• nica

Junibebisar 2014

De är tyst här hur är det med alla? Tänk de börjar närma sig med stormsteg att våra små snart är 1 år! var har tiden tagit vägen!?

• nica

Kela stackars liten

hoppas hon snart blir frisk!

Soffipropp krya på vovven

Jag pluggade på komvux + jobbade när mina grabbar var mindre kam ju inte säga att man var så pigg på kvällarna:-P

Ellami hut går de för dig och bebisen i magen

Ammning kam jag tyvärr inte komma med några tips...prova fram om de finns någon napp han vill ha är väl de bästa tips jag har och ha han nära bröstet så han känner fin lukt när han har napp.

Nu ska jag gnälla av mig lite haha sålde 3n vagn till en tjej som var i stort behov av en så jag gick med på att sälja min vagn billigt för 800kr (en sulky) och nu ser jag att hon försöker sälja den för 1600kr så falska när jag vet att jag kunde sälja den till folk som verkligen hade använt den!

Inte nog med de så var så klart mitt tåg inställt som jag skulle ta när jag skulle hem så kom hem en hel timme senare och fick stressa med att lägga barn m.m. skönt är jag ledig i morgon och jag har hört att vädret ska vara bättre så jag ska verkligen njuta med mina små hjärtan!

• nica

Klart jag var tvungen och sabba för henne....berättade för personen som tänkte köpa den av henne vad hon själv hade köpt den för av mig och ville snyfthistoria hon drog för mig om att hon var så akut behov av vagn. så den vagnen kan nog bli lite svår att sälja om jag lägger näsan iblöt

Har väldigt svårt för såna människor.

Min lilla sover oftast hela nätter vaknar till men är lätt att natta om.

Troligen sover ju din lilla loppa dåligt p.g. a. Öroninflammation då de blir mer tryck i öronen när man ligger ner.

• nica

Min lilla loppa försöker leka tagen hon går mot en med busig min och när man går mot henne så försöker hon springa ifrån en. ( kanske inte de smartaste då hon precis lärt sig gå:-P ) tror hon härmar sina bröder när hon sett dom leka

Amalian vad gör din dotter när hon härmas?

vad säger Wonder weeks? Har själv inte den appen brukade läsa här när ni skrev om den:-P

• nica
    boogiewoogie skrev 2015-04-20 17:37:20 följande:

Vem mer än jag börjar få en trotsig unge...som ibland vääägrar sova på dagen trots att hon är huur trött som helst ?!

Trotsig på kvällen när hon ska sova och de kan ta upp till 2 timmar att natta henne! Sen sover hon som en kratta hela natten och vaknar kinkig på morgonen... dock inte alltid så när hon somnar i tid så sover hon och är en glad liten tjej på dagarna
  • nica

Kela, hur är de med lillan ikväll? Bättre med öronen?

Soffipropp skönt att din lille verkar bättre :')

• nica
    Kela1981 skrev 2015-04-27 19:31:14 följande:

I dag tog Alice sina första steg!!!! Här går det undan minsann! Hon är galet ostadig och det är inte många i taget men ändå. Så sjukt stolt man blir :D

Så duktig hon är <3
  • nica

Har haft fullt upp denna veckan 2 av 3 barn sjuka och har jobbat så man är lagom mör.

Ska snart iväg och jobba ännu en gång men i morgon är vi alla lediga och kan mysa förhoppningsvis är alla friska då med.

trevlig valborg till er alla!

• nica
    ellami skrev 2015-05-01 08:52:43 följande:

Igår hade vi kub. Där upptäcktes det att fostrets hjärta slutat slå för knappt två veckor sedan i v 9+6. Jag är så förstörd. Tur att jag har min älskade pojke att krama, det gör inte så mycket längre att han sover så dåligt, han lever ju och är frisk,m. Jag skulle stå ut med sömnlöshet länge till bara jag fick se bebisen i magen sprattla, men den är död.

Vet inte hur jag ska lösa allt det praktiska nu :( om det blir piller eller skrapning och om jag måste vara kvar på sjukhuset, vill/kan inte lämna min pojke så länge..

Så tråkigt jag beklagar verkligen! Finns inga ord jag kan finna för att få dig att må bättre.:-/

Massa kramar
  • nica

Känns som dom flesta har fullt upp med de små nu:-P

min ena son fyller snart 5 år och jag funderar lite på om jag ska ha kalas för tösen och grabben samtidigt detta året då lillan ändå inte riktigt förstår de med kalas.

