• nica

Junibebisar 2014

Gulas skrev 2014-12-09 00:12:48 följande:

Vi ska flytta om en vecka och jag kom på nu att vi inte adressändrat. Loggade in med mobilt bankid och skrev med sambon plus bebis i samma eftersom vi alla är skrivna på samma adress nu också. Är man under 26 ska ju eftersändningen kosta 195kr men det stod att vi skulle betala 450kr.. Bläää jag blir så trött! Får väl ringa och tjata på dem när räkningen väl kommer sen.

Det var mitt gnäll för idag :)

Om jag inte har helt fel för mig ska de räcka att ändra adress på skatteverkets hemsida så behöver man inte eftersändning. Var dock ett par år sedan jag flyttrade med har en svag aning om att de var något sånt.
  • nica

Haft en jobbig natt först har min kära lilla bebis någon typ av separations fas så så fort jag lägger henne när hon somnat vaknar hon och skriker, tar upp henne så hon ligger på mig och hon somnar på två röda. Efter att till sist fått henne att sova i sin säng och fått sova ert par timmar kommer min 4 åring och har 40 graders feber och fryser massor trots filt och täcke :-/

Stora grabben ska snart till skolan sen blir de en lugn dag med de andra små trollen

• nica
    hurtänktedunu skrev 2014-12-09 15:51:19 följande:

Igår fick min lilla tös hål i öronen. Hon var så duktig och gick över snabbare än med vaccinationerna. Nu är hon precis som vanligt och mer vild än tam. ;)

Jag måste bara fråga varför ni väljer att ge henne örhänge när hon är så liten?
  • nica

Idag blir dottern 5 1/2 månad och ska på läkare kontoll min storange grabb blir 6 år! tiden går sjukt snabbt .

Grabben på 4 är feberfri och alla i familjen mår rätt bra nu, hoppas de håller sig så trött på sjukdomar nu:-/

Hur mår ni andra och dom små?

• nica
    hurtänktedunu skrev 2014-12-10 11:09:18 följande:

för att dom inte pillar på det i den åldern. hon märker inte av dom på samma sätt och hon minns det inte sen. lättare med en liten än med en typ 5 åring.

sessan4 jag är väl medveten om riskerna då jag själv är sjuksköterska på en akut/barnakutmottagning.

Och hon rör inte örhängena. verkar inte störa henne alls. hon kliar inte och verkar inte ha ont i dom när man gör rent dom heller. infektionsrisk finns i alla åldrar oavsett när man väljer att ge dom. Man kan liksom aldrig vara säker. Men en 5-åring pillar garanterat mer än va en 5-månaders gör utan tvekan. Hon har inte kommit åt dom en enda gång än så länge. Som sagt hon verkar inte ens veta att dom är där.

Gjorde mindre ont än vaccinet verkar det som då hon grät 20 sekunder på sin höjd. sen var hon lika glad igen.

Så jag är väl medveten om vad vi gör och riskerna med det. Och jag ser inget problem med det faktiskt. Inte som att jag skär av ett finger direkt.

Var inget påhopp om du tog min fråga som de. Du tycker en sak och jag en annan helt enkelt , alla är olika

Jag tycker själv dock att mina barn får välja själv när de vill ha och att jag kan kommunicera med dom. Men de är jag de
  • nica

Soffipropp, axo - här är riktigt trist väder också vi har "bara" lite förkylning så känns nästan som friska om man jämför hur de varit :-P

• nica
    Axo skrev 2014-12-10 13:35:17 följande:

Jaha, nu sitter jag och väntar på farfar som kommer och hämtar den stora sen blir det en tur till akuten med Malte igen

Hoppas de gått bra för lilla Malte.
  • nica

Jaha, nu sitter jag och väntar på farfar som kommer och hämtar den stora sen blir det en tur till akuten med Malte igen

• nica

• nica

Såg att jag postat 3 ggr samma inlägg, hmm skulle på att internet på mobilen krånglade :-P

Soffipropp kan du inte ge honom flytande Alvedon eller något så han kan få i sig lite mat stackaren.

Svar på tråden Junibebisar 2014