Junibebisar 2014
Han va feberfri i morse så han har mått väldigt bra idag! Men nu ikväll hade han lite feber igen. Lite svårt att somna även om han va riktigt trött. Håller tummarna att natten blir bättre för oss :) Hur är det med din lilla?
Åh jag blir galen! Tappar tålamodet totalt.... L är trött och gnällig, bär runt på honom så han ska bli lugn och tröttare. Lägger ner i sängen då ligger han bara och är hyperaktiv och typ skrattar. Mammans tålamod räcker inte riktigt till och jag brukar bara gå därifrån men få börjat skriken istället. Vad gör man?
Stackars liten Isabelle var otröstlig och hade 40 graders feber när hennes två tänder dök upp :(
Man får tänka att det är ju värst för dom, och bara finnas där och trösta, kan din man avlasta lite eller ngn annan?
Hoppas ni får sova inatt båda två
Kela vi får ta och träffas nu så får våra tre bebisar leka med varandra :)
Öppna förskolan är såååå roligt, isabelle älskar det, vi går på onsdagar i kävlinge då är det barn upp till ett år samt tisdagar är det baby cafe i löddeköpinge.
Efter ÖF sover hon i typ två timmar :)
Någon mer som går på babyrytmik?
Vi har både i biblioteket samt i församlingshemmet.
Vad gör ni för aktiviteter med era?
Vi brukar gå till badhuset en gg i veckan,öppna förskolan varje vecka,rytmiken blir varannan vecka,babycafe ska vi testa nästa vecka.
Haft en såå urdålig natt! Kl 2 ligger L i sängen och typ springer ett helt maraton med benen, han somnade om kvart över två. Sen har han hållt på till och från resten av natten. Någon gång lyfte jag över honom till min säng men det verkar inte bättre där för han rör sig och sparkar som bara den... En fas? För mycket energi? Ja jag vet inte.
Vad jobbigt med alla förkylda bebisar!
Jag och L va på barnkalas igår, det va han och massa dagisbarn, så snart knackar väl förkylningen på dörren. Sambon kom h från kickoff igår med förkylning också....
Har ansökt om förskoleplats till L. Min lilla skrutt blir så stor! Han kommer vara 13,5 månader när han börjar. Jag ville varit hemma till efter jul och nyår men omständigheterna har ändrats och jag vill inte tillbaka till min katastrofala arbetsplats så jag ska söka in till skolan i höst istället. Tycker han är lite för liten för att släppa iväg till förskolan, men nu måste vi.
Vi har inte sänkt sängen än, kommer vänta med det tills han kommer på att man kan ställa sig upp.
Har märkt de senaste dagarna att L ha börjat förstå saker man säger och visar intresse för vissa saker. Bland annat så tittar han upp i taket om man frågar var lampan är. Ser han en lastbil så är det jättespännande. Så himla kul när man kan börja kommunicera litegrann :)
Jag har slutat amma! Igår kväll va sista gången :) Nu blir det gröt hädanefter! Har även lyckats natta otroligt fort. Har gått fort innan också jag har sjungit lite och stoppat om och stoppat i napp ungefär 10-15 minuter, men ikväll så pussade jag godnatt la ner honom i sin säng och gick därifrån. Hörde att han pratade litegrann och sen va det tyst, tog max 5 minuter! Hoppas hoppas att det kan fortsätta såhär :)