mammalovis skrev 2014-06-25 18:19:12 följande:
EmmyBrunner: Som tur är så är blåsljudet fysiologiskt, så det är inget som påverkar henne. Hon växer som hon ska och är full fart på, så det påverkar ju inte henne vad vi vet. Troligen kommer det växa bort. Läkaren nämnde att det nog satt på app... någonting, men jag la inte märke till termen då den inte sa mig något.
Däremot var det tufft att få henne att gå med på att klä av sig för längd och vikt, då skulle hon promt gå hem. Som tur är kom hennes pappa ändå och vi kunde hjälpas åt så hon ändå gick med på att ta syremättnad i händer och fötter samt ta EKG och senare längd och vikt. Inget av detta visste vi ju om innan, så vi kunde förbereda henne. Egentligen fick man inte ha med syskonvagn in, men det hade ju aldrig funkat om inte lillasyster satt snällt i vagnen under tiden. Även sticket i fingret möttes med motstånd, men pappan fick rycka in och ta min yngsta under tiden. Mamma står ju dottern närmast i tuffa situationer, hur gärna pappa än vill som finns där ca 2 timmar varannan söndag ...
Jag är nyfiken på vad din tjej väger och hur lång hon är? Våra barn är ju båda födda i december 2010. :)
Vilket datum är din född? Om du inte vill säga datum, så kanske du kan säga om det är i början (1-10), mitten (11-20), eller slutet (21-31)?