rosii skrev 2014-09-07 10:44:16 följande:
Blää vad jobbigt. När vi är bort & hälsar på är lilla så svår att söva, hon blir övertrött och inte ens tissen hjälper. Hemma behöver jag bara lägga ner henne i nestet så somnar hon! Vagnen somnar hon jätte bra i hemma också. Vi har prövat ha henne i famn när vi är borta, vagnen, nestet inget som funkar hemma funkar borta! Jag orkar aldrig fara hemifrån pga detta :( vad ska vi göra? Vill ju inte stanna hemma i flera månader!!
Usch det låter inte heller kul! Vi har sovit borta hos mina föräldrar två gånger och båda gångerna har hon varit lättare att lägga än hemma av någon anledning. Jag tror inte att du behöver stanna hemma i flera månader. Dom små förändras ju hela tiden och framför allt deras sovvanor så både dina och mina problem löser sig nog av sig själva. Men inte är det kul när man är mitt i det :(
Man kan börja styra deras sovmönster och vanor när dom är 6 månader först så än så länge är det bara att gilla läget :/
Innan gillade Alice inte alls sin vagn och det var gallskrik varje gång vi la ner henne men nu går det mycket bättre. Har varit ute och promenerat i över en timme några dagar i rad till min stora förvåning och det ändrades nästan över en natt så du ska se att det löser sig för oss med detta också. Men jösses vad trött man är på gnälliga bebisar ;) Sen märker jag att hon har blivit lättare att ha med sig sen jag inte känner mig lika stressad. Dom känner nog av ens eget humör och sinnesstämning mer än man tror.
Plus att varje gång hon kommer in i en jobbig fas så tänker jag "ska det vara såhär för evigt nu?" Men det är ju faktiskt relativt korta perioder om man tänker efter :)