Bf mars 2015
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
Snö81: Jag tillhör också Norrbottens läns landsting. Ska på inskrivning på tisdag och är då i v 11. Hoppas att barnmorskan kan erbjuda mig något som kan visa att det finns liv i magen. Men har inga stora förhoppningar. Tycker det är dåligt att man inte får göra KUB här eller ens se om allt verkar se bra ut innan v 18-20 då det är RUL. Var i Norrbotten bor du? Jag har nämligen själv lyckats hitta ett ställe där man kan göra privat UL i den vecka man själv önskar. Jag bokade in ett UL till fredag nästa vecka och kommer då vara i 11+6. Hon kunde även kolla nackspalten då sa hon. Kostnaden är dryga 500 kr.
Snö81: Jag tillhör också Norrbottens läns landsting. Ska på inskrivning på tisdag och är då i v 11. Hoppas att barnmorskan kan erbjuda mig något som kan visa att det finns liv i magen. Men har inga stora förhoppningar. Tycker det är dåligt att man inte får göra KUB här eller ens se om allt verkar se bra ut innan v 18-20 då det är RUL. Var i Norrbotten bor du? Jag har nämligen själv lyckats hitta ett ställe där man kan göra privat UL i den vecka man själv önskar. Jag bokade in ett UL till fredag nästa vecka och kommer då vara i 11+6. Hon kunde även kolla nackspalten då sa hon. Kostnaden är dryga 500 kr.
Jag bor i Västernorrland och här är det också inskrivning v 11-12 och Rul i v 17-19 och Bm v 24..
Imorrn är det 2 veckor till mitt Rul.. Piiiiirrrigt!!
Känner lite småpuffar och hur nåt rör sig i magen.. Fler som känner nåt?
Jo, tänkte också skriva att jag fick göra ett Vul med mitt första barn pga graviditet direkt efter ppiller.. Visste ej vilken v jag var i..
Nu 7 år senare, mitt andra barn så fick jag göra ett ul i v 12 pga oro och lite rosa flytningar.. Hon sa då att det var 1 bebis och att allt såg bra ut!
Kändes skönt att se ett hjärta pickandes då..
Nu blir jag glad när jag känner aktivitet för att det betyder iaf att bebisen lever..
Snö81: Ja hassler hade tre månaders väntetid nu så det gick ju inte. Men det finns en i torneå som gör :) och det är ju inte så långt dit.
Jag bor i Västernorrland och här är det också inskrivning v 11-12 och Rul i v 17-19 och Bm v 24..
Imorrn är det 2 veckor till mitt Rul.. Piiiiirrrigt!!
Känner lite småpuffar och hur nåt rör sig i magen.. Fler som känner nåt?
Snö81: Ja hassler hade tre månaders väntetid nu så det gick ju inte. Men det finns en i torneå som gör :) och det är ju inte så långt dit.
Får inte göra KUB i Gävleborg om man är under 35. Och inget ultraljud innan RUL om man inte vänder sig till privat klinik, och det finns det ingen där jag bor.
Inget hjärtljud förrän i vecka 24 hos BM, så nej, inget tecken på liv om man inte har en problemgraviditet och får åka in akut för smärta eller blödning eller så.
Snö 81: är det första barnet? Va kul, bara en vecka mellan våra Rul..
RUL på tisdag!!! Spännnnnnande!!! : )
Äntligen dax