Junibebisar 2014
Nån annan som bytt till sittdel? Vi invigde den idag om 1,5 vecka blir han 5 mån så det kändes helt ok men han får fortsätta vara i helt liggläge :) dock lite ångest vart försvann min lilla lilla bebis?!
Nån annan som bytt till sittdel? Vi invigde den idag om 1,5 vecka blir han 5 mån så det kändes helt ok men han får fortsätta vara i helt liggläge :) dock lite ångest vart försvann min lilla lilla bebis?!
efter många om & men vaccinerades vår pojk igår. Han fick inte rotavirus vaccinet så detta (3 månaders men uppskjutet han är snart 5) var det första. Dock tog vi enbart kombivaccinet, inte pneumokocker.
Fick veta att han skulle sova kanske som aldrig förr av utmattning.
Istället vaknar han varje kvart sen han somnade kl 20. Nu stökar & bökar han precis varje sekund. Sover lätt och oroligt. Ingen feber och verkar inte ha ont. Jag har inte fått en enda blund..
Blir gråtfärdig snart. Inte en enda bra natt på 5 mån och nu detta. Kan det ha med vaccinet att göra? En biverkning? Vet inte varför han annars sover såhär! Hoppas det inte hållwr i sig fler nätter, nu verkar det helt plötsligt som en lyx att få typ 1,5 h sammanhängande sömn som jag annars brukar ha :(
Min plutt på snart 5 mån (nästa vecka) är 7,9 kg och 66,5 cm men har storlek 68, 74 är för stort än så jag förstår inte hur era bebisar som är mindre kan ha 74 :P vi plockade ju nyligen bort de sista plaggen i 62!
Alltså just nu är min tålamod på noll! Jag har fått en bebis som sover uselt om nätterna, fine, men varför måste dagarna också vara en kamp! Det känns som att större delen av mina dagar går åt att söva honom. Jag måste köra vagnen fram och tillbaka i hallen i en halvtimme, eller vagga i famnen i en halvtimme för att han han ska somna. Minst en halvtimme!!! Det är en sån KAMP varje gång. Och på sista tiden har han börjat vakna efter 5 minuter ibland och så måste jag i princip vagga eller vagna konstant eller var femte minut för att han ska få sig en halvtimmes sömn. Och min rygg orkar inte mer! I en halvtimme vaggade jag en övertrött bebis precis.. & då sov han i hela 10 min!? Känns som ett skämt.. och jag tog upp honom igen för att vagga om men han stänger ögonen, öppnar ögonen, blir frustrerad, gnäller, river sig, och till slut gav jag upp så nu har jag en ledsen bebis som vill men kan inte sova och så är jag då alldeles slut och trött och orkar inte mer och känner mig så elak pga alla dessa känslor.. Vissa dagar är fruktansvärt jobbiga när det kommer till sömn helt enkelt.. Andra dagar går det mycket bättre och ibland lyckas han tom ha sovpass på 1-2 timmar men det är ju såklart mer undantag än regel. Var bara tvungen att skriva av mig :/
Vi skulle också vilja ha syskon tätt men hur tätt vet jag inte riktigt ännu. 18 månader mellan har jag alltid tänkt mig vilket skulle innebära att jag behöver bli gravid i mars men det får vi se hur det blir med det, är jag lika utmattad då som nu kanske jag skjuter upp det ytterligare haha. Förr tänkte jag alltid att det gör inte så mycket om jag blir gravid direkt efter graviditeten (vägen till bebis nr 1 var svår) men nu skulle jag få ett sammanbrott om mensen var sen tror jag haha. Måste få sova åtminstone en natt ordentligt innan vi kör igång verkstan :P
På tal om sex någon annan som har fruktansvärt ont varje gång?? :/ känns så.. Trångt? Hur är det ens möjligt? Men ajajaja vad ont det gör..