Många som snart börjar jobba också kanske? Själv jobbar jag på och allt flyter på bra dock så saknar man att vara hemma och mysa med barnen.

Vad ska man köpa i present till dom små? tycker de är svårt att köpa något nu då lillan inte bryr sig så mycket om sina leksaker met än en sak och de är en bil, så kanske får bli något sånt:-P

• nica
    Kela1981 skrev 2015-05-08 17:51:16 följande:

Ikväll är det första gången som vi har barnvakt en hel kväll för lillan. Sambon jobbar och vi i mammagruppen har bestämt oss för att gå ut och äta utan barn så mormor får sitta barnvakt ikväll. Inget gallskrik när jag gick i alla fall :) Hoppas hon håller sig nöjd hela kvällen :)

Trevlig helg tjejer!

Hoppas du får en toppen kväll! Försök njut lillan har säkert de bra
  • nica

Fler som har trotsiga små busungar som ska spotta ut all mat man ger om de inte är mat man kan äta själv eller efterrätten ?

• nica
    Åttiotalist skrev 2015-05-18 13:38:54 följande:

Min spottar ut allting. Hela tiden. Gör inget annat än att städa känns det som..

Då är de inte bara jag som har rena pärsen med att försöka få i min lilla mat....de ska tramsar spottas och ha sig. Dock så försöker hon äta själv nu ( som även de blir väldigt kladdig:-P) längtar till de inte blir så mycket städade efter varje måltid
  • nica

Vägde och mätte min lilla plutt igår och hon har passerat 9 kg nu och var 71cm läkaren var knepig och ville inte tro på att hon gick, kan ju säga att hon lärt dig att gå baklänges också. Visst de är tidigt men inte unikt.

Några ord har kommit igång också som där,titta, äta, mamma, pappa de händer så sjukt mycket på kort tid idag lärde hon sig att låtsas hosta så gulligt

Hur mår era små? Hur stora har dom blivit? Tänk snart fyller våra små år

• nica
    soffipropp1987 skrev 2015-05-19 20:34:47 följande:

Vad gör jag för fel?

Börjar nattningen med att byta blöja, sätta på pyjamas och sen läsa lite böcker.

Så fort jag lägger ner honom är han snabb som blixten över på mage och sen upp och stå. Lägger jag ner honom igen, säger att nu är det natten du ska sova. Samma ritual pågår i kanske 1,5 h. Tillslut tycker han bara det är kul och skrattar bara åt mig.

Lämnar jag honom och går ut ur rummet gråter han så att han nästan kräks.

Känner att mitt tålamod snart tar slut.

Har ni några tips?

Du gör inget fel, han testar bara gränserna

Är de mörkt i rummet? Ta inte upp honom om han inte är ledsen för är han de ta upp och trösta och lägg han när han är tröstad. Troligen är de bara en period och han "testar" dig.

själv så ligger min dotter i vår säng bär hon nattas och rullar runt, babblar och tramsar massor innan hon somnar. Så jag har inga bra tips mer än ha tålamod :-P
  • nica

Tror min är bland dom sista hon fyller år den 26 så igår blev hon 11 månader rätt komiskt då hon var beräknad den 9 juni men kom inte förrän 26 med igångsättning annars vet man aldrig när ungen skulle behaga att komma ut:-P

• nica

Grattis alla mammor på mors dag hoppas nu får en toppen dag!

• nica

Förskolan går inte så bra för min lilla...blir tok ledsen när vi pakerat utanför dagis gråter massor när jag lämnar henne sen går de bra på fram till att någon ska hämta ellet lämna något barn då blir hon ledsen igen förra veckan började hon lite mer på allvar 10.30-15.00 ena sagen och 10.30-16 andra..första sagen vägrade hon äta :-/

• nica

De är inte de roligaste, men vi bestämde att ta de lugnt med inskolningen men nästa vecka ska vi försöka så hon går "på riktigt ' så hoppas jag att de blir bra

Idag är jag ledigt från jobbet så då ska jag passa på att köpa lite kläder till mina små trollungar

Hösten närmar sig med stormsteg :-/

Har redan beställt vinterkläder till barnen var 3 för 2 och då jag har 3 barn passade jag på

• nica

Ska ev till ullared nästa söndag, fanns de mycket?

Blir dyrt att köpa kläder till 3 barn...regnkläder till lillan köpte vi på p.o.p för de var svårt att hitta små regnkläder.

Vilken storlek har era små nu? Min har 74/80 men 74 börjar som smått att bli för litet :-P

Svar på tråden Junibebisar 2014