• Runes

Fittmålningar på skolväggar ok?

En konstnär har målat ett skrev på en kvinna i en skola, så det täcktes över. En Rdl ville ha förbud emot dylik bilder med hot om fängelse.
    Mitt skolbarn vill inte se könsdelar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-19 15:11
    Här är en med manpower:)

encrypted-tbn2.gstatic.com/images

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fittmålningar på skolväggar ok?
  • Hummelnr12

Det är tur att denna kvinna inte besökt ett estetiskt program på gymnasiet, då hade nog fått en hjärtattack och trillat av pinnen.

Sällan studsar en termos
  • Runes
    Bunny on speed skrev 2014-06-19 20:46:40 följande:
    För att det är du som tycker det är intressant nog för att starta en tråd.
    Utgår ifrån att folk följer massmedia själva
  • Julligulli

Om det största "problemet" en skola har är konstnärligt målade fittor på väggarna så tycker jag nog att alla inblandade, från elever till rektor, lärare och föräldrar, ska tacka sin lyckliga stjärna. 

• Minxx

När jag först hörde talas om detta trodde jag att det var en superdetaljerad och realistisk bild av en gigantisk fitta. Men det är det ju inte alls. Fattar inte alls hur detta kan vara så upprörande. Hur ska man göra med alla kukar på statyer och målningar? Finns gott om dem i den offentliga miljön och på de konstmuséer dit skolbarn skickas. 
    Kan ju även finnas en poäng i att kidsen får se andra bilder av fittor än porrens. 

Larssons argument var att det kunde vara stötande för tjejer som har utsatts för övergrepp men de borde väl rimligen tycka att det är mer obehagligt att se representationer av kukar. 
    Nä mindre nypuritanism. 

• Julligulli
    Minxx skrev 2014-06-19 22:20:44 följande:

Larssons argument var att det kunde vara stötande för tjejer som har utsatts för övergrepp men de borde väl rimligen tycka att det är mer obehagligt att se representationer av kukar. 
    Nä mindre nypuritanism. 

Märkligt är ju också att det är människor från SD och KD som annars brukar tycka att tjejer som råkat illa ut får skylla sig själva, så att det bara handlar om puritanism och nymoralism står rätt klart. 

En tredje märklig grej är att det är samma personer (och partier) som säger sig värna kvinnor genom att vara emot islam, men de har ändå en nästan identisk syn på både kön, på hur kvinnor "bör" vara, på sexualmoral och allt annat. Svårt att veta om en ska skratta eller gråta åt sånt. 
  • Runes
    Minxx skrev 2014-06-19 22:20:44 följande:
    När jag först hörde talas om detta trodde jag att det var en superdetaljerad och realistisk bild av en gigantisk fitta. Men det är det ju inte alls. Fattar inte alls hur detta kan vara så upprörande. Hur ska man göra med alla kukar på statyer och målningar? Finns gott om dem i den offentliga miljön och på de konstmuséer dit skolbarn skickas. 
    Kan ju även finnas en poäng i att kidsen får se andra bilder av fittor än porrens. 

Nä mindre nypuritanism. 
    Det var inte musen, utan vaginan, snyggt men skolan har dolt nu.

Kvinnor visar inte skrevet på ex. ett nakenbad.
  • Litet My

Tycker det är snyggt, dessutom är konstnären både duktig och sjukt trevlig.

• fluu
    Hummelnr12 skrev 2014-06-19 20:52:47 följande:
    Det är tur att denna kvinna inte besökt ett estetiskt program på gymnasiet, då hade nog fått en hjärtattack och trillat av pinnen.
    Eller vilken jävla skola som helst där varenda bänk har snoppar klottrat på sig.... Fast nu nämnde hon visserligen inget om snoppar....
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Snillet
    fluu skrev 2014-06-20 14:41:17 följande:
    Eller vilken jävla skola som helst där varenda bänk har snoppar klottrat på sig.... Fast nu nämnde hon visserligen inget om snoppar....
    Snoppar och nakna kvinnor finns som statyer, inga skrevande vaginor. Kvinnor brukar inte skreva normalt utan sex eller att föda barn. 
    Litet My skrev 2014-06-20 11:59:39 följande:
    Tycker det är snyggt, dessutom är konstnären både duktig och sjukt trevlig.
    Även trevliga kan vara perversa.
Svar på tråden Fittmålningar på skolväggar ok?