråden Junibebisar 2014