• nica

Junibebisar 2014

Kela, Asjak - de är kul att se framstegen men nu känns de som de går alldeles för snabbt, hinner inte med min bebis blir stor för snabbt ! .

Har en förkyld och gnälligt bebis just nu, stackars liten så trött på alla sjukdomar nu.

• nica

Jag provad med lök metoden härom dagen. ..vet inte om de hjälpe eller jag inbillade mig lite:-P

• nica

Fy för denna års tiden min bebis är förkyld och sover inte på nätterna mellan grabben fick domen öroninflammation idag

• nica
    Asjak skrev 2015-02-05 08:52:15 följande:

Blir att åka till barnakuten när vi har ätit lite, vårdcentralen hade inga fler tider.

Lycka till och hoppas lillan snar blir bra!
  • nica
    Kela1981 skrev 2015-02-07 07:21:20 följande:

Ha ha ha snacka om att man är trötta föräldrar! Vi gick o la oss halv nio båda två igår :D

Hur gick nattningen igår?

Ska försöka mig på att få min lilla att somna i sin säng när hon är frisk. Dock svårare när dom stället sig upp så fort man lägger henne i sängen.

Jag lyckades hålla mig uppe till tio sen gav jag upp
  • nica
    familjemodern skrev 2015-02-08 00:08:16 följande:

Fler som ger sina barn lingongrova? Vår bebis har börjat att rata gröt nu och det ska inte behöva vara en kamp med mat. Har testat med alla möjliga fruktpureer på, men nej.

Tänkte lingongrova till frukost och kvällsmacka innan natten. Ammar massor till detta!

Jag tror man ska försöka undvika bröd innan dom små har vant sig vid mat p.g.a de är mycket gluten . Bara som jag tror dock. Har du provat olika sorters gröt? Min lilla tjej får 8 månaders gröt med smak nu och de åker ner med god aptit (dock är hon inte så kräsen)

Annars fråga på BVC alltid lättare
  • nica

Inatt sov min prinsessa hela natten i sin säng, har fått sova en del hos oss eftersom hon haft svårt att sova. Så inatt sov jag gott

ser ut som hennes öra har runnit så vi ska åka in och kolla upp de idag så inte hon också fått öroninflammation som brossan:-/

Hur mår era bebisar?

• nica

Hörde från min BVC att de inte är så mycket gluten i gröt...så jag tänkte typ att de kanske var mer i bröd då. Men som sagt bara gissar:-P

Fick domen öroninflammation på lillan nu också

• nica

Ellami - skönt att få svar! Jobbigt med att ha nån form av allergi men skönt med att de kommit fram till vad. Jag hade nog rekommenderat att sänka sängen eftersom han ställer sig, känner du att du vill ha han jämte sängen så ta bort benen på er säng då

Kela- Tack <3

Familjemodern - då ska de ju inte vara några problem

Asjak- krya på er <3 hon verkar ta öroninflammation bra lite gnällig me inte så farligt.

Fler som har bebisar som börjar gå upp tidigt på morgonen? Min lilla sov till 8 innan och nu vaknat hon runt halv 6. Jag är inte skapt för tidiga mornar :-P

Svar på tråden Junibebisar 2014