Junibebisar 2014
Ni som skrivit "rejält mål mat" eller "kvällsmål" istället för välling på kvällen, vad består den maten av?
Ni som skrivit "rejält mål mat" eller "kvällsmål" istället för välling på kvällen, vad består den maten av?
Jag förstår precis hur ni känner angående andra som får barn. Ingen av mina kompisar har barn eller är gravida och jag skulle bli såå avundsjuk om någon berättade att dom ska ha barn! Även fast man lever i ett organiserat kaos just nu och att man redan vet vad "nyfödd bebis" innebär så skulle jag ändå bli avundsjuk :)
Jag har en liten sömntuta här hemma idag, det va riktigt länge sen som jag inte gick upp innan halv åtta. Nu är den över åtta och han sover fortfarande min lilla hjälte <3
Har era bebisar rutiner? Ludwig har haft rutiner länge nu och gud nåde mamman om hon inte följer dom!
08.00 vaknar och frukostgröt + lite amning
09.30 promenad och sova
11.00 mat! Amning
12.30 ca sova
14.00 mat! Amning och smakis
15.00 sova i spjälsängen
17.00 mat! Amning
20.00 Amning och sova
Så ser det ut, jag trivs rätt bra med det. Men vi ska börja trappa ner på amningen nu, det gör ont när tänderna har dykt upp...
Kela:
Har också en plutt som inte vill äta ordentligt. Han brukar få båda brösten men idag har han bara skrikit när jag bytt bröst. Sen så har han fått morot/potatis puré i förrgår och idag. Så idag va han jättehård i magen. Han får en portion gröt med päronpuré varje morgon också. Han har varit ganska gnällig idag så jag hoppas att det bara va att han hade lite jobbigt med magen.
Åh, förkyld bebis som bara gråter, det blir ju bara värre i näsan på honom då. Tillslut slutade han och blev relativt fri i näsan så han tog napp och då däckade han på direkten. Har typ byggt upp en ställning i hans säng så att han nästan sitter upp. Hoppas denna natten blir lite okej iallafall... Hade planerat in en tripp till Gekås imorgon med min mamma men det kanske vi får skjuta upp då. Tar ju bara 30 min dit så vi kan ju åka lite när vi vill. Så det va dagens gnällis :)
Hade en bättre natt än förväntat, va uppe en gång för att lyfta upp och trösta annars har det räckt med nappen 2-3 gånger. Han bjöd även på en timmes sovmorgon idag :)
Idag blir dottern 5 1/2 månad och ska på läkare kontoll min storange grabb blir 6 år! tiden går sjukt snabbt .
Grabben på 4 är feberfri och alla i familjen mår rätt bra nu, hoppas de håller sig så trött på sjukdomar nu:-/
Hur mår ni andra och dom små?
Har en bebis som antagligen har ont i halsen, han vill inte äta och när han väl börjar suga så hinner det inte rinna till innan han börjar skrika... Gah! Vad gör man?!
Såg att jag postat 3 ggr samma inlägg, hmm skulle på att internet på mobilen krånglade :-P
Soffipropp kan du inte ge honom flytande Alvedon eller något så han kan få i sig lite mat stackaren.