Inlägg från: trytofindme |Visa alla inlägg
  • trytofindme

Bf mars 2015

Är med i en annan tråd här också för oss med bf Mats. Plussade för några dagar sedan och bf 20/3 enl. senaste mens. Har dock inga symptom alls ännu, mer än lite molvärk/mensvärk. Fick väldigt svagt plus på bim, men testade två gånger till, och dom var starkare. Var på ullared idag och gjorde allra första inköpen. Känns för tidigt, men bor mååååånga mil därifrån så jag passade på. Blev bara en nappflaska och ett 10pack Bambinoskedar. Lär komma till användning om ett år ungefär :)

• trytofindme
    enbyxaochenboll skrev 2014-07-19 11:51:01 följande:

Välkomna till alla nya :) det finns redan en hemlig facebookgrupp, lägg till petra högström som vän på fb så lägger hon till er i den

Finns flera petra högström dock...
  • trytofindme
    Pyret 85 skrev 2014-07-19 20:46:35 följande:

Det verkar som jag kan hoppa in i denna gruppen

Dock var plusset såååå svagt så jag vet inte om jag riktigt vågar lita på det. BIM på onsdag så då får vi se!

Välkommen! Jag såg ditt test i en annan tråd, och jag tyckte det såg fint ut. Det är väl innan BIM också va? När har du BF?
  • trytofindme
    Lejonhierta skrev 2014-07-24 22:30:08 följande:

Ja usch, ont och kommer rejält med blod i omgångar. Känns mest jobbigt att inte vara på hemmaplan och kunna komma in till min gynakut där alla läkare faktiskt gjort sitt yttersta än sålänge, nu blir det Bollnäs imorgon, 66 mil hemifrån och de har ingen aning om min anamnes. Suck

Usch vad hemskt.
    Men finns det gynakut i Bollnäs? Behövs ett ultraljud finns det ju inte möjlighet här, utan då måste du ta dig till Gävle eller Hudiksvall.

Hoppas allt går bra, och att du får behålla den andra om det nu är så illa att den ena inte var frisk nog att stanna kvar.
  • trytofindme
    Lejonhierta skrev 2014-07-25 07:35:07 följande:

Oj, men ett ultraljud måste de kunna göra, t o m vårdcentraler har ju det, däremot kompetensen kan nog skifta....

Är ju min första graviditet, så jag vågat inte svara på det faktiskt.

Hur gick det då förresten, om du nu varit dit än?
  • trytofindme
    Lejonhierta skrev 2014-07-25 14:08:05 följande:

Jodå, ringde 1177 som kopplade mig till Bollnäs som så, kom in om tre kvart, hus nio plan sex. Men när vi kom dit så insåg vi ganska snabbt några sex våningar inte finns, efter mycket letande fick vi hjälp och det visade sig att de bokat in oss o Hudiksvall men de bokade om oss till Gävle och lämnar nu den här metropolen med kosan ställd mot Edsbyn igen. Har fått missfall på tvilling nr två medan nr ett växer och verkar må bra. Har även tur att tvåan sitter lägre än ettan så det borde inte ställa till bekymmer enligt vad läkaren tror. Är mest tacksam att fortfarande ha liv i magen.

Jaha, det var så alltså. Hade ju en otroligt fin och bra mottagning med ultraljud där tidigare, men när det var dags att uppdatera utrustning hade de inte råd och lade ner istället. Har dock hört att de har maskiner kvar där som inte används, och trugar man kan man få gå till den avstängda avdelningen och få en titt på livet i magen. Hemskt tråkigt på tvillingen, men skönt att höra att allt var bra med den ena iallafall.
  • trytofindme
    HoppasHoppas1 skrev 2014-08-06 20:04:41 följande:

Hej! Jag behöver ert råd angående en sak. Vad tänker ni om KUB-test? Ska man eller ska man inte. Jag är "bara" 29 år och inom vårt landsting erbjuds man bara testet från 33 år ålder. Det finns dock privata kliniker man kan vända sig till, kostat några tusenlappar. Vad säger ni?

Det beror ju helt på hur du känner om det sjukke visa sig vara hög risk för ett sjukt barn. Det kan ingen annan bestämma åt dig. Känner du att du inte klarar av det och tänker ta bort barnet tycker jag att du ska göra KUB-test. Kommer du fullfölja graviditeten oavsett ser jag inte vitsen med det faktiskt.
  • trytofindme
    trytofindme skrev 2014-08-06 20:09:57 följande:
    Det beror ju helt på hur du känner om det sjukke visa sig vara hög risk för ett sjukt barn. Det kan ingen annan bestämma åt dig. Känner du att du inte klarar av det och tänker ta bort barnet tycker jag att du ska göra KUB-test. Kommer du fullfölja graviditeten oavsett ser jag inte vitsen med det faktiskt.
    Skulle*
  • trytofindme
    Längtan1986 skrev 2014-08-06 20:19:55 följande:

Ingen????

Någon nerv i kläm? Diskbråck? Går bara att spekulera innan du fått hjälp via vården. Verkar inte som att det är så många som har egna erfarenheter tyvärr.
  • trytofindme
    Madelia skrev 2014-08-06 21:23:38 följande:
    Vi ska göra KUB-testet privat och har bokat tid, jag tror det skulle kosta oss 1600 och då får man ett par bilder med sig. Jag är bara 27, i vårat landsting erbjuds dock ingen göra KUB. Jag tycker egentligen inte det är jätteviktigt då vi inte borde ha så mycket att oroa oss för, men min sambo tyckte att vi skulle göra det. Jag ser det som ett tillfälle att få se om det finns något levande alls därinne så tidigt som möjligt och slippa vänta till RUL.
    Vi vill också göra KUB-test privat, men måste i så fall åka 20mil enkel resa till Uppsala, och jag vet inte ens vilken klinik jag kan vända mig till. Lutar väl åt att det inte blir något alls :(
Svar på tråden Bf mars 2015