Junibebisar 2014
Har åkt till Göteborg med e vän och är barnledig. Men när man ser alla barnvagnar och bebisar så vill jag bara hem igen :)
Skönt att vara borta men lika skönt att komma hem o pussa på L :)
Har åkt till Göteborg med e vän och är barnledig. Men när man ser alla barnvagnar och bebisar så vill jag bara hem igen :)
Skönt att vara borta men lika skönt att komma hem o pussa på L :)
Usch en sån natt, lillan hade ont i magen och gallskrek i 1 timme nu är de dock bra med henne och hon tramsar rundor som vanligt
Idag blir de jobba och snart börjar jag jobba ordentligt, känns rätt jobbigt och även kul att börja jobba.
Dottern skulle börjat på dagis 1 juli men då de är mitt i semester tiderna blir de så fel så vi har fått flytta fram de till augusti innan hon börjat.
Jag tänkte köpa ny vagn som inte är så bökig, några tips?
Någon annan som har ett barn som reagerar på fullmåne? Alice blir helt omöjlig på nätterna :(
Nu i påskhelgen åkte båda mina hästar. Jag har lagt en timme om dagen i stallet med L i släptåg, tycker det är skönt att komma hemifrån iallafall en gång om dagen. Vad gör ni om dagarna? Jag har förutom promenader inte kommit på något bra att göra. Idag ska vi till öppna förskolan.
Ja här va det verkligen tyst.
Vi har hund med öroninflammation istället. Idag och på fredag ska jag skriva engelska prov. Pluggar en engelskakurs på halvtid upptill mammaledigheten. Rätt jobbigt måste jag säga, beundrar dom som orkar plugga och ha barn samtidigt!!
Åhhh jag tycker så synd om Ludwig! Han har över 39 graders feber, fick feber i söndags eftermiddag. Va hos läkaren innan idag och vi ska bara vänta och se om det blir bättre eller sämre.
Man vill ju bara ta över smärtan och febern så han slipper. Mitt mammahjärta gör så ont av att se honom så.
Åååå jag blir galen! Min lilla verkar fortfarande ha ont i öronen :( Hon är jättegnällig och klänger på mig 24/7, tar sig för ena örat stup i ett, blöjbytena sker numera ståendes och nätterna är katastrof eftersom hon inte vill ligga ner. I morgon blir det att ringa vc igen och höra om den där remissen till ÖNH. Det hade varit skönt om hon kunde bli frisk nu :(
Från att vara pigg glad och äta så bra, så har L tappat matlusten och typ vägrar ens smaka på maten. Har man väl fått i honom en sked så går iallafall halva portionen ner innan det är stopp. Verkar som att tand nummer 6 är på väg också.
Sen är han så har han äntligen fattat det här med krypställning! Men han kommer ingenstans... Tog dock första kryptaget i morse så det släpper kanske snart!
Hej tjejer!
Det var länge sen jag skrev nåt här men är inne och läser lite ibland. Min lilla tjej sover äntligen ganska bra, om ni minns så vaknade hon ju konstant genom hela nätterna. Dock har hon haft några jobbiga nätter precis nu när tand nr 3 har tagit sig igenom och hon haft sin andra förkylning någonsin. Men den var över på 2 dygn tack och lov
Hon är 73,5cm lång och väger ca 9,5kg och hon springer nu. Jag skojar inte. Hon lärde sig gå precis innan hon blev 9 månader och nu går hon helt själv ute och springer gärna. Hennes favoritlek är när jag jagar henne och hon får springa, då tjuter hon av skratt <3 hon säger inga ord än, men pratar med en oändligt massa ljud och smackar med munnen när hon vill ha mat eller vatten. Hon klappar händerna och ställer sig upp och dansar när hon hör musik och hon letar efter nappen när man frågar vart den är (SÅ gulligt!!).
Kan ni förstå att våra små snart är 1 år?! Heeelt galet! De är snart inga bebisar längre utan börjar bli barn verkligen. Så jäkla häftigt! Kram på er alla!
Igår hade vi kub. Där upptäcktes det att fostrets hjärta slutat slå för knappt två veckor sedan i v 9+6. Jag är så förstörd. Tur att jag har min älskade pojke att krama, det gör inte så mycket längre att han sover så dåligt, han lever ju och är frisk,m. Jag skulle stå ut med sömnlöshet länge till bara jag fick se bebisen i magen sprattla, men den är död.
Vet inte hur jag ska lösa allt det praktiska nu :( om det blir piller eller skrapning och om jag måste vara kvar på sjukhuset, vill/kan inte lämna min pojke så länge..