Hej va kul:)
Att jag har båda mina grabbar så tätt har nog dragit ut på det med blöja och napp för oss, man blir bekväm och har nog att bråka med ändå så att säga ;)
Men Jack som är fyra är helt blöjfri MEN han insisterar på att få blöja när han ska bajsa. Tydligen ganska vanligt och jag försöker att inte göra någon stor grejj av det men jösses va irriterande det är:) Lillebror kissar på pottan och har bajsat nån enstaka gång, men har blöja på natten.
Dom är nappiga och snuttiga båda två, men till hösten ska vi som sagt ge napparna till Lisebergskaninen....bävar inför detta haha.
Dom är väldigt bra kompisar och leker väldigt bra ihop. Bråkar också för jämnan såklart. Jack är otroligt mån om sin lillebror.
Jag är separerad och har dom varannan vecka vilket givtevis medför sina problem, man är ensam med allt ansvar. Tack gode gud har jag min mor som hjälper mig mycket.
PixiLady skrev 2014-06-25 02:47:49 följande:
Hej!
Har en dotter född 2011.Det går bra för oss, har vunnit både napp och blöj racet =)
Hur är det att ha två barn? Kan knappt föreställa mig hur man klarar av mer än ett litet barn åt gången =)
För min del va det alltid självklart att Jack skulle få ett syskon, jag har själv haft stor glädje av mina syskon och jag anser att det är viktigt för det sociala samspelet, dela med sig, lära sig vänta på sin tur, inte alltid få som man själv vill, visa hänsyn gentemot andra osv. Att alla dessa delar blir en del av vardagen.
Det har varit tufft, men man glömmer! Precis som med förlossningen;) Man kommer bara ihåg de roliga bitarna. Nu blir det bara enklare och roligare hela tiden.