Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Junibebisar 2014

Kela1981 skrev 2014-11-23 22:26:39 följande:
    Visst är dom känsliga nu? A bara illskrek när min pappa var och hälsade på igår ha ha ha. Hon gör det med de flesta som kommer nära som hon inte träffar regelbundet. Pappa jobbar i Stockholm så därför blir det kanske varannan vecka som dom ses. Dessutom är hon vansinnigt mammig. Ser hon mig så vill hon inte ens vara hos sin pappa men är jag inte i närheten så går pappa bra...knäppa unge :)

Du verkar inte så förtjust i din svärmor ;) Det kanske han känner av också. Om du är spänd när ni är där så blir kanske han mer alert också? Det är en ond cirkel det där men efter vad du har berättat här om henne så verkar hon onekligen speciell :/

Jag ogillar min pappas flickvän rätt starkt och det verkar som A känner av det för hon börjar gråta så fort hon försöker hålla henne. Då ler jag inombords och gör små skutt av skadeglädje ;) ha ha ha ha....elakheten sipprar ut ibland ;)
    Haha jag hatar inte min svärmor (även om det kan verka så) hon är en väldigt snäll och bra svärmor egentligen, MEN när det kommer till barnbarn (mitt barn) så vet hon helt plötsligt bäst och vill försöka trösta själv eller att "L du ska nog vara hos pappa". Hon kanske inte ens gör det medvetet men jag ser ju vad mitt barn behöver eller vad han inte vill, men då lyssnar hon helt plötsligt inte. Sen kan hon be om råd och undrar hur hon ska ha de nya gardinerna och vill mer än gärna ha min åsikt.
  • soffipropp1987

Är inte så konstigt att L har varit gnällig, han har ju fått en liten tand! Vaccinationen idag gick lika bra sin förra, han blev ledsen när de precis va klara och slutade gråta när jag tog upp honom. Han vägde 8610 gram och va 68 cm lång! Stor pojke nu, min lilla bebis som nyss föddes ju.

• soffipropp1987

Jahopp, matvägran. Han har väl antagligen ont i munnen eller så är det vaccinet. Alvedon tagen och nu somnade han utan att äta... Fasen vad orolig man blir! Hoppas han vill äta när han vaknar.

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-24 22:50:53 följande:
    Tar han nappen? När Alice var kinkig för sina tänder så strök jag på lite panodil på nappen eller tog lite på fingret och gnuggade där hon hade ont. Det hjälpte lite för stunden. Har dom ont i munnen eller halsen så kan flytande alvedon/panodil vara bättre än suppar. Hoppas han vill äta snart.

Vi ska ta vaccin i morgon och jag hoppas att hon inte reagerar sen på kvällen :/
    Ja just det, hon fick tänder ganska tidigt?

Jo han tar ju napp men han drar hellre ut den än att ha kvar den i munnen tyvärr. Jag får köpa flytande smärtstillande också kanske :)

Lycka till med vaccinationen idag!
  • soffipropp1987
    Juronjaure skrev 2014-11-25 00:01:12 följande:
    Det roligaste med majskrokar är att de inte går att kasta på golvet. Hade en övertrött unge på bussen idag som gärna ville kasta ALLT hon fick på golvet. Majskroken klibbade fast i handen, 1-0 till mamma ;)
    Haha så himla bra!!! Som jag skrattade när jag läste detta :D
  • soffipropp1987
    nica skrev 2014-11-25 18:40:06 följande:

Tizi- krya på lilla tjejen hoppas ni får en bättre natt denna natten.

Idag gick jag bild på när min lilla älskling stod i kryp ställning smile1.gif sååå stolt mamma känns dock som de går alldeles för snabbt.

Då många verkar testa majskrokar ska jag nog också testa smile1.gif

Så kul! Min pojk fattar inte att han ska upp på armarna. Han kommer upp på knäna men då är huvudet rakt ner i golvet och armarna rätt ut åt sidorna.

Ska nog också köpa hem majskolvar nu då :)
  • soffipropp1987
    nica skrev 2014-11-25 19:45:27 följande:
    Majskolvar kanske är att ta i haha ( var bara tvungen såg de framför mig:-P)

Min lilla tjej har ju store bröder som är hennes idoler som visat henne smile1.gif
    Hahahahah jag knäcker mig! Majskolvar får nog vänta något år :D

Så går det när man skriver utan att se vad mobilen vill ha för ord :) och när mamman är trött.
  • soffipropp1987
    nica skrev 2014-11-26 19:37:48 följande:

Min lilla prinsessa fick smaka majsbågar idag och totalt tok älskade dom smile1.gif

Idag blir hon 5 månader och jag kan inte förstå var tiden tar vägen.

Vad hade ni tänkt köpa i julklapp till era små?

Oj, jag har köpt alldeles för mycket saker. Kläder, böcker, bitring och någon leksak.

Vad kul att majskrokarna va en hit!
  • soffipropp1987

Vilken natt.... Sen halv två har jag inte sovit någonting. Liten kille som inte legat stilla och så drar han ut nappen, sen skriker han för att han inte har någon napp. Smart kille det där :(

• soffipropp1987
    Axo skrev 2014-11-28 09:00:14 följande:
    Det är då man börjar fundera på om det är lagligt att tejpa fast nappen och binda ihop händerna smile5.gif
    Haha ja tanken har ju slagit mig mer än en gång...

Usch, stackarn. En olycka händer ju så lätt, du är världens bästa mamma ändå :)
Svar på tråden Junibebisar 2014