Junibebisar 2014
Japp, precis som jag trodde. Dubbelsidig öroninflammation :(
Japp, precis som jag trodde. Dubbelsidig öroninflammation :(
Ja hon fick Kåvepenin så det känns bra att kunna ge henne något så hon blir bättre. Trodde inte dom gav penicillin till så små faktiskt. Var lite beredd att kriga mig till medicinen :) Med hennes öroninflammation, min förkylning och sömnbrist så känner jag mig helt dränerad och denna veckan är sambons långa jobbvecka :( Svärmor har erbjudit sig att hjälpa till men det känns inte bra att lämna bort henne när hon är sjuk för då är hon mammigare än någonsin :/
Kela har medicinen börjat verka?
Ellami när ja va gravid så var jag super sjuk i influensa två gånger samt krossade tre fingrar och fick äta maxdosen alvedon och det gick bra så oroa dig inte.
Nica javisst vill vi det men är det okej då,för isabelle hostar och snorar en del men är pigg och glad. Vill ju inte att hon smittar er heller :)
Alice sov nästan hela natten i ett kör! Tummen upp för det :) Så nu skulle jag prova att hålla henne vaken till efter hon fått lunch (vid 11) men hon fullkomligt däckade klockan 10 så jag antar att hon är i behov av att sova två gånger om dagen i alla fall ;)
Här behövs nog oxå två sov pauser fortfarande, har försökt bara en men blir bara kaos.
Nica vi kommer inte kunna träffas imorgon för hon är fortfarande hostig o väldigt snorig.
Men hur ser det ut för er veckan efter påsk?
Måndag och onsdag kan ja inte men dom andra dagarna går bra :)
Åh fy vad tråkigt Asjak! Hoppas hon snart mår bättre :(
Här har vi precis avslutat penicillinkuren och hon verkar må betydligt bättre. Nu ska bara jag bli frisk från min bihåleinflammation :/
Nu när hon har varit sjuk så har hon sovit hos mig i vår säng så nästa vecka blir det att vänja sig vid spjälsängen igen :)
Halleluja! Alice är frisk och nu börjar kampen om sängen ha ha ha....dags att få sova i fred igen!
Var hos frissan idag och fick lite välbehövd pampering ;) Rubbet åkte av och det känns så himla skönt :D
Jag klippte av det så det är i samma höjd som hakan :)
I dag känns vi tillräckligt friska för att bege oss till öppna förskolan och få lite nya basilusker ha ha ha ;)
Hoppas din lilla blir frisk snart stackarn <3
Usch en sån natt, lillan hade ont i magen och gallskrek i 1 timme nu är de dock bra med henne och hon tramsar rundor som vanligt
Idag blir de jobba och snart börjar jag jobba ordentligt, känns rätt jobbigt och även kul att börja jobba.
Dottern skulle börjat på dagis 1 juli men då de är mitt i semester tiderna blir de så fel så vi har fått flytta fram de till augusti innan hon börjat.
Jag tänkte köpa ny vagn som inte är så bökig, några tips?