Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

smalljey skrev 2014-12-19 22:04:30 följande:
    Ja vi har det så trots att fasen är över så jag vetifan vad som är fel? Killen får ta över nattningen varje gång jag gör för jag flippar när hon bara sparkar och sparkar och gnäller och gråter och pratat om vartannat. Hon är supertrött men KAN inte slappna av, helt stört! Jag grät här ikväll och sa just att fan tänk att få slänga sig på soffan en tidig kväll och glo på film tills man inte orkar mer, sen gå och lägga sig och sova när man själv vill och sova tills man vaknar av sig själv morgonen efter. Alltså vad lätt man hade det förut! Helt galet vad en sån enkel vardagsfrågor känns som lyx nu smile1.gif
    Ja vilken frihet man hade tidigare! Jaja, den kommer åter....om sisådär 18 år ha ha ha :)

Funderar på om det har med separationsångest att göra. Det är väl efter den fasen som dom fattar att mamma faktiskt kan gå ifrån dom och att vi inte sitter ihop? Har hört från flera håll att 6-8 månader är åldern då dom blir extra klängiga. Så med det i tankarna så sov jag med en mjukispingvin som är hennes så jag sen kan lägga den i sängen hos henne. Det kanske hjälper om det finns något som luktar mamma?
  • Kela1981
    smalljey skrev 2014-12-19 22:10:54 följande:

Nu spammar jag oxå, men jag måste bara lägga ut ett foto på min lilla. Jag tog lite alldeles för sena foton ikväll som ska skickas som julkort i helgen...hon är så söt mitt lilla hjärta!

phpe909Dr45964.jpg

Ha ha vilken söt tomte!!! Vad stadigt hon sitter!!!
  • Kela1981

Alltså! Min sambo jobbar normalt sett natt, dvs 18-06. I helgen tog han ett par extra pass och jobbade för en gångs skull 06-18. Herregud vad tråkigt det var! Jag fattar om ni som har "normalt" arbetande respektive blir galna på dagarna! Fy vad tråkigt det var om man jämför med annars. Plus att han kommer hem och sen ska hon sova typ en timme senare så han hade ju inte alls fått träffa henne alls lika mycket om han jämt jobbat dagar. Och då har jag ändå haft att göra med att förbereda julfirandet som vi ska ha här hemma i morgon :/ Nej, tacka vet jag nattpassen; sällskap nästan hela eftermiddagen och sängen för mig själv på nätterna ;)

Hoppas ni alla haft en mysig 4e advent <3

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-12-20 19:48:20 följande:

Idag blir pojken 6 månader <3 Så det blev lite månadskalas och fika.

Nu när jag äntligen lagt ut min häst till försäljning så blev jag så himla sugen på att rida. Så jag satt upp idag och red ett ordentligt dressyrpass! Ångrar det lite nu för det känns som om jag precis fött barn... Enda stället jag har ont på just nu är i grenen och i svanskotan och sittbenen. Haha! Jag har ju inte ridit så på mer än ett år. Imorgon blir det nog värre dessutom :)

Hur mår du nu då? Gick det bra eller har du fortfarande ont? Huvudsaken är väl att det var värt det ;)
  • Kela1981

I går hade vi julafton hos oss för min familj och Alice blev begravd i klappar. Bland annat fick hon en jättefin gåstol som hon inte når ner i ha ha ha... Kör sista maskinen disk just nu och sen är allting undan plockat! Känner mig fortfarande helt färdig efter i går så idag gör vi exakt ingenting som vi inte måste eller vill ;) Men mysigt var det :)

Hoppas ni alla får en mysig lillejul <3

• Kela1981

Uppdatering: feber, förkylning, kräkningar, diarré, matvägran, slemhosta. Ja det var väl inte så spännande! Tur att vi i alla fall inte hade några storslagna planer för nyår som måste ställas in ;)

Gott nytt år på er :)

• Kela1981

Vad hände?! Helt plötsligt sitter hon superstadigt! Vågar inte sätta henne rakt på golvet än men madrassen vågar jag lämna henne på, hon tycker mest det är roligt när hon trillar :) Fortfarande jätteförkylda hela familjen så nyårsafton spenderades hemma som vilken annan kväll som helst och hon sov igenom alla smällare och fyrverkerier :D

Tänk; 2015 ska våra små fylla 1, vissa ska börja på dagis, vi själva ska börja jobba igen....fy vad tiden går <3

• Kela1981
    smalljey skrev 2015-01-01 20:08:44 följande:

Kul att se utvecklingen på alla bebisar nu! Händer ju massor bara över en natt för alla smile2.gif hoppas alla fick en bra nyårsafton! Vår lille tjej vägrade sova ner än 5 minuter på hela kvällen så det blev gnälligt mest hela kvällen tyvärr. Men efter 12-slaget när hon låg i vagnen och det var nyårssmällar överallt så somnade hon. Knas!!

Ville bara dela med mig av hur våra morgnar ser ut nu. Hon reser sig upp och vill att vi ska bära över henne. Imorse stod håret rakt upp oxå, hård natt tydligen smile5.gifphpLSFvHi18658.jpg

Oj! Dags att sänka sängen? Alice vill gärna resa sig men har inte klurat ut hur hon ska bära sig åt :) Det börjar verkligen hända saker nu med våra små :)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-01-02 13:05:54 följande:

Hur många gånger om dagen äter era bebisar? Hur många timmars mellanrum ungefär?

Läste idag att barn mellan 6 månader till 1 år bara behöver sova 2 ggr om dagen. Lilla L har tills idag sovit 3 ggr per dag. Han har svårt att somna på kvällen... Så hoppas detta ska hjälpa.

Ska försöka att börja med att amma en gång om dagen, bara till kvällsmålet.

Alice äter 4 "huvudmål" och två mellanmål. Tänker byta ut lunchen till riktig mat så fort hon är frisk och tillbaka till sitt vanliga jag.

Angående sömnen så tror jag inte man kan säga att alla barn bara behöver sova 2 ggr/ dag. Alice sover 3-4 ggr/ dag, ibland till och med 5 men det beror helt på hur länge hon sover varje gång. Nu har hon precis somnat för 3e gången idag och förhoppningsvis så sover hon en timme i alla fall annars kommer hon att behöva sova en gång till innan natten. Jag vill dock gärna att hon börjar vara uppe längre stunder och sova färre gånger, just nu klarar hon max 2 timmar sen är hon helt slut och måste sova. Det kommer väl tänker jag.
  • Kela1981

Förresten på tal om att lugna på natten utan att ta upp; sambon monterade på vyssan lull tassar på A säng och dom är fantastiska! Innan var jag alltid tvungen att ta upp henne för att natta om även om hon inte åt på natten. Nu kan jag bara stoppa in nappen och vagga sängen lite. Yay!

Svar på tråden Junibebisar 2014