Junibebisar 2014
Vår bebis kom 16/6 så hon är bara 1,5 vecka gammal :)
Vår bebis kom 16/6 så hon är bara 1,5 vecka gammal :)
Ja helt otroligt att man ska vara mamma nu! Blev varnad på föräldrargruppen att känslorna går mycket upp och ner nu i början och det kan jag ju verkligen säga att dom gör!! Gråter för minsta lilla gör jag, tex hur våran hund kommer att känna sig nu när han inte kommer först längre (väldigt bortskämd är han). Men man är ju ändå gladast i världen samtidigt! Är så glad att jag har en sån stöttande och bra sambo vid min sida i allt detta förvirrande lyckorus!!
Hur gör ni när ni ska natta era bebisar?
Vi har vyssat henne till sömns och sedan lagt ner henne i sängen men nu tänker jag att jag kanske binder ris åt egen rygg och att vi borde lära henne redan nu att somna själv i sängen. I alla fall när hon ska somna för natten. Vagnen är ju lättare att få henne att somna i på dagen om man går ut och går och så. Det är mest natten i sängen som jag funderar över. Hur gör ni?
Vad KÄNNER ni nu när ni är hemma med era små knoddar? Min lilla ängel ligger här bredvid mig så ofattbart fin och jag KAN INTE FATTA att man kan ha så mycket känslor för henne och kring hela situationen. Massa rädslor (psd, måste lämna bort henne till dagis så småningom, tänk om nån är elak mot henne nån gång, tänk om hon börjar må dåligt, blir sjuk, deprimerad, råkar ut för olyckor......). Och så detta att vilja ha henne tillbaks in i magen... Älska mycket, men sådär lite på avstånd, med skyddande fostervatten och inga direkta möjligheter att göra FEL. Nu finns det många möjligheter att göra fel... Att glömma blöjbyten, missa signaler, införa felaktiga rutiner som slår tillbaks på en senare... Och att vilja ha förlossningen kvar... Och samtidigt en kärlek större än allt. En glädje över att hon äntligen är ute, vi väntade så länge! Hela situationen får mig att gråta och le om vartannat. Javisst, hormoner... Men ändå. Pappan jobbar för första gången sedan förlossningen, idag. Vi är ensamma och jag blir väl extra orolig därför... Suck.
Hur klär ni era små bebisar när det är ca 25 grader sommarvarmt, som idag? Jag har ju handlat fina sommarplagg typ bodysuits med korta ärmar och korta ben men är rädd att liten kommer frysa om armar/ben av nån anledning fastän jag själv inte har på mig mer. Klär jag på honom långärmad body och byxor är jag rädd att han blir för varm..
Vågar ni andra ha era bebisar sovandes på mage? Min lilla tös sover 100 gånger bättre på mage men jag blir dö-nervös o vågar knappt sova själv...
Fick en gosse 2/6 alltså 5,5 vecka idag.. Jag är lite orolig för kommunikationen oss emellan då han inte söker någon ögonkontakt alls, har lyckats vid något tillfälle att få mycket kort kontakt. Han vänder inte på huvudet efter ljud eller om vi ropar på honom. Han följer med blicken efter leksaker och vrider då på huvudet från sida till sida. Han ler inte än men det ska man kanske inte begära iofs. Vad tror ni, hur är era bebisar? (Jag är ointresserad av övernaturliga bebisar) Tack på förhand!
Vill bara dela med mig av ett litet tips om det är någon mer än jag som glömmer bort att kniiiipa om dagarna. Tycker att det är svårt att komma ihåg då man har 48 andra saker att tänka på ;)
Varje gång man går på toaletten så kan man knipa av strålen 3-4 ggr och hålla några sekunder varje gång. Jag dricker ganska stora mängder kaffe för att hålla mig vaken i sömnbristen så det blir ganska många toabesök per dag ;)