Inlägg från: Snillet |Visa alla inlägg
  • Snillet

Fittmålningar på skolväggar ok?

fluu skrev 2014-06-20 14:41:17 följande:
    Eller vilken jävla skola som helst där varenda bänk har snoppar klottrat på sig.... Fast nu nämnde hon visserligen inget om snoppar....
    Snoppar och nakna kvinnor finns som statyer, inga skrevande vaginor. Kvinnor brukar inte skreva normalt utan sex eller att föda barn. 
    Litet My skrev 2014-06-20 11:59:39 följande:
    Tycker det är snyggt, dessutom är konstnären både duktig och sjukt trevlig.
    Även trevliga kan vara perversa.
  • Snillet
    fluu skrev 2014-06-20 19:15:51 följande:
    Nej, det finns faktiskt inte så många realistiskt nakna kvinnostatyer. Mansstatyer ja, mäns könsorgan avbildas oftast så som de ser ut medans kvinnors ofta inte avbildas alls. Bara ett(om ens det) slätt venusberg, inga blygdläppar, ingenting. Det behövs synliggörande av kroppar så som de faktiskt ser ut. Bort med skamkänslor och visa att de är så okej att de är konst.
    Att du kopplar till sex får stå för dig.
    Jag har aldrig sett en seriöst erigerad penis.
    Kvinnor ligger aldrig normalt med särade ben eller män visar att dom har ståfräs. 
  • Snillet
    puss skrev 2014-06-20 19:27:55 följande:
    det är även
    OK att barn får se skellett, njurar, HJÄRNA OCH PULSÅDER, samt övriga saker de inte ser i blotta livet.
    En person som hade skelett hemma hamnade i häktet. Se är en sak, att ha det på väggen en annan, så skolan har dolt den.
    fluu skrev 2014-06-20 19:28:44 följande:
    Hur vet du det?  Och om det nu skulle vara så, låt oss säga att Poseidonstatyn skulle ha stånd, vad skulle vara så farligt med det? Egentligen. Och vad är meningen med platt och snäll konst?
    De är antagligen skillnad mellan porr eller ej.
    puss skrev 2014-06-20 19:30:00 följande:

jag jobbade med enperson som ville se detta live. det vart inte poppis.
    Jag älskar att se det live Tungan ute

• Snillet
    Solfrid skrev 2014-06-20 19:47:50 följande:
    Och alla dessa skulpturer av helnäcka män i de offentliga rummen: på museera, i parkerna, på torgen. Känner mig otroligt skadad av att ha tvingats se dem. Eller inte.
    Vi har slaka penisar av män och rakade muttor utan springa seriöst, ståkukar och uppfläkta kvinnor är en annan dimension.
    puss skrev 2014-06-20 19:47:53 följande:

ja, se på skolan är en sak, ha hemma är en annan. helt rätt. alla som sett plancer på hjärnan, muskler, fostrets utvekling, näckrosor, apor, skelettet, osv har inte dessa saker levande hema.
    Jag vill se vaginan hemma, inte på skolans vägg
  • Snillet
    puss skrev 2014-06-20 20:47:35 följande:

jaså gör du det. då hoppas jag du lär dig dess anatomi.
    Jo vi brukar göra våra barn så
  • Snillet
    fluu skrev 2014-06-20 21:37:24 följande:
    Vilken tur då att du slipper se målningen om du så vill.
    Givetvis har jag sett den som jag beskriver
  • Snillet
    fluu skrev 2014-06-20 22:49:24 följande:
    Det var inte det jag menade utan vilken tur att du slipper titta på målningen om du inte vill...
    Det gör alla
Svar på tråden Fittmålningar på skolväggar ok?