Junibebisar 2014
Babysittern är världens bästa grej här hemma! Superbra avlastning! Han ÄLSKAR sin babybjörn babysitter. Ibland när han gnäller när vi bär honom blir han nöjd så fort vi sätter ner honom där. Där kan han sitta medans mamma lagar mat och städar och äter frukost och ja allt möjligt. I början var jag tvungen att gunga honom i den konstant men nu nöjer han sig oftast med att bara sitta och titta på mamma och prata med mamma. Sen har han ju börjat sprattla mer och då rör den sig av sig själv.
Babygymmet är ingen hit i mer än 5-10 minuter för han kan ju inte röra leksakerna utan bara titta på dem och när de inte rör sig så blir det tråkigt.
Jag njuter för fullt sen han blev ca 1,5-2 månader. Då förbättrades allt radikalt! Förutom sömnen kanske. Men även den blev bättre för förr sov jag kanske 2 h per dygn, nu lyckas jag skrapa ihop betydligt mer än så. Tycker han har blivit en mycket snällare och gladare bebis på sistone och det är så himla roligt när man kan "kommunicera" och han alltid lyser upp och är glad så fort jag pratar med honom osv. Samt roligt med all annan utveckling, allt joller och hur han sen igår börjat upptäcka och käka sina händer. Det blir bara lättare o bättre med tiden har jag lärt mig med andra ord! det tuffa blir ett minne blott nästan ;)