• Runes

Fittmålningar på skolväggar ok?

En konstnär har målat ett skrev på en kvinna i en skola, så det täcktes över. En Rdl ville ha förbud emot dylik bilder med hot om fängelse.
    Mitt skolbarn vill inte se könsdelar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-19 15:11
    Här är en med manpower:)

encrypted-tbn2.gstatic.com/images

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fittmålningar på skolväggar ok?
  • fluu
    Snillet skrev 2014-06-20 18:51:35 följande:
    Snoppar och nakna kvinnor finns som statyer, inga skrevande vaginor. Kvinnor brukar inte skreva normalt utan sex eller att föda barn. 
    Även trevliga kan vara perversa.
    Nej, det finns faktiskt inte så många realistiskt nakna kvinnostatyer. Mansstatyer ja, mäns könsorgan avbildas oftast så som de ser ut medans kvinnors ofta inte avbildas alls. Bara ett(om ens det) slätt venusberg, inga blygdläppar, ingenting. Det behövs synliggörande av kroppar så som de faktiskt ser ut. Bort med skamkänslor och visa att de är så okej att de är konst.
    Att du kopplar till sex får stå för dig.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • puss

att "skolbarn" får se könsdelar tillhör allmänbildningen.

cuz i´m a wild wild bitch.
  • Snillet
    fluu skrev 2014-06-20 19:15:51 följande:
    Nej, det finns faktiskt inte så många realistiskt nakna kvinnostatyer. Mansstatyer ja, mäns könsorgan avbildas oftast så som de ser ut medans kvinnors ofta inte avbildas alls. Bara ett(om ens det) slätt venusberg, inga blygdläppar, ingenting. Det behövs synliggörande av kroppar så som de faktiskt ser ut. Bort med skamkänslor och visa att de är så okej att de är konst.
    Att du kopplar till sex får stå för dig.
    Jag har aldrig sett en seriöst erigerad penis.
    Kvinnor ligger aldrig normalt med särade ben eller män visar att dom har ståfräs. 
  • puss

det är även
    OK att barn får se skellett, njurar, HJÄRNA OCH PULSÅDER, samt övriga saker de inte ser i blotta livet.

• fluu
    Snillet skrev 2014-06-20 19:19:58 följande:
    Jag har aldrig sett en seriöst erigerad penis.
    Kvinnor ligger aldrig normalt med särade ben eller män visar att dom har ståfräs. 
    Hur vet du det?  Och om det nu skulle vara så, låt oss säga att Poseidonstatyn skulle ha stånd, vad skulle vara så farligt med det? Egentligen. Och vad är meningen med platt och snäll konst?
  • fluu
    puss skrev 2014-06-20 19:27:55 följande:
    det är även
    OK att barn får se skellett, njurar, HJÄRNA OCH PULSÅDER, samt övriga saker de inte ser i blotta livet.
  • puss
    fluu skrev 2014-06-20 19:28:55 följande:

jag jobbade med enperson som ville se detta live. det vart inte poppis.
  • Snillet
    puss skrev 2014-06-20 19:27:55 följande:
    det är även
    En person som hade skelett hemma hamnade i häktet. Se är en sak, att ha det på väggen en annan, så skolan har dolt den.
    fluu skrev 2014-06-20 19:28:44 följande:
    Hur vet du det?  Och om det nu skulle vara så, låt oss säga att Poseidonstatyn skulle ha stånd, vad skulle vara så farligt med det? Egentligen. Och vad är meningen med platt och snäll konst?
    De är antagligen skillnad mellan porr eller ej.
    puss skrev 2014-06-20 19:30:00 följande:

jag jobbade med enperson som ville se detta live. det vart inte poppis.
    Jag älskar att se det live Tungan ute

• Solfrid

Och alla dessa skulpturer av helnäcka män i de offentliga rummen: på museera, i parkerna, på torgen. Känner mig otroligt skadad av att ha tvingats se dem. Eller inte.

• puss
    Snillet skrev 2014-06-20 19:45:53 följande:
    En person som hade skelett hemma hamnade i häktet. Se är en sak, att ha det på väggen en annan, så skolan har dolt den.
    De är antagligen skillnad mellan porr eller ej.
    Jag älskar att se det live Tungan ute

ja, se på skolan är en sak, ha hemma är en annan. helt rätt. alla som sett plancer på hjärnan, muskler, fostrets utvekling, näckrosor, apor, skelettet, osv har inte dessa saker levande hema.
Svar på tråden Fittmålningar på skolväggar ok?