Tedrickare1 skrev 2014-06-25 12:22:43 följande:
Jag tror att kring treårsåldern så är det bra att få syskon. Då har man fått vara familjens lilla bebis i några år och kanske till och med hunnit fråga själv om en lillebror eller lillasyster?
Vid treårsåldern är ju många barn ganska så självgående också. Så som toalettbesök, klä sig (någorlunda) själva, kan äta själva, lyssnar, pratar och förstår vad man säger, osv.
Fick din son gå ner i tid på förskolan när lillasyster kom? Hur har han tagit det?
Funkar det för dig att ha stora barnet hemma så pass mycket om dagarna (om ni nu fick ändra tiderna på förskolan, dvs), samtidigt som du tar hand om bebisen?
Ja det kändes som en bra åldersskillnad för han förstår verkligen vad det innebär verkar det som :)
ja när man får ett barn till och går hemma med det blir det äldre barnet "5 timmars barn"
dvs att han är på dagis 5 timmar om dagen i tre dagar... tis-ons-tors
han hinner inte riktigt leka av sig tycker jag då han får fyra dagars helg och mindre timmar på dagis.
det fungerade inte så bra för mig ... vet väl inte om det är därför men jag har fått en lindrig form av postpartum depression och läkarintyg att han ska vara på dagis alla vardagar 6 timmar
hade en rätt jobbig graviditet o förlossning.