Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

smalljey skrev 2014-11-05 13:13:55 följande:

Åh jag som kände mig så positiv och hoppfull igår hade den värsta natten hittills inatt. Hon vaknade 2-3 ggr per timme, HELA natten så jag har knappt sovit nånting överhuvudtaget. Fy fan smile4.gif har gråtit precis hela dan, men nu tog jag mig i kragen och gick iväg till mitt jobb för där vet jag att jag kan få hjälp. Får panik över att behöva vara själv med henne när jag mår så här dåligt och bara gråter, får så dåligt samvete över att må så dåligt när jag har den här fina lilla varelsen. Det här är den absolut största livskrisen jag nånsin haft, och det gör mig ännu mer ledsen för jag vill inte minnas hennes bebistid så smile4.gif

Sluta stressa upp dig med tankar om vad du borde känna eller göra, det hjälper dig inte alls. Ingen vet hur man reagerar på att skaffa barn förrän man gör det. Det är ok att må skit ibland, vissa gör det oftare än andra men det betyder inte att du älskar henne mindre för det. Två steg fram och ett tillbaka är det allt som oftast men det går i alla fall framåt!

Det är ju superbra att du tog dig iväg till ditt jobb där du kan få hjälp och stöd! Se det som en styrka! Du gör något åt det istället för att sitta hemma och vara destruktiv :)

Skit i bebistiden! Jag tycker också den är skit, ser fram emot när hon blir lite större. Acceptera istället att du inte är någon renodlad "bebismamma". Det är vi fler som inte är så du är inte ensam. Hoppas du får nya krafter efter besöket på jobb. Styrkekram till dig <3
  • Kela1981

Är det någon här som tränar på SATS och ar utnyttjat MiniSats? Tänkte försöka ta mig i kragen nästa vecka och skola in tjejen så jag kan ta mig iväg och träna när jag känner för det. Hoppas verkligen att det funkar att lämna henne där, annars vet jag inte vad jag ska göra. Sitter och mår så jäkla dåligt över att inte röra på mig som jag brukar. Tränade fram till 2 veckor innan hon kom men i och med att jag förlöstes med snitt så känns det som återhämtningstiden blev så himla lång och jag kom ur det helt och hållet. Det här med barnvagnspromenader tycker jag är halvinspirerande som bäst och räknar inte det som träning eftersom jag är van vid mer. 5 kg kvar till min vikt innan jag blev gravid och orkar jag bara ta mig själv i kragen med träning och kost så ska det verkligen inte vara några problem. Synd att självdisciplinen inte är på topp ;)

Har dock satt lite delmål ; om -3 kg så får jag "lov" att gå och klippa av mig håret( som jag läääängtar) och när jag nått min målvikt (ca 5 kg under pre-bebis vikten) så får jag boka tid för nästa tatuering. Låter kanske löjligt för er men jag behöver verkligen belöning om jag ska komma igång på riktigt igen :)

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-05 17:07:57 följande:
    Det är ju så jäkla bra med delmål!! Jag lda också skaffa mig en tatuering (har dock inget mål för när jag ska göra det), det blir av när jag får tid och mod över :D
    Det är bara att boka en tid, modet kommer där och då ;) Vet du vad du vill tatuera in?
  • Kela1981
    Gulas skrev 2014-11-05 17:48:39 följande:
    Delmål är jättebra att ha :) Jag tror jag har tappat lite mer i vikt, har inte vågat väga mig men förra veckan kunde jag ha ett par gamla jeans, dock är de väldigt mkt stretch i.. Jag är också snittad och har fortfarande ingen känsel och tycker det är riktigt obehagligt att byxor sitter åt, eller att bebisen sparkar på magen. Upplever du samma?
    Jag har inte heller någon känsel runt snittet och det får vi nog leva med. Det känns lite obehagligt när byxor sitter åt eller när bebis vill stå i knät och ställer sig på magen men jag tror att det sitter mer i huvudet egentligen :) Det kliar fortfarande hysteriskt i ärret vissa dagar men annars känner jag inte direkt av det. Huden runt om är fortfarande lite slapp och det stör mig men jag antar att det går tillbaka en del efter hand som den drar ihop sig. Allting handlar väl om hur bra läkekött man har :/
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-05 19:26:09 följande:
    Min kompis har ritat en uggla (jag bara älskar ugglor!!!) men det är något med den som jag inte tycker om, tror det är näbben... Och så vill jag tatuera in Ludwigs födelsedatum :)

Vad vill du tatuera in?

Här är ugglan by the way!

php0QMmzD33244.jpg
    Vilken fin uggla :) Spontant tycker jag att näbben sitter för högt eller så är den kanske för smal men ja, det är något med näbben :) Jag ska tatuera in en groda. Har alltid samlat på grodor, haft som husdjur osv :) Har en sedan innan i form av en dansarsiluett som sitter på utsidan av vaden, grodan ska sitta på vänster skuldra. Fast jag får bearbeta min sambo först, han blev riktigt sur när jag tatuerade mig första gången ha ha ha....
  • Kela1981

Idag ska jag ta ledigt från mammarollen, åka till en tjejkompis och ha myskväll samt sova över. Jag älskar min dotter över allting på denna jord men faktumet att jag ska få sova en hel natt utan att bli störd gör mig helt varm inombords. Lite som ett barn på julafton. Det blir pasta, vin och ost och bara vuxenprat-inget annat :D

Tack för påminnelsen om kladdkaka ;)

• Kela1981
    Asjak skrev 2014-11-06 18:29:42 följande:
    Haha jag vet inte ens vad det är för vecka nu :)

Nästa vecka på onsdag är enda dag jag är bokad, vad passar er?

Min lill tjej har sovit fyra nätter i rad nu från ca 22,23-05,06,30.......

Vad hände?? Min lilla sessa som vaknar 2-5 ggr per natt annars, hon har dessutom blivit mycke gladare och mer harmonisk nu när hon sover hela natten, så stolt mamma <3
    Nästa vecka är vi uppbokade torsdag, fredag och helgen :)

Vad lyxigt med mer sömn! Alice sov jättebra ett par nätter när hon fått gröt på kvällen men sen strulade hennes mage lite så då slutade jag med gröten och då vaknar hon oftare också. Ska börja med gröten igen fast långsammare denna gången så magen hinner med :) Hoppas det håller i sig för dig nu så du får sova ordentligt :)
  • Kela1981
    Asjak skrev 2014-11-07 11:51:30 följande:

Vad sägs om tisdag kan ni då? Vet ni något bra fik?

Inatt har lilla sessan vaknat fyra gånger så jag är helt slut, men glad för dom nätterna hon sov :)

Åhh vad härligt med tjejkväll, jag förstår dig verkligen!

Själv skulle jag inte kunna släppa min dotter ännu, var hos tandläkaren en timme i måndags och tyckte det va jobbigt :)

Tisdag funkar för mig :) Är dock sämst på Lund. Har jobbat på Nova så det är typ dit jag hittar ha ha ha...

Ja det ska bli så jäkla skönt ikväll. Känner att jag måste öva på att släppa henne plus att hennes pappa måste få en chans att ta hand om henne utan att jag övervakar som en hök :)
  • Kela1981
    Asjak skrev 2014-11-07 22:25:51 följande:

Smalljey haha mitt hjärta smälter,så sött och hon ser så nöjd ut!!

Nica och kela ska vi ta veckan efter då så alla kan vara med? Jag kan måndag-onsdag den veckan.

Träffas på Nova hade väl vart bra :)

Jag har inget planerat alls mån-ons så vilket som går bra för mig :)
Svar på tråden Junibebisar 2014