• Axo

Junibebisar 2014

Kommer också ta alla vaccinationer. Malte får sin mot rotavirus nästa vecka!

• Axo
    Kela1981 skrev 2014-08-07 07:16:21 följande:

Usch! Känner mig urlakad, utschasad och fullständigt färdig. Vår prinsessa är sju veckor och jag undrar när man ska börja njuta av det som alla säger är så fantastiskt. Det är klart att hon är fantastisk och när de där leendena kommer så blir man ju helt knäsvag. Men hur hanterar man sömnbristen egentligen? Och då har vi ändå en hyfsat lätt bebis tror jag.

Första "bråket" med sambon kom nu klockan 6 på morgonen så där gick den dagen åt skogen. Vill bara sätta livet på paus och få lite andrum. Sitter bara och gråter och vill inte mer. Är det så här det ska vara?

Förlåt men jag behövde bara kräka av mig lite...allting känns lite tufft just nu.

Det enda jag kan säga är att det blir bättre! Inte mycket till tröst just nu, men snart har du glömt bort det där.

Jag njuter inte heller särskilt mycket de första månaderna, de är mest en transportsträcka. Efter typ 6 månader har man ju kommit in i det ordentligt och förhoppningsvis fått till lite rutiner när det kommer till mat och sömn.

Säg åt mannen att ta bebisen och så går du ut och tar en promenad helt själv, det är underbart!
  • Axo
    Kela1981 skrev 2014-08-07 11:01:48 följande:

Tack för ert stöd tjejer! Det känns bättre bara att få höra att man inte är ensam och att det går över :) Känns ju tabu att inte njuta i fulla drag för enligt alla runt omkring är det ju just det man ska göra den här tiden. Ser fram emot när "transportsträckan" är över :)

Det är ju lite konstigt det där att man måste njuta av spädbarnstiden. Jag har svårt att tänka mig att det inte finns någon som inte tycker det är jobbigt med bebisar. Visst att det inte är jobbigt hela tiden, men oftast så är det ju det.
  • Axo
    Sansa Snark skrev 2014-08-07 15:39:03 följande:

Ja! Och även det där att man ska njuta av graviditeten. Vissa kanske gör det, men jag tyckte mest det var jobbigt.

Graviditeten ska vi inte prata om. Vilket helvete det är.
  • Axo
    soffipropp1987 skrev 2014-08-07 21:03:57 följande:

En fråga

Vad gör ni av era bebisar om dagarna? Tänk att den har fått mat och är ganska nöjd. Min pojk tycker om att ligga på en filt på golvet, ibland somnar han till och med där när jag håller på med något annat. Han har till och med somnat i babygymet några gånger.

Har precis tagit fram babygymmet och än så länge tycker han om det. Annars ligger han i babysittern eller i sele när han inte är helt nöjd med att ligga själv.
  • Axo
    smalljey skrev 2014-08-08 08:21:20 följande:

Åh du är verkligen inte ensam! Gud vad uppfriskande att fler känner precis så. Jag råkade skriva en liknande status på Facebook för ett tag sen och jääääklar vad folk har åsikter! "Det är den bästa tiden i livet", "njuuuuut av bebislivet", "det är så fantastiskt". Men fan man sover inte, man hinner knappt äta frukost och lunch vissa dar och duscha är inte ens att tänka på förrän karln kommer hem från jobbet. Och graviditeten som alla säger att "åååh det är så mysigt!", vart då nånstans? Stor och klumpig, obekvämt, kissar konstant och man kan knappt knyta skorna, halsbränna från helvetet, matvanorna blev helt upp och ner...och alla såna åsikter förstår folk omkring en inte alls.

Sen har jag bestämt mig för att jag bara vill ha ett barn för killen har 2 sen innan så vi är redan 5 i familjen. Och det vägrar folk acceptera. "Jaja, vänta du bara...det kommer en till om ett tag höhö". Men fan, lyssna på vad jag säger!! Jag älskar min dotter och jag älskar även min karriär så jag vill hinna våda delarna. Vi lever trots allt bara en gång och jag vill inte bli en småbarnsmamma som upptäcker om 18 år att oj, vart tog tiden vägen. Nä, fan folk måste respektera andras val och åsikter utan att lägga sig i.

Nu kämpar vi på och hoppas man kan njuta av att barnen får rutiner och vår sömnbrist blir obefintlig snart ????

Vänta bara tills dottern blir runt 1,5-2 år. Då kommer alla jävla frågor. "Jaha, när kommer nästa barn?"

"Blir det något småsyskon snart?"

Hatade verkligen folk som ska lägga sig i. Det skiljer 4 år mellan mina grabbar och det har varit ett medvetet val att vänta tills Viggo blivit större och mer självständig. Hade det varit så att vi försökt tidigare så hade jag blivit knäckt av alla frågor.
  • Axo
    Kela1981 skrev 2014-08-08 09:22:18 följande:

Fattar inte varför folk ska blanda sig i andras barnafödande! Vi har jättemånga i vår omgivning som har eller har haft problem att bli gravida, missfall osv så när vi började försöka så berättade vi inte det för någon för vi visste ju inte om det skulle fungera för oss. Framför allt så blir jag förvånad över att folk som själv har barn tjatar och lägger sig i. Har dom glömt hur det var? Kan man inte få bestämma själv?

Jag vill också ha lite längre mellan denna och nästa och det är väl ingenting konstigt tycker jag. Måste väl hinna förtränga spädbarnstiden ordentligt ha ha ha....

Har också svårt att fatta det. Visst, jag kan också vara nyfiken och undra om inte de ska skaffa barn, men aldrig att jag skulle ställa frågan rakt ut. Jag skulle heller aldrig fråga hur länge någon har försökt.

4 år var verkligen det optimala för oss. Viggo har hunnit bli så pass stor att han fattar vad det innebär att bli storebror och han klarar sig relativt bra själv. Han tycker verkligen om sin lillebror och är jättestolt!
  • Axo
    ellami skrev 2014-08-08 22:52:11 följande:

Är det bara jag här som älskade att vara gravid?! Trots att det var både tufft och svårt emellanåt var det ju underbart mysigt <3 sen verkar jag vara den enda som dessutom redan är sugen på en till, ha ha.. Nä inte direkt men vill gärna ha tvåan tätt så det blir max 2 år mellan första och andra barnet :)

Inte så lätt att njuta när man mår illa konstant, spyr varje morgon i 16 veckor sen varje natt på grund av halsbränna, får foglossning i v 5, sjukskrivning på heltid sen v 15.

Hade gärna velat njuta, men det gick helt enkelt inte..
  • Axo

Har varit på 2 månaders kontrollen idag. 6,2 kg och 59,5 cm lång är min lilla klump!

Allt såg fint ut och han fick rotavaccinationen. Ni som också gett den, blev era bebisar dåliga? De kunde visst få lite ont i magen och lätt feber som biverkningar.

• Axo
    LokesMammi skrev 2014-08-12 20:04:25 följande:

Ojdå. Stor liten sak! =) En kompis son om är kika gammal som min väger 6.1! Så han är också stor! =) Vi har inge 2mån så gick o vägde honom själv på bvc. Han väger 5255! =)

Ja, han är en liten knubbis

Storebror var också stor.
Svar på tråden Junibebisar 2014