Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

nica skrev 2015-02-07 07:37:30 följande:

Hur gick nattningen igår?

Ska försöka mig på att få min lilla att somna i sin säng när hon är frisk. Dock svårare när dom stället sig upp så fort man lägger henne i sängen.

Jag lyckades hålla mig uppe till tio sen gav jag upp

Jo det gick faktiskt jättebra! Hon hade svårt att komma till ro och vaknade några gånger så jag fick gå in igen, men inget skrik eller gråt alls. jag var helt chockad. När jag först la henne så somnade hon på 15 min! Men sen vaknade hon som sagt ett par gånger till.

Jag kände att jag ville sängträna henne innan hon har lärt sig ställa sig upp för då tror jag det blir lite knepigare. Men det behöver ju inte bli det :) Viktigaste tror jag är att man gör på ett sätt som man tror på själv och inte bara tar någon metod ur en bok hur som helst. Lycka till med nattandet :)
  • Kela1981
    Amalian83 skrev 2015-02-07 09:04:54 följande:

Kela: enig i att man måste tro på det man gör själv och med sunt förnuft kommer man långt, men det är inte alltid lika lätt för alla att känna sig lika trygg på det man gör och då kan en bok med tips och råd vara bra.

Skönt att din bebis börjat lära sig att sova i sängen. Det blir så mycket bättre och mer sammanhängande sömn för bebisen då tror jag!

Visst kan det vara bra att få tips o vägledning av en bok. Det var kanske fel uttryckt av mig :) Menade mest att många kanske känner sig pressade att få sitt barn att somna själv och då kanske provar en metod som man inte fullt ut tror på bara för att "inte vara sist i mammagruppen" eller nåt ;)

Det är så himla mycket jämförelser bland mammor och barn så det kan vara svårt att ignorera och se till sig själv och sina förutsättningar.

Tycker det är helt fantastiskt att det inte förekommer alls i denna gruppen och att vi kan stötta varandra istället <3
  • Kela1981

Men om hon har ätit gröt innan så är hon väl van vid gluten så då borde bröd inte vara några problem väl?

Alice börjar bli lite friskare nu (peppar peppar) så nu är det "bara" lite hosta och snor kvar men man märker att det är på bättringsvägen :)

Hoppas hon slipper öroninflammation stackarn, det är inte roligt alls :(

• Kela1981
    nica skrev 2015-02-08 13:08:22 följande:

Hörde från min BVC att de inte är så mycket gluten i gröt...så jag tänkte typ att de kanske var mer i bröd då. Men som sagt bara gissar:-P

Fick domen öroninflammation på lillan nu också smile4.gif

Jaha! Jag trodde det var fullt med gluten ha ha ha.... Men vi ger smörgåsrån också och där lär väl vara en del kan jag tänka.

Stackars lilla sessan :( Hoppas både hon och storebror blir bättre snart <3
  • Kela1981

Här sov vi till 8 innan också men nu vaknar hon mellan 6-7. Jag är inte heller gjord för tidiga morgnar. Skulle behöva en bebis som somnar 19:30 och sover till 10 ha ha ha...

Tänk vilka olika råd man får av olika BVC. Alice har inte ätit på natten sen hon var 5 månader men vissa andra äter på natten tills dom är över året och enligt vår BVC går det bra vilket som. Sen fattar jag att man som förälder kanske inte vill mata på natten längre men vad konstigt att det är så olika riktlinjer :)

Jag har ett litet problem; Alice vägrar att äta ersättning! Hon dricker välling på morgonen och sen dricker hon inte mer på hela dagen. Försöker få i henne vatten, ersättning, Sempers pärondryck men ingenting går hem hos fröken. Nu börjar hennes bajs bli lite torrt och jag tror att det är pga att hon inte får i sig tillräckligt med vätska så nu har jag börjat spä ut fruktpure med vatten och mata henne med det. Än så länge funkar det men det är ju inga större mängder vätska hon får i sig på det viset ändå. Någon som har en mirakelmetod? ;)

• Kela1981

Ringde BVC i dag för att se om hon kunde erbjuda något nytt att testa men hon sa att jag nog redan hade provat alla knep :/ Däremot så sa hon att jag skulle prova ge välling på kvällen istället för gröt så behöver jag inte vara orolig för att hon får för lite vätska även om hon inte dricker till maten. Det har varit lögn att försöka byta gröt mot välling innan men ikväll drack hon en hel flaska :) Yay!!! Sen sa hon bara att jag skulle fortsätta erbjuda och att det ska lossna till slut. Klen tröst nu men jag har väl inget annat att göra. Gav henne en pipmugg med lite vatten till middagen och då försökte hon dricka själv men träffade såklart inte rätt. Känns väl som att intresset finns där i alla fall fast hon verkar inte vilja ha mammas hjälp ha ha ha.... Jag kanske trugar lite väl mycket, dags att ta ett steg tillbaka och låta henne utforska själv ;)

Tack för era svar <3

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-02-10 08:27:18 följande:

Åhh nu skickades det när ja inte va klar :)

Stackars liten, jag är så glad att vi sluppit kolik och magknip här!

Igår natt slutade vi mata och inatt sov hon heeeeela natten från 23-08.... Aldrig hänt!!!!

Hon gnydde två ggr vid 5 men vaknade inte.

Jag själv kunde ju inte sova haha för ja e så van att vakna 4-5 ggr per natt :)

Ska köpa en lott idag!

Heja heja! Hoppas det håller i sig! A har sovit typ 20-06 nu i flera dagar men jag vaknar fortfarande 3-4 ggr :) Tar väl ett tag innan man lör sig lita på att dom sover ;)
  • Kela1981
    nica skrev 2015-02-10 08:31:08 följande:

Jag och min kille diskutera lite om språket när dom är så små när dom börjar prat...Vår lilla börja igår med da da så jag undrar hur långt i språket era små har kommit, någon som sagt första ordet ännu?

Måste ju "skryta" lite om mitt lilla monster också som börjat som smått att gå lite lite mot möbler

Här är det fullt av jajajajaja men inga ord...tror det kommer att ta ett tag till innan hon klämmer ur sig något :)
  • Kela1981

Tänk vad de små sakerna kan pigga upp! Sessan sover så jag har målat mina naglar woohoooo!!!!! Första gången på 8månader ;)

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-02-10 20:32:38 följande:

Åh, jag har haft migrän idag och tagit en tablett. Blir typ lite speedad av dom, känns som att jag druckit flera kannor med kaffe. Har mens också... Så påpekar sambon att jag inte borde göra si eller så och då slinker några hårda ord ur mig. Nu mår jag ännu sämre än innan och sambon har gått o lagt sig... Hatar när det blir såhär, han tar så illa upp av några ord som han vet att jag egentligen inte menade men han hoppade på mig i fel situation. Så nu fick jag luftat det lite. Hatar att somna som ovänner.

Ja det är verkligen inte kul att somna som ovänner :( Kan du inte väcka honom och säga förlåt då? Jag väcker alltid sambon om han somnat, kan inte sova annars :(
Svar på tråden Junibebisar 2014