hurtänktedunu skrev 2014-12-10 11:09:18 följande:
för att dom inte pillar på det i den åldern. hon märker inte av dom på samma sätt och hon minns det inte sen. lättare med en liten än med en typ 5 åring.
sessan4 jag är väl medveten om riskerna då jag själv är sjuksköterska på en akut/barnakutmottagning.
Och hon rör inte örhängena. verkar inte störa henne alls. hon kliar inte och verkar inte ha ont i dom när man gör rent dom heller. infektionsrisk finns i alla åldrar oavsett när man väljer att ge dom. Man kan liksom aldrig vara säker. Men en 5-åring pillar garanterat mer än va en 5-månaders gör utan tvekan. Hon har inte kommit åt dom en enda gång än så länge. Som sagt hon verkar inte ens veta att dom är där.
Gjorde mindre ont än vaccinet verkar det som då hon grät 20 sekunder på sin höjd. sen var hon lika glad igen.
Så jag är väl medveten om vad vi gör och riskerna med det. Och jag ser inget problem med det faktiskt. Inte som att jag skär av ett finger direkt.
Var inget påhopp om du tog min fråga som de. Du tycker en sak och jag en annan helt enkelt , alla är olika
Jag tycker själv dock att mina barn får välja själv när de vill ha och att jag kan kommunicera med dom. Men de är jag de